1 צפייה בגלריה
יעקב אדרי ראש עיריית אור עקיבא בבית המשפט
יעקב אדרי ראש עיריית אור עקיבא בבית המשפט
אדרי בבית המשפט באחד מדיוני הארכת מעצרו
(צילום: שאול גולן)
המשטרה הודיעה היום (ה') על סיום החקירה הנרחבת של ראש העיר אור עקיבא יעקב אדרי בנוגע לעבירות טוהר המידות ושחיתות ציבורית. לפי המשטרה, התבססה נגד אדרי תשתית ראייתית לביצוע עבירות של שוחד, מרמה והפרת אמונים, גניבה בידי עובד ציבור, אלימות ועבירות מס ב-16 פרשיות שונות. עדות דרמטית של מקורבת לאדרי, שלא ניתן לחשוף בשל צו איסור פרסום, קושרת את ראש העיר לכל העבירות שמיוחסות לו.
החקירה הסמויה ביחידה הארצית לחקירות הונאה (יאח"ה) החלה לפני פחות משנה בעקבות חשד שלפיו אדרי קידם ענייניהם של בעלי אינטרסים בעיר בוועדה המרחבית שבה היה חבר בתמורה לקבלת כספי שוחד.

עם המעבר לחקירה גלויה באוקטובר בשנה שעברה, בוצעו פעולות חקירה רבות ומגוונות שכללו חקירת כ-200 מעורבים, ביצוע עשרות חיפושים ותפיסה של מאות מוצגים שהובילו לביסוס התשתית הראייתית נגד ראש העיר שכיהן בעבר בשורת תפקידי שר בממשלה.
מעצרו של אדרי הוארך מעת לעת והוא שוחרר בתנאים מגבילים, לרבות איסור עיסוקו בתפקידיו כראש העיר. לפי המשטרה, "מתוך חומר הראיות הרב שנאסף, עולה לכאורה תמונה שלפיה אדרי פעל באופן שיטתי תוך ניצול מעמדו וסמכויותיו על מנת להשפיע ולהיטיב עם בעלי אינטרסים וזאת בתמורה לקבלת כספי שוחד.
"עוד עלה כי אדרי יצר מנגנון מתוחכם של תשלומי שוחד להעברת המזומנים אליו, בנוסף לקבלת שוחד באמצעות שוברי קנייה אשר ניתנו לו במשך שנים במסווה של תרומות לנזקקים".
במשטרה אמרו כי בנוסף התבססה תשתית ראייתית נגד חשודים אחרים בפרשה בעבירות של שוחד, קבלת דבר במרמה וקשירת קשר לביצוע פשע.

"עלילה של עדה בעלת אינטרס"

עורכי הדין טל שפירא וסתיו שורצברג, פרקליטיו של אדרי, מסרו כי מרשם דוחה בתוקף את החשדות המיוחסים לו. "מדובר בעלילה פרי מוחה הקודח של עדה בעלת אינטרס וחדורת תחושת נקם שלצערנו פרטיה אסורים בשלב זה לפרסום. עמדתו של ראש העיר נתמכת בראיות מזמן אמת אשר מפריכות לחלוטין את האשמות השווא שהוטחו בו ובכלל זה, רשימות מפורטות המוכיחות כי כל תלושי הקניות נמסרו לנזקקים וכי השימוש היחיד שנעשה בהם היה לטובתם ולרווחתם של תושבי העיר.
"מר אדרי מכהן כנבחר ציבור זה 30 שנה ומעולם לא דבק בו רבב. לאורך כל אותן שנים, לרבות בתקופה הרלוונטית לחשדות, פעל מר אדרי תוך שהוא רואה לנגד עיניו את טובת הציבור בכלל, ואת טובת תושבי העיר אור עקיבא בפרט".