2 צפייה בגלריה
מחלקת הקורונה בבית החולים הדסה עין כרם בירושלים
מחלקת הקורונה בבית החולים הדסה עין כרם בירושלים
מחלקת הקורונה בעין כרם. "דלדול המלאים"
(צילום: גיל יוחנן)
מנכ"ל בית החולים הדסה, פרופ' זאב רוטשטיין, מסלים את המאבק במשרדי האוצר והבריאות והודיע היום (ב') כי לפי שעה לא יקבל עוד חולי קורונה לעין כרם, וכי בקרוב יבקש להעביר מאושפזים לבתי חולים אחרים.
במכתב ששיגר למנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' חזי לוי, הוא כתב: "בתי החולים של הדסה נמצאים, כידוע, במצוקה תזרימית קשה. כל מאמצי ההנהלה להגיע להבנות מול משרדי האוצר והבריאות בנושא זה עלו עד כה בתוהו. ב-10 בינואר הועבר תשלום חלקי לספקים וכתוצאה מכך הופסק חלק גדול מההצטיידות של הדסה".
הוא הוסיף כי כעת מאושפזים בהדסה עין כרם 142 חולי קורונה, מתוכם 27 מונשמים, אחד מחובר למכונת אקמו ובסך הכול 87 מהם מוגדרים במצב קשה או קריטי.
"הריני מבקש להודיעך כי הדסה איננה יכולה לפי שעה לקלוט מטופלי קורונה נוספים עד להודעה חדשה", כתב פרופ' רוטשטיין. "ככל שידלדלו המלאים של הציוד הרפואי והתרופות תיאלץ הדסה להפנות מטופלי קורונה מאושפזים לאשפוז בבתי חולים שמחוץ לבירה".
2 צפייה בגלריה
פרופ׳ זאב רוטשטיין
פרופ׳ זאב רוטשטיין
פרופ׳ זאב רוטשטיין. "משתמשים בשארית הציוד"
(צילום: דוברות הדסה )

כבר כעת, חלק ניכר מחולי הקורונה מאזור ירושלים מועברים לבתי חולים שונים בארץ, ובהם איכילוב, שדיווח בבוקר על כך שכ-20% מחולי הקורונה המאושפזים בו הם תושבי אזור ירושלים.
ברקע העומס הרב באיכילוב הוחלט מוקדם יותר לסגור את מחלקת הטיפול הנמרץ הכללית של בית החולים ולהסב אותה למחלקת טיפול נמרץ קורונה. מאושפזי הטיפול הנמרץ הכללי יועברו לטיפול נמרץ לב.
רוטשטיין מוביל את מחאת בתי החולים הציבוריים, שבו שותפים גם שערי צדק בבירה, לניאדו, מעייני הישועה ובתי החולים האנגלי, הצרפתי והמשפחה הקדושה בנצרת. אלה דורשים להכניס תוספת של 1.2 מיליארד שקל לבסיס התקציב השנתי לצורך תקצובם. בסוף השבוע שעבר הודיעו מנהלי שבעת בתי החולים כי החל מתחילת השבוע הנוכחי לא יקבלו עוד אמבולנסים, אלא במקרים של סכנה לחיי המפונים.
מנגד, בתי החולים הדסה ושערי צדק מפעילים שירותי רפואה פרטיים (שר"פ) והדסה נמצא בתוכנית ייעול.
מפרופ' לוי טרם נמסרה תגובה, אולם בכירים במשרד הבריאות אמרו ל-ynet: "הדסה אכן במצוקה אמיתית כרגע, ואנחנו מנסים לסייע".
רוטשטיין הוסיף: "נשבר הלב לעמוד במצב שבו אין לנו ציוד מתכלה ותרופות מתאימות לטפל בחולי הקורונה הקשים. אנחנו משתמשים בשארית הציוד לחולים שכבר מאושפזים בהדסה, אך לא מן הנמנע שיאזל הציוד ונאלץ להעביר חולים לבתי חולים שבהם ניתן לטפל בהם בצורה טובה יותר".