1 צפייה בגלריה
הורי הילדה שמה שורוק ג'רבאן ומחמד אבו דביס
הורי הילדה שמה שורוק ג'רבאן ומחמד אבו דביס
שורוק ג'רבאן
שורוק ג'ורבאן בת ה-23 מאושפזת כבר שבועיים במחלקה לטיפול נמרץ קורונה לאחר שנדבקה בחודש השביעי להיריונה. ב-25 בפברואר החליטו בבית החולים הלל יפה ליילד אותה בניתוח קיסרי - ומאז מצבה מוסיף להיות קשה ואף אחד מהמשפחה עוד לא זכה לראות את התינוקת שנולדה.
אביה של שורוק, מוחמד אבו דביס, סיפר ל-ynet כי אבחון הקורונה התגלה לאחר שחשה ברע ורופא המשפחה החליט להפנות אותה לבית החולים. "היא הגיעה בשעות הלילה ובבדיקה התגלה שהיא חיובית", אמר האב. בית החולים שחרר את שורוק לפנות בוקר לביתה, אך למחרת היא שוב חשה ברע, חזרה לבית החולים - ושם הוחלט להנשים אותה. ארבעה ימים לאחר האשפוז שורוק ילדה את בתה - אך היא עדיין מורדמת.
"היא אפילו לא ראתה את התינוקת ולא חיבקה אותה", אמר האב. "גם אנחנו לא יכולים להיפגש עם הנכדה הראשונה כי נדבקנו בקורונה. עכשיו אנחנו רק מתפללים ששורוק תתעורר ותדבר איתנו, אנחנו לא רוצים לאבד אותה". האב מתח ביקורת על ההחלטה לשחרר את שורוק מבית החולים בפעם הראשונה ואמר כי "היו צריכים לאשפז אותה בגלל ההיריון, אבל החליטו לשחרר אותה ועכשיו היא במצב קשה".
בית החולים מסר בתגובה כי "בית החולים מביע תמיהה ואכזבה על טענות המשפחה בכללותם. מדובר באישה שמלכתחילה הגיעה לבית החולים מאומתת לקורונה. היא אושפזה במחלקה לנשים בהריון המאומתות לקורונה להשגחה. רק לאחר מספר ימים מאשפוזה, חלה הידרדרות במצבה, ולכן הוחלט לאחר דיון מעמיק של צוות רב מקצועי, ליילד את תינוקה בניתוח קיסרי בכדי להציל את חייה. התינוקת חולצה, היא מטופלת בפגיה ומצבה טוב.
"לאחר הניתוח הקיסרי מצבה המשיך להידרדר, והיא הונשמה והורדמה להמשך טיפול. היא מוגדרת כעת במצב קשה אך יציב. הצוות ממשיך לעשות כל אשר ניתן בכדי להיטיב עמה, ונמצא בקשר ישיר כל העת עם בעלה ומשפחתה, אשר מכירים היטב את מהלך הדברים. בריאות שלמה ליולדת ולמשפחתה".
בשבוע שעבר מתה מקורונה אוסנת בן-שטרית, אם לארבעה בת 32 מגבעת זאב שהייתה בשבוע ה-30 להיריון, לאחר שחלתה בקורונה. היא לא סבלה ממחלות רקע. בן-שטרית הגיעה לבית חולים עם מצוקה נשימתית ואושפזה במחלקה לטיפול נמרץ במצב קשה. כעבור חמישה ימים נקבע מותה.