חקירת פרשת השחיתות באור עקיבא שנחשפה אתמול (ג') ב-ynet מתמקדת בשתי דמויות מרכזיות: ראש העיר והשר לשעבר יעקב אדרי והמקורבת לו, אורלי יחזקאל, שכונתה על-ידי המשטרה "המאכערית". החוקרים הופתעו לגלות שעבירות השוחד לכאורה בין השניים התבצעו באמצעות שוברים וקופונים שאמורים היו להגיע למשפחות נזקקות בתקופת הקורונה.
לפי החשד, בין אדרי ליחזקאל נרקמה מערכת יחסים שכללה עבירות שוחד: ראש העיר פעל לכאורה לקידום אינטרסים של לקוחותיה של יחזקאל - המשמשת כיועצת למספר גופים. למשטרת ישראל נודע כי יחזקאל הגישה בקשות שונות שעניינן במכרזים, מינויים והטבות שונות עבור גורמים המקורבים לה, כמו גם היתרים ואישורי תוכניות שהעניקו לקבלנים הטבות בסך מיליוני שקלים.
2 צפייה בגלריה
יעקב אדרי ראש עיריית אור עקיבא
יעקב אדרי ראש עיריית אור עקיבא
יעקב אדרי
(צילום: שאול גולן)
כמו כן, בעלי עסקים התבקשו לכאורה על-ידי מקורביו של אדרי לממן שוברים ותרומות שנועדו למשפחות נזקקות באמצעות עמותה מסוימת. יחזקאל, אדרי ומקורביו השתמשו לפי החשד באותם שוברים. חלק מהתורמים - אנשי עסקים וקבלנים - זכו לכאורה להטבות, הקלות והיתרים מטעם העירייה.
גורמים המעורים בחקירה הביעו תדהמה לשמע החשדות - ואמרו במרירות: "לא ברור מה חמור יותר - לקבל מעטפות של מזומנים או לסחור בשוברים שנועדו למשפחות נזקקות".

השופט על אדרי: "עומד לכאורה בראש ההיררכיה העבריינית"

אתמול אחר הצהריים, עם החלטת בית המשפט להאריך את מעצרו בשישה ימים, הותר לפרסום שמו של אדרי. השופט גיא אבנון קבע בנוגע לראש העיר: "החשוד שלפניי, בכיר החשודים, הוא זה שעומד לכאורה בראש ההיררכיה העבריינית בגין סדרת מעשים שבוצעו לאורך תקופה ממושכת".

במהלך הדיון התברר כי החקירה הסמויה נגד ראש העיר מתנהלת כבר שנה. נציג יאח"ה פקד איתי בירן אמר כי ראש העיר עומד בליבת החשדות של הפרשה. פרקליטו של ראש העיר עו"ד יחיאל וינרוט ביקש לשחררו למעצר בית, אולם בקשה זו נדחתה.
השופט קבע כי אדרי "חשוד בריבוי עבירות של קבלת שוחד, קשירת קשר לביצוע פשע. מדובר בחקירה הנחקרת זמן רב. חומר החקירה שהובא לעיוני מבסס חשד סביר הקושר החשוד לעבירות המיוחסות לו. החשוד שלפניי, בכיר החשודים, הוא זה שעומד לכאורה בראש ההיררכיה העבריינית בגין סדרת מעשים שבוצעו לאורך תקופה ממושכת. אומר כבר עתה כי ממצאים שנתפסו כבר היום, בשילוב דבריו של החשוד בחקירותיו, מחזקים למצער חלק מהחשדות המיוחסים לו".
אדרי (69) החל את פעילותו הפוליטית לפני 31 שנים, עת נבחר בבחירות המוניציפליות של 1989 לראשות המועצה המקומית אור עקיבא - שבראשה עמד במשך 14 שנה.
2 צפייה בגלריה
עו"ד יחיאל וינרוט
עו"ד יחיאל וינרוט
עו"ד יחיאל וינרוט
לאחר מכן, בבחירות לכנסת ה-16 באוקטובר 2003, הגיע אדרי למקום ה-24 ברשימת הליכוד. לאחר הרכבת הממשלה הוא מונה לסגן השר לביטחון פנים וכיהן בתפקיד זה יותר משנה וחצי.
בנובמבר 2005 היה אדרי בין 14 חברי סיעת הליכוד שפרשו ממנה והקימו יחד עם ראש הממשלה דאז, אריאל שרון, את קדימה. לאחר מערכת הבחירות של 2006 נבחר אדרי להחזיק בשני תיקים: הבריאות ופיתוח הנגב והגליל. בהמשך כיהן אדרי בתפקידים נוספים כגון השר לענייני ירושלים, השר המקשר בין הממשלה לכנסת ושר העלייה והקליטה.
רועי רובינשטיין השתתף בהכנת הידיעה
פורסם לראשונה: 19:50, 10.11.20