"שיהיה ברור, זה איום מדרגה ראשונה": על קברו של יוני נתניהו, שנפל במבצע אנטבה, אותר היום (שישי) מכתב איומים נגד אחיו, ראש הממשלה בנימין נתניהו. המכתב הונח על הקבר בבית העלמין בהר הרצל שבירושלים. עובדי האתר מצאו את המכתב. שב"כ ויחידת להב 433 במשטרה מעורבים בחקירת המקרה, טרם נעצרו חשודים.
4 צפייה בגלריה
מכתב האיום המלא כלפי בנימין נתניהו על קברו של יוני נתניהו ז"ל אחיו
מכתב האיום המלא כלפי בנימין נתניהו על קברו של יוני נתניהו ז"ל אחיו
מכתב האיומים שהונח על קברו של יוני נתניהו
במכתב שהונח על הקבר צוין בין היתר: "מה קורה יוני? נתבקשתי להודיע לאחיך שיש לו קצת זכויות, אבל הן נגמרו. ומכאן, הר הרצל, המקום הקדוש הזה, השעון מתקתק אחורה. עד לתאריך כ"ח בתשרי תשפ"ד שבו אחיך חושב שהוא יגיע לגיל 74. שיהיה ברור – זה איום מדרגה ראשונה".
"אריק שרון קיבל אירוע מוחי ושקע בתרדמת שמונה שנים, אני מאחל לך דברים יותר גרועים", כתב מחבר מכתב האיומים, ואז הבהיר: "לא אגע בך, כי לא מגיע לך שייגעו בך". בסיום כתב: "המשימות שלך הן: לכבוש את עזה ולהחזיר את הגופה של המדריך שלי, הדר גולדין, ושל יתר השבויים. נשארו לך קצת יותר משלושה חודשים וחצי".
גורם בכיר בשב"כ אמר: "אנחנו לא מתכוונים לעבור לסדר היום על איום מכוון למול ראש ממשלה שהונח על קברו של גיבור ישראל. נטפל באירוע בכל הכלים העומדים לרשותנו".
4 צפייה בגלריה
אזכרה לסא"ל יוני נתניהו ז"ל, אחיו של בנימין נתניהו, בהר הרצל
אזכרה לסא"ל יוני נתניהו ז"ל, אחיו של בנימין נתניהו, בהר הרצל
ראש הממשלה באזכרה ליוני נתניהו, בתחילת השבוע
(צילום: קובי גדעון, לע"מ)
4 צפייה בגלריה
יוני נתניהו
יוני נתניהו
יוני נתניהו
(צילום: לע"מ)
בתחילת השבוע השתתפו ראש הממשלה ואחיו עידו נתניהו באזכרה לזכרו של יוני נתניהו, במלאות 47 שנים לנפילתו בעת שפיקד על לוחמי סיירת מטכ"ל.
האחים נתניהו אמרו קדיש על הקבר, בטקס שבו השתתפו גם קרובי משפחה, שרים, ח"כים, מפקדי צה"ל בעבר ובהווה, חבריו ליחידה של יוני נתניהו, חברי המשפחה וחטופי אנטבה ובני משפחותיהם.
יו"ר המחנה הממלכתי בני גנץ גינה אחר הצהריים את הנחת מכתב האיומים על הקבר, וכתב בציוץ בטוויטר: "אסור לנקוט באלימות, אסור לאיים באלימות, ומעבר לחומרת האירוע - זו חרפה מוסרית לחלל את קברו של מי שנפל בקרב בעת שפעל למען ביטחון ישראל. מקווה ומצפה שהמשטרה והשב"כ ישימו את ידיהם על הכותב ויביאו אותו לדין".
תמי שלח, יו"ר ארגון אלמנות ויתומי צה"ל, מסרה: "היום בו ראש הממשלה מקבל מכתב איומים מצמרר ומחריד, תוך שימוש ציני באובדן שחווה, הוא יום שחור עבור החברה הישראלית כולה. ליבנו במשפחת השכול מתכווץ ברגעים אלה, ואנו מחזקים את ידיו של ראש הממשלה נתניהו, שבוודאי חווה את התחושות הקשות. ביזוי קברו של גיבור ישראל כדי לשדר מסר מאיים לאחיו לא משנה באיזה תפקיד הוא מכהן לא יכול לעבור על סדר היום".
בדיוק לפני שנה הגיש ראש הסגל של נתניהו תלונה במשטרה בעקבות איום ברצח שפורסם אז בטוויטר. בפוסט נכתב אז בין היתר: "צריך להרוג את האיש הזה מהר ליפניי שיהייה מאוחר" (הטעויות במקור).
4 צפייה בגלריה
ציוץ בפייסבוק הקורא להסתה נגד נתניהו
ציוץ בפייסבוק הקורא להסתה נגד נתניהו
איום שפורסם בעבר נגד נתניהו
חודש לפני כן קיבל בית המשפט המחוזי בבאר שבע את ערעור הפרקליטות, והחמיר אז את עונשו של אשר בן דוד, שהורשע באיומים כלפי נתניהו. בעקבות הערעור נשלח אז בן דוד ל-13 חודשי מאסר בפועל, אחרי שבית משפט השלום בעיר גזר עליו קודם לכן שמונה חודשי עבודות שירות בלבד.
"יש להחמיר עם כל מי שמבקש על דרך האיום לשנות סדרי שלטון, ולהשפיע בדרך נפסדת זו על השיטה הדמוקרטית", קבע אז בית המשפט המחוזי. הרכב השופטים, בראשות השופט יואל עדן, ציין כי "על הענישה לכלול מאסר בפועל, ועליה לבטא גם את הצורך להרתיע את כל מי שסובר כי בדרך האיום ניתן לקדם מטרות כלשהן".
לפי כתב האישום שבו בן דוד הודה, הוא כתב בחשבון הטוויטר שלו ב-2020: "מישהו יודע על הכנות להתנקשות בראש הממשלה? אשמח לקחת חלק. נראה לי שהגיע הזמן, הגיעו מים עד נפש!!!".