ח"כ מירב בן ארי (יש עתיד) התייחסה הבוקר (חמישי) בריאיון ל-ynet radio לעימות באופוזיציה סביב בחירת הנציג לוועדה לבחירת שופטים, ואמרה כי יו"ר האופוזיציה יאיר לפיד ויו"ר המחנה הממלכתי בני גנץ "יודעים להתכנס ביחד. זה ייפתר, יגיעו למועמד מוסכם".
4 צפייה בגלריה
יגיעו להסכמה על נציג לוועדה? גנץ ולפיד
יגיעו להסכמה על נציג לוועדה? גנץ ולפיד
יגיעו להסכמה על נציג לוועדה? גנץ ולפיד
(צילום: AFP)
4 צפייה בגלריה
מירב בן ארי
מירב בן ארי
"אנחנו כבר לא מיעוט בכל הסקרים". בן ארי
(צילום: קובי קואנקס)
לדבריה, "אנחנו המפלגה הגדולה ביותר, קארין (אלהרר – מ"א) היא מועמדת ראויה ביותר ולפיד היה צריך להציג מועמד אז טוב שהוא עשה את זה. בסוף יש החלטה של יו"ר האופוזיציה ומותר לו. זה עניין של כוח פוליטי, זו המשמעות שלו. מותר לו גם לקבל החלטות במעמד צד אחד".
על המשא ומתן בבית הנשיא סביב המהפכה המשפטית, אמרה בן ארי כי בקואליציה "צריכים להסתכל מה קורה בחוץ, לראות איזה נזק נעשה כאן. כל היום הם מאשימים אותנו. הם הרסו את הכול בעשר אצבעות". על נאומו של שר המשפטים יריב לוין אתמול במליאת הכנסת, היא אמרה: "ראיתי את יריב לוין מתוסכל. הוא בא בשביל מהפכה ונתקע לו. הוא חשב שאם יש כוח אז אפשר לעשות. אנחנו כבר לא מיעוט בכל הסקרים, יש הרבה אנשים שלא רוצים להתנהל ככה".
ח"כ חנוך מילביצקי (הליכוד), חבר בצוות המו"מ בשיחות אצל הנשיא, אמר כי "אני לא חושב שיש משבר" בשיחות. לדבריו, הצדדים "מתקרבים לנקודת הכרעה, אם אנחנו הולכים להסכם או לא". הוא הוסיף כי הדיווחים על מה שנאמר בשיחות לא משקפים את מה שקורה בהן.
"בחדר יש רצון משותף וכנה, כך אני מתרשם, להגיע להבנות. רק שכמו שאצלנו בימין יש חלק מהציבור שלא חושב שהשיחות הללו הן דבר נכון, בצד השני יש כנראה חלק אפילו יותר גדול שלא חושב שהדבר הזה נכון, בטח לא אותם אנשים שמעורבים במחאה, והם מפעילים לחץ מאוד גדול על אנשי האופוזיציה לצאת מהשיחות כל הזמן, עם הודעות ושיחות טלפון וכינויים וביטויים מאוד חריפים, שהם מפקירים והם בוגדים והם לא מבינים", הוא אמר.
4 צפייה בגלריה
ח"כ חנוך מילביצקי בוועדת הכנסת
ח"כ חנוך מילביצקי בוועדת הכנסת
"יש רצון משותף וכנה להגיע להבנות". מילביצקי
(צילום: אתר הכנסת)
4 צפייה בגלריה
אחמד טיבי  בועדת החוקה בכנסת
אחמד טיבי  בועדת החוקה בכנסת
טיבי. על הפשיעה בחברה הערבית: "רוצים לשמוע מה מתכוון רה"מ לעשות בהיעדר שר שמטפל בנושא"
(צילום: יואב דודקביץ' )
ח"כ אחמד טיבי (חד"ש-תע"ל) התייחס לפשיעה בחברה הערבית, שגבתה את חייהם של 85 בני אדם מתחילת השנה, וסיפר שראש הממשלה בנימין נתניהו הזמין את הסיעות הערביות בכנסת לפגישה ביום שני בנושא. "אנחנו לא חושבים שפגישה אחת תפתור את נושא הפשיעה, אבל זה צעד בכיוון הנכון", אמר טיבי. "אנחנו רוצים להשמיע ולשמוע מה מתכוון האחראי מספר 1 על נושא הביטחון האישי, שזה ראש הממשלה והממשלה, לעשות בהיעדר שר שמטפל בנושא הראוי".
טיבי אמר כי השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר "הוא חלק מהבעיה, לא חלק מהפתרון". לדבריו, "צריך להקים ועדת שרים מיוחדת לטיפול בפשיעה, שיעמוד בראשה ראש הממשלה. זה הדרג שצריך לטפל בעניין הפשיעה, כמו שעשה לפני שבוע בנושא יוקר המחיה".