2 צפייה בגלריה
מתחם בדיקת בדיקות קורונה ב ירושלים
מתחם בדיקת בדיקות קורונה ב ירושלים
אחוז החיוביים עומד על 0.6%. בדיקת קורונה, ארכיון
(צילום: AP)
יום חמישי ברציפות עם יותר מ-100 מאומתים - אך מספר חולי הקורונה שמצבם קשה ממשיך להיות יציב: 150 ישראלים אובחנו מאז חצות (יום שישי) כחיוביים לנגיף הקורונה, ומתחילת השבוע אובחנו בישראל 801 חיוביים בסך הכול - ממוצע של יותר מ-133 ביום. בעקבות חציית רף ה-100 מאומתים ביום, הוחלט כי החל מהיום ב-12:00 חלה חובה לעטות מסכות במקומות סגורים.
2 צפייה בגלריה
בנט בדיון עם בכירי משרד הבריאות
בנט בדיון עם בכירי משרד הבריאות
בנט בדיון עם בכירי משרד הבריאות על התפשטות התחלואה, שלשום
(צילום: קובי גדעון, לע"מ )
מחצות בוצעו כ-27 אלף בדיקות קורונה ושיעור הבדיקות החיוביות עומד על 0.6% - נתון דומה לזה של אתמול. מעדכון הערב של משרד הבריאות עולה גם כי בשלב זה 71 חולי קורונה מאושפזים בבתי החולים. מדובר בעלייה לעומת הנתון בבוקר, אך רוב המאושפזים החדשים במצב קל. 27 מחולי הקורונה מאושפזים במצב קשה, ו-16 מהם מחוברים למכונות הנשמה. מאז פרוץ המגפה נפטרו 6,429 חולי קורונה – שבעה מהם החודש.
במקביל, היום ניתנו 6,857 מנות ראשונות של החיסון, ו-762 ישראלים קיבלו את מנת החיסון השנייה. בימים האחרונים, בשל העלייה החדה בתחלואה, חלה עלייה גם במספר המתחסנים – רובם בני 12 עד 15, שרק לאחרונה הוחלט לחסן גם אותם. בארצות הברית, אגב, חוסנו כבר 5.4 מיליון ילדים בגילאים אלה - וקרוב לשלושה מיליון מהם כבר אחרי חיסון שני.

בדו"ח אמ"ן נכתב שהעלייה החדה במספר המאומתים משקפת הדבקה משמעותית בקהילה, ולצידה גם הדבקה שמקורה בחו"ל. "מקדם ההדבקה אינו מבחין בין שני מקורות התחלואה, אך בשבוע האחרון הוא מושפע בעיקר מעלייה משמעותית בהדבקה בקהילה", נכתב בדו"ח היומי. "בשלב זה לא ניתן לקבוע עדיין אם ההתפרצות הנוכחית תימשך לאורך זמן, אך התפשטות התחלואה למוקדים רבים בארץ וקצב העלייה עלולים להעיד כי לא ניתן יהיה להוריד את רמות התחלואה ללא התערבות משמעותית. לאור תרחיש זה, נכון לבצע פעולות מיידיות לקטיעת שרשראות ההדבקה, לפחות עד להחזרת המצב לקדמותו".
לפי אמ"ן, בנוסף להחזרת חובת עטיית המסכות בחללים סגורים, "נכון לבחון פעולות קטיעה נוספות כמו אכיפה הדוקה של הבידוד לכל הנדרשים בכך". באמ"ן הוסיפו: "אם קצב העלייה בתחלואה ימשיך בימים הקרובים, נכון יהיה גם לשקול להחיל הגבלת התקהלות - בשלב הראשון לא על מחוסנים. בהקשר זה יוזכר כי כלל השוהים על כלי טיס שנכנסים לישראל או יוצאים ממנה נדרשים לעטות מסכה. בנוסף, נוסעים שנכנסים לארץ ומחויבים בבידוד נדרשים לעטות מסכה גם לאורך שהותם בטרמינל, לאחר יציאתם מכלי הטיס".
חובת עטיית המסכות בחללים סגורים נכנסה לתוקף היום בשעה 12:00 בצהריים. החובה חלה בכל מקום שאינו שטח פתוח, למעט במקום המגורים הקבוע. עם זאת, היא לא תחול על ילדים מתחת לגיל 7, על אדם שעקב מוגבלות נמנע ממנו לעטות מסכה, על אדם ששוהה לבדו במקום סגור או מופרד, על שני עובדים שעובדים בקביעות בחדר אחד ועל פעילויות ספורט.
בנוסף, משרד הבריאות ממליץ לעטות מעתה מסכות גם בהתקהלויות מרובות משתתפים בשטחים פתוחים, כגון אירועי הגאווה שיתקיימו בסוף השבוע ברחבי הארץ. משרד הבריאות ממליץ גם לאנשים בקבוצות סיכון ולמי שאינם מחוסנים, להימנע מלהשתתף בהתקהלויות.