בניגוד לדיון הקודם, חברי הכנסת ושרי הליכוד לא יגיעו מחר (יום שני) לדיון במשפטו של ראש הממשלה בנימין נתניהו - אך הם נותנים לו רוח גבית וטוענים כי קביעת מועד שלב ההוכחות בזמן הבחירות תהיה התערבות בוטה במערכת הבחירות. גם ראש הממשלה עצמו ביקש מתומכיו שלא להגיע, ובסרטון שפרסם ברשתות אמר בין היתר כי הסיבה לכך היא המוטציה הבריטית.
בליכוד ממשיכים בקו התקיף נגד מערכת אכיפת החוק, וגם היום השתמשו ראש הממשלה, חברי כנסת ושרים במילים קשות נגד החקירות בעניינו. השר לביטחון הפנים, אמיר אוחנה, אמר היום ל-ynet כי "אם בית המשפט יחליט להתחיל את דיוני ההוכחות דווקא עכשיו, בעת הבחירות, הרי שמדובר בהתערבות בוטה שתביא את הליכוד ל-40 מנדטים". אוחנה קרא לדחיית הדיונים: "אני מצפה מבית המשפט שינהג כמו שהוא נוהג בכל מגה-תיק שכזה, ויקבע את דיוני ההוכחות למועדים סבירים. המשמעות היא כן, דחייה לאחרי הבחירות".
3 צפייה בגלריה
בנימין נתניהו בבית המשפט
בנימין נתניהו בבית המשפט
נתניהו על ספסל הנאשמים, מאי
3 צפייה בגלריה
אמיר אוחנה
אמיר אוחנה
"אם שלב ההוכחות יתקיים בבחירות - נגיע ל-40 מנדטים". אוחנה
(צילום: אמיל סלמן)
לטענת אוחנה, "במהלך החקירות נגד ראש הממשלה בוצעו פעולות חסרות תקדים כמו סחיטה באיומים של עדים, כדי להוציא מהם את מה שהפרקליטות רצתה ולא את האמת. בנוסף היו טיוח חקירות, ניגוד עניינים והמצאת עבירות שלא קיימות באף מדינה בעולם".
השר אוחנה הוסיף כי "אם בית המשפט יחליט להתערב באופן בוטה בבחירות, זה ימוטט את שאריות האמון שנותרו במערכת המשפט. להערכתי, מצביעי הימין יביעו את התנגדותם לכך בקלפי, יצביעו לליכוד ויביאו אותנו ל-40 מנדטים ולהקמת ממשלת ימין מלאה סוף סוף".
בפעם הקודמת שהגיע נתניהו לדיון, נזכיר, ליוו אותו חלק משרי הליכוד הבכירים וכן חברי כנסת. היום ולקראת הדיון קרא נתניהו לחברי הכנסת ולתומכיו בליכוד שלא להגיע לבית המשפט בגלל מגבלות הקורונה. יצוין כי למרות הנימוק של נתניהו, סביר להניח שמדובר גם בשיקולים של קמפיין הבחירות. אנשי הקמפיין סבורים כפי הנראה שהגעת חברי הכנסת בעיצומה של מגפה איננה משרתת את נתניהו ולכן העדיפו להימנע מכך.
3 צפייה בגלריה
בנימין נתניהו עם חברי הליכוד לפני הדיון הראשון במשפטו
בנימין נתניהו עם חברי הליכוד לפני הדיון הראשון במשפטו
נתניהו ובכירי הליכוד לפני הדיון הראשון במשפטו
(צילום יונתן זינדל/פלאש90)
בפנייה לתומכיו אמר היום נתניהו כי "אני יודע שאתם מתכננים להגיע מחר לבית המשפט. אני יודע שאתם רוצים לחזק אותי מול התיקים התפורים והשקריים נגדי. אבל אנחנו בזמן של מוטציה מתפשטת בעולם, גם בארץ, ולכן למען בריאותכם אני מבקש מכם - אל תגיעו מחר".
לדברי נתניהו, "ביום שאנחנו פותחים בהדרגה ובזהירות את המגבלות על הכלכלה שלנו, כולנו חייבים לשמור על ההנחיות, לשמור על הבריאות ולשמור על החיים. בנוסף, כולם כבר רואים שמסע הציד נגדי מתפורר. כולם מבינים שזהו ניסיון שקוף להפיל ראש ממשלה חזק מהימין ובכך להמליך ממשלת שמאל בראשות לפיד". נתניהו חזר גם על טענותיו של אוחנה נגד החקירות, וסיכם: "בגלל הרדיפה של הימין, אנחנו ננצח עוד יותר בגדול".
ראש הממשלה מואשם במרמה ובהפרת אמונים במסגרת תיק 1000 (תיק המתנות), תיק 2000 (פרשת נתניהו-מוזס) ובשוחד, מרמה ובהפרת אמונים במסגרת תיק 4000 (פרשת בזק-וואלה).