המשטרה ושב"כ עצרו אמש (שבת) צעיר בן 26 בחשד שהניח את מכתב האיומים כלפי ראש הממשלה בנימין נתניהו על קבר אחיו יוני בהר הרצל. בחקירתו הוא הודה כי הניח את המכתב, ובהמשך היום הוא יובא לבית משפט השלום בראשון לציון להארכת מעצר.
בתוך כך, נודע הבוקר כי ביום שישי נעצר תושב קריית גת בן 47 לאחר שצלצל לתחנת המשטרה בעיר ואיים לרצוח את נתניהו. הוא עוכב לחקירה וגם בחדר החקירות תיאר בפני השוטרים כיצד בכוונתו לעשות זאת. מעצרו של האיש, עם רקע פסיכיאטרי, הוארך והוא נשלח לבדיקה פסיכיאטרית בבית החולים ברזילי באשקלון.
3 צפייה בגלריה
אזכרה לסא"ל יוני נתניהו ז"ל, אחיו של בנימין נתניהו, בהר הרצל
אזכרה לסא"ל יוני נתניהו ז"ל, אחיו של בנימין נתניהו, בהר הרצל
רה"מ נתניהו ליד קבר אחיו יוני, באזכרה בשבוע שעבר
(צילום: קובי גדעון, לע"מ)
החשוד בהנחת מכתב האיומים, תושב כפר סבא, נעצר בדרום הארץ ונלקח לחקירה במשרדי יחידת הסייבר של להב 433 במשטרה. "שב"כ ומשטרת ישראל יטפלו בחומרה ובכל האמצעים העומדים לרשותם מול איום בפגיעה כלפי אישי ציבור וימצה את הדין עם המעורבים", נמסר.
כפי שפורסם לראשונה שלשום ב-ynet, המכתב אותר על קברו של יוני נתניהו, שנפל במבצע אנטבה, על ידי עובדי האתר. במכתב צוין בין היתר: "מה קורה יוני? נתבקשתי להודיע לאחיך שיש לו קצת זכויות, אבל הן נגמרו. ומכאן, הר הרצל, המקום הקדוש הזה, השעון מתקתק אחורה. עד לתאריך כ"ח בתשרי תשפ"ד שבו אחיך חושב שהוא יגיע לגיל 74. שיהיה ברור – זה איום מדרגה ראשונה".
3 צפייה בגלריה
אזכרה לסא"ל יוני נתניהו ז"ל, אחיו של בנימין נתניהו, בהר הרצל
אזכרה לסא"ל יוני נתניהו ז"ל, אחיו של בנימין נתניהו, בהר הרצל
רה"מ נתניהו על קבר אחיו, בשבוע שעבר
(צילום: קובי גדעון, לע"מ)
"אריק שרון קיבל אירוע מוחי ושקע בתרדמת שמונה שנים, אני מאחל לך דברים יותר גרועים", כתב מחבר מכתב האיומים, ואז הבהיר: "לא אגע בך, כי לא מגיע לך שייגעו בך". בסיום כתב: "המשימות שלך הן: לכבוש את עזה ולהחזיר את הגופה של המדריך שלי, הדר גולדין, ושל יתר השבויים. נשארו לך קצת יותר משלושה חודשים וחצי".
גורם בכיר בשב"כ אמר שלשום: "אנחנו לא מתכוונים לעבור לסדר היום על איום מכוון למול ראש ממשלה שהונח על קברו של גיבור ישראל. נטפל באירוע בכל הכלים העומדים לרשותנו".
בתחילת השבוע שעבר השתתפו ראש הממשלה ואחיו עידו נתניהו באזכרה לזכרו של יוני נתניהו, במלאות 47 שנים לנפילתו בעת שפיקד על לוחמי סיירת מטכ"ל.
האחים נתניהו אמרו קדיש על הקבר, בטקס שבו השתתפו גם קרובי משפחה, שרים, ח"כים, מפקדי צה"ל בעבר ובהווה, חבריו ליחידה של יוני נתניהו, חברי המשפחה וחטופי אנטבה ובני משפחותיהם.
פורסם לראשונה: 23:10, 01.07.23