לא רק בבנימינה ובמודיעין: בשני היישובים עם מספר הנדבקים הגדול בארץ, ועם ציון הרמזור הגבוה ביותר, כבר הוחלט לחייב עטיית מסכות בבתי הספר - אבל הם לא היישובים היחידים. בריאיון לאולפן ynet הבוקר (יום ג') אמר מנכ"ל משרד הבריאות פרופ' חזי לוי כי באזורי התפרצות יוטל צו שיחייב על כך, ובינתיים בכפר סבא, באלפי מנשה ובמועצה האזורית דרום השרון החליטו על עטיית מסכות במוסדות לימוד, עוד לפני פרסום צו שכזה.
מנתונים שפרסם משרד הבריאות עולה כי בשבוע האחרון, עד אתמול, מספר הנדבקים הגדול ביותר במוסד חינוכי היה 74 מאומתים, בבית ספר כרמים שבבנימינה. בהמשך הרשימה נמצאים בית הספר אסיף במודיעין (21 נדבקים), טומשין הבית של תמר, בית ספר לחינוך מיוחד בשפיים (17 נדבקים), תיכון מכבים רעות (8) ומול גלעד באשדות יעקב מאוחד, בראשית שבבנימינה ואוסישקין ברמת השרון - שני נדבקים כל אחד. ב-20 מוסדות חינוך נוספים נמנה עד כה לפחות נדבק אחד.


2 צפייה בגלריה
בית ספר כרמים בנימינה
בית ספר כרמים בנימינה
בית הספר בבנימינה ועמדת הבדיקות שהוקמה במועצה
(צילום: אלעד גרשגורן)
בנימינה היא היישוב הצהוב היחיד בארץ, עם ציון רמזור של 5.7. במועצה המקומית 104 מאומתים ו-1,007 שנמצאים בבידוד. שיעור הבדיקות החיוביות עומד על 6%. מודיעין-מכבים-רעות היא השנייה ברשימה מבחינת החולים הפעילים (49) וציון הרמזור - 4.1. הערים היחידות עם יותר מ-15 חולים פעילים הן שתי הערים הגדולות - ירושלים (34 חולים פעילים) ותל אביב (22), מה שמראה שעדיין התפרצויות הקורונה הן מקומיות מאוד.
בשל התפרצות הקורונה במוסדות חינוך, בכפר סבא הורו לצוותי ההוראה, להורים ולתלמידים לשוב לעטות מסכות בחללים סגורים במסגרות החינוך, כולל בטקסי סיום השנה ובקייטנות. זאת, בנוסף לבנימינה, מודיעין ועמק המעיינות - שם אירעו התפרצויות קורונה והנחיה דומה נמסרה שם זה מכבר. עד כה, אין הנחיה גורפת של השלטון המקומי והשלטון האזורי לראשי הרשויות, באשר לעטיית מסכות.
2 צפייה בגלריה
בצל התפשטות הקורונה המחודשת בבנימינה- חלק מהציבור חזר לעטות מסכות
בצל התפשטות הקורונה המחודשת בבנימינה- חלק מהציבור חזר לעטות מסכות
חלק מהציבור חזר לעטות מסכות, למרות שאין הוראה מחייבת
(צילום: שמיר אלבז)
בכפר סבא ציינו כי התגלו כמה תלמידים מאומתים לקורונה בבתי הספר חטיבת בר-לב ותורה ומדע. בעקבות זאת הודיע אגף החינוך בעיר כי הוא ממליץ על עטיית מסכות גם באירועי סיום השנה של מוסדות החינוך המתקיימים במקומות סגורים, והבהיר כי הנחיה זו תקפה גם במסגרות החינוך המשלים ופעילויות קייטנות הקיץ.
רפי סער, ראש העיר כפר סבא, אמר כי "נכון היום התגלו מספר מצומצם של מאומתים בבתי ספר בעיר. אנו לא לוקחים סיכון ולאור עליית התחלואה הארצית פועלים באופן מיידי לבלימת ההתפשטות בעיר. נחריף את הצעדים ככל שנידרש לכך על מנת לשמור על כפר סבא ירוקה".
גם מועצת אלפי מנשה והמועצה האזורית דרום השרון החליטו על חובת עטיית המסכות בבתי הספר. שי רוזנצוויג, ראש מועצת אלפי מנשה, הודיע לתושבים כי "עקב עלייה בתחלואת קורונה בישובים סביבנו ולאחר התייעצות עם ראש המועצה וגורמים מקצועיים הוחלט לא לקחת סיכון מיותר והחל ממחר תוחזר חובת עטיית מסיכות במרחבים הסגורים בבתי הספר עד להודעה חדשה".
בעיר אחרת בשרון, הרצליה, נמנו מאומתים בבתי ספר - יוחנני, שז"ר ומרכז שחפים. שישה תלמידים נדבקו עד כה, כ-180 נכנסו לבידוד, חלקם בבידוד מניעתי. בנוסף התגלתה מאומתת לקורונה בבריכת אפולוניה בעיר. בעיר פרסמו המלצה לעטיית מסכות, אך טרם חייבו זאת. המלצה דומה פרסמה גם עיריית נתניה.
בעקבות אירועי התחלואה במערכת החינוך אמרה השרה יפעת שאשא ביטון כי היא עוקבת מקרוב אחר הנתונים יחד עם מנהלי המחוזות וגורמי המקצוע הרלוונטיים במשרד החינוך. לפי המשרד, בכוונת השרה לגבש מתווה שייתן מענים ברורים וממוקדים למוסדות החינוך במסגרת "הגנים ובתי הספר המלמדים בקיץ", ולבנות תוכנית היערכות מסודרת בנושא לקראת פתיחת שנת הלימודים הבאה.