משפחתו של חלל צה"ל סגן הדר גולדין, שגופתו מוחזקת בידי חמאס בעזה, מציינת היום (ה') 30 שנה להולדתו. אחרי שהמשפחה עתרה לבג"ץ כדי לעצור את משלוח חיסוני הקורונה לרצועה, אמר היום האב פרופ' שמחה גולדין בריאיון לאולפן ynet כי "אלה שמכניסים את החיסונים לעזה הם קציני צה"ל, הם מעבירים חיסונים כדי לחסן את מי שהרג אותו, חטף אותו ומחזיק אותו".
ביום שני ביקשה הרשות הפלסטינית להעביר 2,000 מנות חיסון לעזה מתוך ההקצאה שקיבלה מרוסיה, אולם ישראל לא אישרה את המהלך. עם זאת, בעקבות אישור הדרג המדיני בירושלים הגיעו אתמול 1,000 חיסוני קורונה של ספוטניק לעזה. בעתירה לבג"ץ מבקשת משפחת גולדין לעצור מיד את משלוח החיסונים לרצועה "עד אשר יוחזרו החיילים והאזרחים השבויים".
4 צפייה בגלריה
אורון שאול והדר גולדין
אורון שאול והדר גולדין
אורון שאול והדר גולדין
"הבחור זרוק אצל חמאס כבר שש שנים וחצי באי כבוד מוחלט", אמר היום האב השכול. "קצין מצטיין בסיירת גבעתי וזה מה שהמדינה עושה היום: קציני צה"ל במתפ"ש לוקחים חיסונים ומכניסים את זה לעזה. ראש ממשלת ישראל בנימין נתניהו הוציא את הבן שלי לקרב, הפקיר אותו בזמן הלחימה, לא החזיר אותו כשעשה הסכם להפסקת אש ובמשך שש שנים וחצי נותן לאויב כל מה שהוא רוצה.
"חיילי צה"ל מבינים את זה כי שם יש שני חיילים מצטיינים: יש את הדר גולדין מסיירת גבעתי שבמלחמה הבאה תצטרך לעשות את מה שהיא יודעת, ואת סמל-ראשון אורון שאול (שגם גופתו מוחזקת בידי חמאס) מחטיבת גולני. הסמלים הכי מובקהים שלנו זרוקים בעזה אצל יחיא סינוואר שמקבל חיסון ממדינת ישראל. ומי עומד מהצד ומסתכל? בנימין נתניהו עושה את זה? מי עוד עושה את זה? הרמטכ"ל של צוק איתן בני גנץ".
4 צפייה בגלריה
מפגן מחאה מחוץ למשכן ה כנסת ירושלים
מפגן מחאה מחוץ למשכן ה כנסת ירושלים
"מתייחסים לחבר'ה האלה בזלזול מוחלט". פרופ' גולדין
(צילום: יואב דודקביץ')
4 צפייה בגלריה
יום הולדת 30 להדר גולדין
יום הולדת 30 להדר גולדין
מסע מיוחד לרגל יום ההולדת, אתמול בגבול עזה
(צילום: ארגון שחר)
פרופ' גולדין הוסיף: "הרמטכ"ל היום אביב כוכבי היה ראש אמ"ן בצוק איתן. הבן שלי נהרג ממנהרה שלא הצליחו לזהות אותה. איפה הרמטכ"ל היום כשקציני צה"ל במתפ"ש מעבירים חיסונים לאלה שהרגו את הבן שלי, שמחזיקים בו ושלא רוצים להחזיר אותו? יש לפעמים נקודות שבהן אתה אומר לעצמך 'מוכרחים לעשות משהו', אבל זה חלחל כל כך עמוק שאנחנו באמת בסכנה קיומית".
- אנחנו מבינים את הכאב שלך, מה אתה חושב שאפשר או צריך לעשות? "הציבור צריך להבין שהמערכת הגדולה הזאת היא של הציבור, הם עובדים אצלנו. המקרה של הדר גולדין ואורון שאול זה לא רק שהם עובדים אצלנו, הם גם הוציאו אותם לקרב. החבר'ה האלה הלכו להגן על תושבי הדרום ומדינת ישראל, הלכו להגן עליהם, והם הפקירו אותם בשדה הקרב ומתייחסים אליהם בזלזול מוחלט.
"זה זלזול מוחלט בחיילי צה"ל, בחיילי צה"ל הקרביים, בחיילי צה"ל שיצאו לקרב ונלחמו. ראש ממשלת ישראל מזלזל באופן מוחלט בחיילי צה"ל. זאת לא בעיה של משפחת גולדין, זאת בעיה של כל חייל, זאת בעיה של כל הורה. העלית בדעתך שראש ממשלת ישראל מעביר חיסונים למגפה לאויב שחיסל את החיילים שלו? העלית פעם בדעתך שדבר כזה יקרה?".
4 צפייה בגלריה
עזה מקבלת לראשונה חיסונים מהרש"פ באישור ישראל
עזה מקבלת לראשונה חיסונים מהרש"פ באישור ישראל
העברת החיסונים לעזה
- מומחים מסבירים שיש לישראל שפלסטינים יחוסנו ושהתחלואה לא תגדל שם. "יש איזשהו מסך עשן שהולכים להסיר אותו: האפידמיולוגיה של עזה לא תקפוץ מעבר לגדר ותתנפל על ישראל. זה קשקוש. אם חוששים מזרימת קורונה מעזה לישראל סימן שמעזה עוברים לישראל אנשים".
- יש אנשים שעובדים כאן. "אנחנו יודעים שעזתים עוברים לישראל בזמן הקורונה בלי בדיקות והם אלה שעלולים להדביק אותנו? זה מה שראש הממשלה אומר? אם יש מחסום בלתי עביר בין ישראל לעזה, כפי שמצהירים, אין סיבה שהקורונה תעבור מעזה לישראל. אם רוצים לחסן את אנשי הרופא בעזה, אז שיבואו למחסום ארז ונחסן אותם. היום כל חיסון שעובר לעזה הוא עבור מפקדי חמאס, עבור הטרוריסטים".

יום הולדת להדר, ליד גבול עזה

אתמול השתתף שמחה גולדין במסע שנערך ליד גבול עזה לציון יום הולדתו ולזכרו של הדר ובקריאה להשבת גופתו, יחד עם עשרות צעירים חרדים העומדים לפני גיוס לחטיבת גבעתי שבה שירת, שהחליטו לציין את התאריך במסע מיוחד להשבתו של הדר. הם לבשו חולצות בצבע הסגול של גבעתי והשתתפו במרוץ שיצא מאתר הזיכרון של חטיבת הצנחנים באנדרטת ח"ץ שחור הסמוכה לגבול עזה.

בארגון שח"ר, המלווה ומכין את הצעירים לקראת גיוסם ובמהלך השירות, מספרים כי המלש"בים החרדים רואים בדמותו של הדר מודל לחיקוי, כמי שהיה "גם לוחם ללא חת בסיירת וגם תלמיד חכם". גולדין האב אמר להם כי הוא "מתרגש עד דמעות לראות נוער חרדי שרוצה להתגייס וללכת בדרכו ובמורשתו של הדר, באמונה גדולה ובהקרבה עצמית למען עם ישראל".
הצעירים החרדים התוודעו לדמותו של הדר ולסיפור נפילתו ההרואי והפכו אותו למודל עבורם של לוחם ללא חת בסיירת גבעתי מחד ולבוגר ישיבות ותלמיד חכם מאידך. בחודשים האחרונים הם עסקו בפעילות גופנית ואימוני כושר לקראת הטירונות והגיוס למסלול ייעודי ללוחמים חרדים בגבעתי.
יואב (זימי) זמרן ממנהל החינוך ירושלים שיזמו את המסע אמר לבני הנוער, אמר: "דווקא בתקופה הזו הדבר חשוב שבעתיים, אתם ההוכחה לערבות הדדית הקיימת בעם ישראל. אני מלווה לוחמים חרדים מזה שנים רבות, והתרומה שלכם לביטחון המדינה היא עצומה".
הרב חנוך רוגוזינסקי, ראש פרויקט שח"ר ומייסד הפלוגה החרדית תומר בגבעתי, קרא לבני הנוער להמשיך במסע להשבת הבנים עד שיוחזרו. "כאשר תצהירו אמונים כטירונים צעירים", ביקש, "תוסיפו את ההצהרה הזאת בליבכם: הנני מתחייב בהן צדקי להקדיש את כל כוחותיי ואת כל מרצי להשבת הבנים, בני העם הזה, שחירפו נפשם, והקריבו את חייהם, להגנת המולדת וחירות ישראל. הנני מתחייב לזכור ולא לשכוח, לעשות הכול להשבתם הביתה, להשיב את הדר הביתה".