הסטודנטים חיכו - המסיבות בפאנג'ויה החלו באיחור של שעתיים: המשטרה עיכבה את פתיחת פסטיבל הסטודנטים בעיר בטענה שהמארגנים לא קיבלו את האישורים הנדרשים. "הם קיבלו תנאים מסוימים - מה צריך לעשות בכל בית מלון - והם לא עומדים בתנאים", אמרו במשטרה והבהירו: "אין עיגולי פינות". מהצד השני, בהפקה טענו: "אנחנו עומדים בכל מה שהם מבקשים".
לאחר דין ודברים בין הצדדים במשטרה הודיעו כי סיכמו מול המארגנים שיהיו כ-50 ממוני קורונה במלונות בעיר. ההפקה תחלק 40 אלף מסכות למשתתפים ויהיו בדיקות תו ירוק בכניסה למסיבות. לפי הסיכום - המשתתפים לא יוכלו לעבור ממסיבה למסיבה כמדי שנה בין המלונות. כמו כן, מסיבות הלילה שהיו אמורות להתקיים בוטלו מבעוד מועד על ידי המפיקים.
8 צפייה בגלריה
מסיבות הפאנג'ויה באילת מהיום
מסיבות הפאנג'ויה באילת מהיום
"בלי לעבור ממסיבה למסיבה". חוגגים בפאנג'ויה, היום באילת
8 צפייה בגלריה
מסיבות הפאנג'ויה באילת מהיום
מסיבות הפאנג'ויה באילת מהיום
מסיבות הפאנג'ויה באילת מהיום
8 צפייה בגלריה
מחסומים בכניסה למלון שבו מתקיימת מסיבת פאנג'ויה
מחסומים בכניסה למלון שבו מתקיימת מסיבת פאנג'ויה
מחסומים בכניסה למלון שבו מתקיימת מסיבת פאנג'ויה
(צילום: מאיר אוחיון)
8 צפייה בגלריה
שוטרים אוכפים את הנחיות הקורונה במלון המלך שלמה
שוטרים אוכפים את הנחיות הקורונה במלון המלך שלמה
שוטרים אוכפים את ההנחיות באחד המלונות באילת, היום
(צילום: עדן מלמד)
המשטרה פתחה מפקדה שתאכוף ותתעסק ספציפית בקורונה. השוטרים יאכפו עטיית מסיכות באירועים השונים. אם יהיו מספר הפרות במשטרה יפנו לרופא המחוזי, ולו יש סמכות להפסיק את המסיבה. לפי המשטרה יהיו כ-10 אלף מבלים בפאנג'ויה בסוף השבוע הקרוב אך האחריות על התו הירוק היא על המארגנים.
פרויקטור הקורונה, פרופ' סלמן זרקא, יצא נגד קיום הפסטיבל. בתדרוך לתקשורת הערב אמר: "אנחנו סבורים שאירועים הומי אדם, במיוחד עם שתייה ואוכל, מהווים סכנה לאחרים. חובתנו המקצועית הציבורית לומר את הדברים לציבור וגם בקבינט. יש לנו מסר לציבור שלא נכון להשתתף באירועים מהסוג הזה. אנחנו לא מחלקים ציון לאף אחד".
אלפי סטודנטים כבר הגיעו לאילת החל משעות הבוקר לפתיחת האירוע המתקיים מדי שנה בעיר. בשעות הצהריים קיבלו סטודנטים רבים הודעה מהפקת האירוע ולפיה: "אנחנו ממתינים לאישור הרשויות לפתיחת המסיבות. נשלח הודעה ברגע שיתאפשר להיכנס אליהן". כאמור, לבסוף הושג סיכום בין המארגנים למשטרה והמבלים קיבלו הודעה על כך שהמסיבות החלו.

יש לציין כי בשבועות האחרונים רבים מהסטודנטים יצאו בקריאות ברשתות החברתיות לביטול הפאנג'ויה בשל נתוני התחלואה המדאיגים בקורונה ברחבי הארץ.
אמש הצטרפה לקריאות אלה גם ראש שירותי בריאות הציבור, הד"ר שרון אלרעי-פרייס, שכתבה במכתב חריף כי "באירוע הפאנג'ויה עתידים להגיע סטודנטים רבים מכל רחבי הארץ למספר ימים של מסיבות, בהם אלפים רבים באים במגע זה עם זה במסיבות שונות ללא שמירה על מסכה וריחוק חברתי".
לדבריה, "הסיכון להדבקה המונית גבוה ואיתו גם הסיכון למשך הפצה משמעותית של תחלואה במדינה עם חזרתם של הסטודנטים לבתיהם". עוד כתבה ראש שירותי בריאות הציבור: "בתנאי התחלואה הנוכחיים, ומתוך הבנה שההגנה המוקנית באירועי תו ירוק כיום היא פחותה עד לעדכון הגדרת מחוסן, חשוב להגביל התקהלויות גם בתנאי התו הירוק כדי לא להביא לעלייה נוספת בתחלואה שתחייב צעדי הגבלה חמורים יותר".
8 צפייה בגלריה
הודעת טקסט על הפאנג'ויה
הודעת טקסט על הפאנג'ויה
ההודעה שקיבלו הסטונדטים מהפקת הפאנג'ויה
8 צפייה בגלריה
מסיבת עיתונאים במשרד הבריאות
מסיבת עיתונאים במשרד הבריאות
"סיכון גבוה מאוד". אלרעי-פרייס נגד קיום הפאנג'ויה
(צילום: עמית שאבי)
גיא בסר, מבעלי קבוצת בלוסטון ששותפה בהפקת הפאנג'ויה, כתב הערב בחשבון הפייסבוק שלו כי "הפסטיבל הותאם למתווה הקפדני של משרד הבריאות, וקיבל את מלוא האישורים של כל הרשויות לקיומו הבטוח". הוא ציין כי המסיבה הגדולה שהייתה אמורה להתקיים פוצלה לכמה מסיבות קטנות של עד 2,000 איש שייערכו בשטח בתי מלון שונים באילת במקביל, הכול תוך שמירה על הנחיות משרד הבריאות במלואן.
הוא הבהיר כי "מי שאין לו תו ירוק לא נכנס לשום מסיבה או מלון, ככה פשוט". בסר ציין כי ההפקה העמידה לרשות המשתתפים עמדת בדיקות מהירות בחינם בטרם ייכנסו לחדרם בבית המלון. לדבריו, ניתן לבצע בדיקת קורונה בחינם בכל יום "כדי להרגיש בטוחים ולהמשיך ליהנות". הוא שלח מסר לבכירי משרד הבריאות, בהם פרויקטור הקורונה זרקא וראש שירותי בריאות הציבור אלרעי-פרייס וכתב: "אם משרד הבריאות באמת חושב ומאמין שהמצב מחייב הגבלות נוספות, שיתכבד למצוא את הדרך לפצות אותנו ביחד עם משרד האוצר, ושיפסיקו לשחק את המשחקים הפוליטיים האלו על הגב שלנו".