שר הביטחון בני גנץ העביר היום (ה') מסר תקיף למזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה. "אם נצטרך להגיע אל קרב בלבנון, לבנון תרעד וחיזבאללה ייפגע אנושות", אמר השר גנץ בנאומו בטקס האזכרה הממלכתי לחללי צה"ל שמקום קבורתם לא נודע, שנערך בהיכל הזיכרון בהר הרצל בירושלים.
גנץ אמר עוד: "אם תכפה עלינו מלחמה - המחיר בעורף יהיה כבד, אבל המחירים לאויבינו יהיו קשים ונוראיים. הדבר הנכון לחיזבאללה ולחמאס, שפועלים לבניית יכולות התקפיות מתוך אוכלוסייה אזרחית ומבצעים בכך פשע מלחמה. מול האיום הזה צה"ל ערוך".
בכך הגיב גנץ לאיומים שהשמיע נסראללה ביום שלישי. "אף אחד לא יכול להבטיח ש'ימי קרב' לא ידרדרו למלחמה נרחבת. העורף הישראלי יראה דברים שלא ראה מאז קום ישראל", אמר נסראללה בנאום שנשא ממיקום לא ידוע במסגרת אירועי "יום השנה לזכר השהידים" של ארגונו, עימאד מורנייה ועבאס מוסאווי.
1 צפייה בגלריה
חסן נסראללה בני גנץ
חסן נסראללה בני גנץ
גנץ ונסראללה
(צילום: AP, הדר יואביאן)

ראש הממשלה בנימין נתניהו, שאמר בתחילת דבריו בשוגג כי "אף פעם איננו מאבדים תקווה שנצליח להסיר את נטל התעמולה" ומיהר לתקן ל"תעלומה", ציין בטקס: "אנחנו משקיעים בנושא הנעדרים והשבויים מאמצים בלתי פוסקים. לעיתים מדובר במאמצים חובקי עולם, עם מיטב האמצעים, מרב המשאבים, מיטב הטכנולוגיות ומודיעין שוטף בלתי פוסק. איננו מוותרים על אף אחד".
נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין אמר בטקס: "המשימה לאיתור הנעדרים בגבולות הארץ ומחוצה לה והשבתם לקבר ישראל היא משימה קדושה שאין בה הפוגות. אנחנו לא מרפים. לא הרפינו ולא נרפה. חובתה של מדינת ישראל ושל העומדים בראשה לעשות כל שביכולתם למען חיילנו שלא שבו מן הקרב – חללי צה"ל שמקום קבורתם לא נודע – עד שיחזור אחרון החיילים הביתה. חי או מת".

"החוליה המקשרת בין גבורת העבר לגבורת ההווה"

את אבוקת הזיכרון הדליקה סמירה, אם מזכירו הצבאי של הנשיא, תת-אלוף עלא אבו רוקן. אביה של סמירה, סגן-משנה מוחמד סייד אחמד, נפל ב-28 בנובמבר 1956 בפעולה מיוחדת בעומק שטח האויב ומאז מקום קבורתו לא נודע. לאחר נפילתו, העניק לו אלוף פיקוד הצפון דאז יצחק רבין צל"ש על התעוזה ואומץ הלב.
הנשיא ריבלין אמר: "סמירה היקרה, עלא היקר. אתם החוליה המקשרת בין גבורת העבר לגבורת ההווה. אתן כולכן משפחות יקרות מזכירות לכולנו מאין באנו, לאן אנו הולכים, וכן, לפני מי אנו צריכים לתת דין וחשבון".