יו"ר האופוזיציה יאיר לפיד הודיע הערב (ב') כי בשבוע הבא תעלה יש עתיד-תל"ם הצעה לפיזור הכנסת ה-23. "ביום רביעי הבא נניח את ההצעה", ציין. לפיד אמר בציניות: "אם עד אז לא יעבור תקציב אין לי ספק כמובן שהפעם אנשי כחול לבן יעמדו במילתם ויצביעו יחד איתנו".
הוא הזכיר את האולטימטום שהציבו בכחול לבן לליכוד על העברת תקציב ל-2021 עד סוף החודש או פירוק הממשלה. "הבאתי פה את הציטוט של אשכנזי כי הוא כדרכו טיפה יותר נחרץ", ציין לפיד בעקיצה לשותפו לשעבר שר הביטחון בני גנץ. הוא ציטט את שר החוץ גבי אשכנזי שאמר בריאיון באולפן ynet לפני שבוע: "אם לא יעבור תקציב עד סוף החודש אין טעם, חלאס, נגמר".
2 צפייה בגלריה
נאומים במליאת הכנסת
נאומים במליאת הכנסת
לפיד, מאתגר שוב את שותפיו לשעבר
(צילום: שמוליק גרוסמן, דוברות הכנסת)

2 צפייה בגלריה
הנהגת כחול לבן בסיור בעוטף עזה
הנהגת כחול לבן בסיור בעוטף עזה
יצביעו יחד בשבוע הבא? הקוקפיט שפורק
(צילום: "כחול לבן")
יו"ר האופוזיציה אמר את הדברים בנאום בכנסת במסגרת הצעת אי-אמון שעלתה היום במליאה ונפלה לאחר ש-47 חברי כנסת הצביעו נגד ו-34 בלבד הצביעו בעד. חברי הכנסת מרשימת "ימינה" נעדרו מההצבעה לאחר הביקורת שספגו לפני שבועיים, אז הם הצביעו בעד מינויו של לפיד לראש ממשלה במסגרת הצעת אי-אמון קונסטרוקטיבי.
לפיד המשיך: "למקרה שהם (כחול לבן) ממש רוצים לחכות עד סוף החודש, אני רוצה להקל עליהם ולהעלות הצעה לפיזור הכנסת בשבוע הבא". לדבריו, "כשאתה מניח הצעה צריך לחכות 45 ימים - יש הצעה שלנו, שמנו אותה מזמן והיא תונח על שולחן הכנסת ביום רביעי הבא".
הוא ציין: "הייתי יכול לשאת מפה נאום די מפורט בתולדות הכישלון הניהולי של משבר הקורונה, אבל אני לא חושב שאגיע לרמתם של אנשים שיושבים בקואליציה ומסבירים בעצמם יום יום שעה שעה את עצומת הכישלון בניהול המשבר. חלק מזה היא כמובן העובדה שעוד לא עבר תקציב במדינת ישראל".