בעקבות החלטת שר האוצר בצלאל סמוטריץ' להקפיא את העברתם של מאות מיליוני שקלים לרשויות הערביות, ועל רקע השנה המדממת ביותר בחברה הערבית, ראש העיר קלנסווה עבד אל באסט סלאמה אמר הבוקר (חמישי) בריאיון ל-ynet Live כי "המהלכים של סמטריץ' ובן גביר עלולים לגרום לתוהו ובוהו ולהתלקחות ברחובות".
"היהודים במדינת ישראל אומרים לפעמים כשיש משהו חריג שזה 'יום שחור' למדינה", אמר סלאמה. "אני אומר הלוואי שהיה יום שחור, אני חושב ששנים שחורות עוברים על המגזר הערבי. כמה רציחות היו בשנה הזאת, כמה אלימות. רוב הסכסוכים זה בגלל מצוקת הדיור. אני לא יודע מה עובר על אדם שיוצא לרצוח ולהרוג ילד, תינוק או אישה".
2 צפייה בגלריה
 עבד אל באסט סלאמה ראש עיריית קלנסווה
 עבד אל באסט סלאמה ראש עיריית קלנסווה
"אנחנו מופקרים מצד המשטרה, הממשלה והמדינה". ראש העיר קלנסווה
"הסיבה לעלייה במקרי הרצח משולבות, זה הכול ביחד", המשיך. "זה לא מרכיב אחד, זה הרבה מרכיבים. אכן זה עניין תרבותי, אבל מתוך 140 רציחות - כמה פוענחו? תפסו מישהו שרצח? התפקיד של מי זה? אנחנו לא מבקשים שומר על כל בית או שישמרו על כל ילד, אבל יש חוק. יש שב"כ, יש מדינה. ברגע שנרצח יהודי - בשניות עולים על זה".
על הקפאת הכספים לרשויות המקומיות הערביות אמר: "זה חצה כל גבול, זה לא שנאה או גזענות, זה מעל ומעבר - זו הריסה. סמוטריץ' ובן גביר לא מבינים שיכולות להיות לכך השלכות, וכל הנשק וכל הלחץ וכל המתח יעבור ליהודים והזעם ייצא עליהם. אחר כך יהיה תוהו ובוהו יותר ממה שמצפים. מהרגע שבו נבחרו בן גביר וסמוטריץ', כל חבר כנסת וראש ממשלה שרוצה לעלות במנדטים - רק שיפגין שנאה כלפי הערבים.
"לציבור הערבי אין להם מה להפסיד. יש לנו מצוקת דיור, יש לנו רציחות. שמים אותנו בכלוב יותר צר מהחתולים והעכברים. כל ראשי הרשויות חייבים ללכת לירושלים ולהיאבק, כל דקה וכל שעה יקרה לעיר שלהם".
סמוטריץ' הגיב על הדברים החריפים של ראש העיר וטען כי מדובר באיום. "ואגב, ככה עובד הפרוטקשיין. לא מאיימים במפורש, מזהירים ברמז. לא אכנע לאיומים".
2 צפייה בגלריה
בצלאל סמוטריץ' ואיתמר בן גביר
בצלאל סמוטריץ' ואיתמר בן גביר
"להחלטות שלהם עלולות להיות השלכות". סמוטריץ' ובן גביר
(צילום: עמית שאבי)
ראש העיר סיכם: "אני בהחלט חושש מהתלקחות ברחובות בעקבות ההחלטה של סמוטריץ'. אנחנו נמצאים בפלונטר מאוד קשה. ברור לכולם שאנחנו הערבים מופקרים גם מצד המשטרה, גם מצד הממשלה וגם מצד המדינה. אין לנו כלום. אני סובל. בעיר שלי יש 25 אלף תושבים שחיים אך ורק מארנונה, מענק איזון זה מעמיד אותנו על הרגליים. אני לא מדבר על איכות חיים, אלא על חיים, שמקוד קשים ומאוד ממורמרים. ממשיכים לחנוק ולהעניש קולקטיבית את כל הערבים במניעת תזרים של כסף שמגיע להם. הם אומרים שזה כסף של עבאס שהולך לפושעים. מה זה שוק?
"הכסף מגיע בדרך מסודרת עם פיקוח משרד הפנים, עם כל המשרדים, עם כל השרים. אי אפשר לשחק בזה, אי אפשר לתת לעבריינים. אנחנו בקושי מצליחים לשרת את האנשים, לאסוף להם אשפה. אין תאורה, אין מים. מדובר בטענות סרק כוזבות ושקרים שממשיכים להעניש את המגזר הערבי, אינני יודע לאן נגיע. יהיה רע מאוד".