בית משפט השלום בתל אביב גזר אתמול (רביעי) שלוש וחצי שנות מאסר על מנצור קטלן, בן 42 מגבעת שמואל, שהרג רוכב אופנוע ברשלנות בתאונה - ואז הורה לאשתו שנכחה בתאונה להודות במקומו. רק אחרי הגשת כתב אישום חמור נגדה, התגלתה האמת והוא הואשם.
התאונה התרחשה לפני ארבע שנים, בחודש ספטמבר. בשעות הערב פגע רכב ברוכב האופנוע אייל ויטקובסקי בן ה-59, שנסע באור ירוק בתל אביב. למקום הגיע רכבו של מנצור קטלן, שנסע עם רעייתו שישבה לידו - בזמן שילדיו הקטנים, כולל תינוקת, במושב האחורי. נהג הרכב פנה במקום אסור וחסם את נתיב הנסיעה של ויטקובסקי והתעלם מתמרורים - מה שגרם לפגיעה של ויטקובסקי ברכבו. הוא הוטל בעוצמה והוטח על הכביש.
2 צפייה בגלריה
 אייל ויטקובסקי
 אייל ויטקובסקי
אייל ויטקובסקי, שנהרג בתאונה
(באדיבות המשפחה )
קטלן, הנהג שגרם לתאונה הקטלנית, החל אז בשורת פעולות לשיבוש החקירה והמשפט במטרה להימלט מהתוצאה הקשה: הוא יצא תחילה מרכבו, אלא שאז אשתו צעקה לו שהרכב מתדרדר. הוא שב לרכב, ואז שב למקום שבו שכב המנוח - שהיה באותם רגעים פצוע אנוש. הוא אמר לאשתו שתגיד שהיא הנהגת ברכב, כדי להסתיר את אחריותו לתאונה. אחותו של קטלן הגיעה לאסוף שני ילדים במטרה להסתיר את נוכחותם בעת התאונה. לשוטרים בזירה סיפר קטלן שאשתו נהגה. הוא אף האזין לאשתו בזמן שמסרה גרסה ראשונית לשוטרים ומתוודה בכזב שהיא למעשה הנהגת.
כשאשתו ביקשה לא לשקר יותר, הוא הרגיע אותה שהמנוח "רק פצוע ברגלו". אז, איים עליה: "כדאי לך לסתום את הפה, כדאי שתיזהרי". בחקירתה בתחנת המשטרה באזהרה היא הודתה בתאונה שלא היא גרמה לה. ביציאה ממנה, נודע לקטלן שהמנוח מת והוא אמר לאשתו שיודה במעשים. אלא שאז, קרוביו ייעצו לו שלא לעשות כן.
הפרקליטות הגישה כתב אישום נגד אשתו בגין גרימת מוות ברשלנות. במשך כמה חודשים לאחר מכן, בני משפחתו של קטלן והוא עצמו לחצו עליה וקיללו אותה - על מנת שלא תחזור בה מגרסתה. בסופו של דבר, נודע למשטרה שקטלן הוא שנהג. כתב האישום נגד אשתו בוטל, והוא הואשם במקומה בגרימת מוות ברשלנות, שיבוש מהלכי משפט והדחה בחקירה. בכולם הורשע בהסדר ללא הסכמה על העונש.
2 צפייה בגלריה
 אייל ויטקובסקי ומשפחתו
 אייל ויטקובסקי ומשפחתו
ויטקובסקי ומשפחתו
(באדיבות המשפחה )
אלמנתו של ויטקובסקי, רונית, סיפרה בשלב הטיעונים לעונש בבית המשפט על חייהם יחד במשך 46 שנים, על שלושת ילדיהם וארבעת נכדיהם. היא תיארה את תחושת האובדן והגעגועים, לצד אובדן הביטחון הכלכלי - וסיפרה איך קטלן גם הגיע לשבעה על בעלה, וביקש לראותה. היא לא ידעה אז שהוא הנהג הפוגע, וחשה כלפיו חמלה. היא אמרה לו כי היא שמחה שהתינוקת שלו יצאה ללא פגע. רק בדיעבד, גילתה שהוא גרם למות בעלה.
השופט איתן קורנהואזר, שגזר את דינו של קטלן, כתב: "הנאשם נהג ברשלנות חמורה. מעשיו מצויים ברף הגבוה של עבירות שיבוש מהלכי משפט והדחה בחקירה. התנהלותו אחרי המקרה מעידה על פעולות שבוצעו בקור רוח מקפיא דם. אשתו הייתה עלולה להיות מורשעת בדין". העונש המקסימלי בחוק לגרם מוות ברשלנות הוא 3 שנים, והשופט גזר עליו 3 וחצי שנות מאסר, פסילה ל-15 שנים ופיצויים של 40 אלף שקלים.
משפחתו של המנוח מסרה: "שום עונש לא יחזיר את אייל יקירנו. אמנם הנהג הפוגע קיבל עונש משמעותי, בגבולות החוק, אך לצערנו היה זה אחרי שנים רבות של משפט בהן הנאשם עשה הכל על מנת להתחמק מעונש, עד שלבסוף הודה בכתב אישום מתוקן. את אייל שום דבר כבר לא יחזיר אבל אנו מבקשים מכלל הנהגים לשים לב לרוכבי האופנועים, מאחורי כל אחד מהם יש משפחה ואנו תקווה כי שום משפחה לא תצטרך לעבור את הסבל שאנו עברנו".