היום השביעי ברציפות לטרור הבלונים: ‏שריפה פרצה הבוקר (רביעי) בעוטף עזה כתוצאה מבלון תבערה ששוגר מהרצועה. השריפה פרצה במתחם שחזור הקרב מ-1948 בקיבוץ יד מרדכי, ושריפה נוספת פרצה דרומית לזיקים. בהמשך אותר ‏בלון נפץ על הגדר של בסיס מג"ב סמוך לצומת יד מרדכי, וחבלן טיפל במטען. משעות הבוקר איתרו הכוחות ארבע שריפות באזור.
ראש המועצה האזורית חוף אשקלון איתמר רביבו אמר בעקבות שיגור בלוני התבערה: "עוטף עזה תחת מתקפה. נגיף הטרור העזתי עדיין כאן. זה לא גל ראשון ולא גל שני, אלא שנים על גבי שנים של טרור מתמשך".
רממשלת ישראל יודעת לכנס את מיטב המוחות במאבק כנגד נגיף מסתורי, והגיע הזמן שתגייס את מיטב המוחות כדי למצוא פתרון יעיל גם לטרור בכלל ולטרור הבלונים בפרט. לתושבי העוטף מגיע לחיות בשקט".
3 צפייה בגלריה
שריפה מבלון תבערה במתחם שיחזור הקרב מ-1948 בקיבוץ יד מרדכי
שריפה מבלון תבערה במתחם שיחזור הקרב מ-1948 בקיבוץ יד מרדכי
שריפה מבלון תבערה במתחם שיחזור הקרב מ-1948 בקיבוץ יד מרדכי
בתגובה להפרחת הבלונים צה"ל תקף הלילה מתחם צבאי, תשתיות תת קרקעיות ועמדות תצפית של חמאס באמצעות מטוסי קרב, מסוקי קרב וטנקים של צה"ל.
מוקדם יותר הבוקר אותר טיל ששוגר ממסוק קרב של צה''ל במהלך התקיפות בעזה, נפל באחד מיישובי המועצה האזורית אשכול ולא התפוצץ. נזק נגרם באחד המבנים החקלאיים. בצה"ל ציינו כי הסיבה שהטיל לא התפוצץ היא תקלה, וכי הדבר מתוחקר.
‏הטיל שנפל בטעות ליד מתחם העגלים בקיבוץ באשכול פגע בצורה קשה בעגלים הצעירים. עשרות מהם לקו בטראומה ומתקשים לעמוד על הרגליים, כך מספרים הרפתנים בקיבוץ.
3 צפייה בגלריה
טיל ממסוק צה"ל נפל ביישוב מועצה במהלך תקיפה
טיל ממסוק צה"ל נפל ביישוב מועצה במהלך תקיפה
נזק שנגרם מהטיל שנפל בטעות באשכול
(צילום: ביטחון אשכול)
3 צפייה בגלריה
מסוק טיל קיבוץ חולית אשכול רצועת עזה תקיפה צה"ל
מסוק טיל קיבוץ חולית אשכול רצועת עזה תקיפה צה"ל
הטיל שאותר
בתוך כך הודיע היום המכס כי אנשיו בנמל אשדוד סיכלו בשבוע האחרון שתי הברחות של עשרות אלפי בלוני הליום אל תוך רצועת עזה. הבלונים הוחבאו בתוך שתי מכולות של יבואנים עזתים שהכילו בגדים ותיקים. הפריטים המוחרמים הועברו לכוחות הביטחון.
בימים האחרונים התגברה מאוד הפרחת בלוני התבערה מהרצועה, אחרי כמה שבועות של שקט. אתמול פרצו כ-60 שריפות בעוטף עזה ומאות דונמים עלו באש בעקבות הפרחת הבלונים.
בחמאס אמרו על התקיפות של צה"ל כי "המשך ההסלמה הישראלית בעזה והפצצת מוצבי ההתנגדות מוכיחים כי ישראל ממשיכה במדיניותה ובפשעיה. זה לא יניא את העם הפלסטיני וההתנגדות מדרך המאבק לשם ההגנה על זכויותינו וחירויותינו, עד שנשים סוף לסבל בעזה ולמצור. לא ניתן לקבל את המצור כמציאות מוגמרת. לא נשתוק על כך".
ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס אתמול לשיגור בלוני התבערה ואמר כי "יהיה מחיר כבד מאוד לטרור הבלונים. אנחנו לא נסבול את זה. נפעל ונגבה מחיר יקר". את הדברים אמר בסיור ביטחוני בבסיס חיל האוויר "חצור" שבו ביקר עם הרמטכ"ל אביב כוכבי.
פורסם לראשונה: 10:32, 12.08.20