מחקירה בחשד להתעללות - לכתבי אישום: הפרקליטות הודיעה היום (ו') כי ביום ראשון הקרוב יוגשו כתבי אישום נגד ארבע סייעות מגן "טולי" ברמלה, שבו תועדו מאות אירועי אלימות כלפי פעוטות חסרי ישע.
ארבע הסייעות שיואשמו ביום ראשון הן רוחמה סעד, נירית שויד, ננה (חני) צאצאשווילי ואורלי שרגני. החלטות בנוגע לחשודים נוספים, ובכללם מנהלת הגן ליטל ברסי ובעלה משה ברסי, יתקבלו על ידי פרקליטות מחוז מרכז בהמשך.
במקביל, הפרקליטות הנחתה היום את המשטרה לבקש מבית משפט השלום בראשון לציון לשחרר בתנאים מגבילים את בעלה של מנהלת הגן וכן את הסייעת בטי זייתון. הבקשה לשחרור השניים, שגם הם נחשדים במעורבות בהתעללות בפעוטות, תכלול איסור לעסוק בטיפול בקטינים וחסרי ישע וערבויות כספיות.
מהפרקליטות נמסר לגבי השניים כי "החלטה זו התקבלה לאחר בחינה מעמיקה של הראיות בתיק ובחינת קיומה של עילת המעצר על רקע בחינת הראיות". עם זאת, בפרקליטות הבהירו בנוגע למשה ברסי ובטי זייתון כי "ההחלטה רלוונטית אך ורק להליך המעצר של החשודים והיא אינה משליכה על ההחלטה האם יוגש נגדם כתב אישום בעתיד".
1 צפייה בגלריה
תיעוד הסייעות המתעללות בגן ברמלה
תיעוד הסייעות המתעללות בגן ברמלה
ארבע סייעות יואשמו
במהלך החקירה עצרה המשטרה את בעלת הגן, בעלה ועוד שבע סייעות. ביום רביעי הצהיר חוקר משטרתי בבית המשפט כי במצלמות האבטחה אותרו כ-200 אירועי אלימות שהופנו נגד הפעוטות בגן. פרקליטתה של ליטל ברסי, עו"ד סוזי עוזסיני-ארניה, טענה כי מרשתה לא הייתה מעורבת בשום פעולת אלימות. עם זאת, חוקר המשטרה התעקש שהיא נכחה בחדר בשעה שאחת הסייעות תקפה פעוט בגן.
כמה שעות לאחר מן הורה בית משפט השלום בראשון לציון לשחרר את ברסי למעצר בית. "הואיל וכל המיוחס לחשודה הוא מכוח ניהול הגן, ניתן כבר כעת לבחון את שחרורה", קבעה השופטת אפרת פינק בהחלטתה. "הואיל ולא הייתה מעורבת במעשי התקיפה ממש, אני מורה על שחרורה של החשודה".