סיעות הממשלה (שני) מקיימות אחר הצהריים ישיבות על רקע המתיחות בהר הבית ובירושלים, והסדק שנוצר עם רע"מ. אתמול פרסמה לשכת ראש הממשלה הודעה שבה נפתלי בנט מודה למשטרה על שמירת חופש הפולחן ליהודים בהר הבית במהלך צום תשעה באב. האמירה, לצד עליית שני חברי כנסת מימינה להר ושירת "התקווה" בו, עוררה סערה בקואליציה, ורק היום פרסמה לשכת ראש הממשלה הודעת תיקון שלפיה חופש הפולחן נשמר רק למוסלמים.
בישיבת הסיעה של יש עתיד אמר ראש הממשלה החליפי ושר החוץ יאיר לפיד: "אין שום שינוי בסטטוס קוו של הר הבית. הסטטוס קוו נקבע על ידי ממשלות קודמות והוא אומר שליהודים יש חופש ביקור בהר הבית ולמוסלמים חופש הפולחן. לא רחוק משם זה הכותל המערבי, המקום הקדוש לדת היהודית, ואפשר להתפלל שם. בהנחייתי יצאה היום ממשרד החוץ הודעה לירדנים שלפיה אין שינוי בסטטוס קוו וראש הממשלה הוציא הבהרה. מדובר בחופש ביקור ולא חופש פולחן. אלה דברים שונים. ניהלתי שיחה עם השר לביטחון פנים עמר בר לב כדי לוודא מולו שאין שום שינוי בהסדרי הביטחון".
3 צפייה בגלריה
ניצן הורוביץ
ניצן הורוביץ
ישיבת הסיעה של מרצ. ח"כ פריג': "לא ניתן יד להבערת השטח"
(צילום: יואב דודקביץ)
3 צפייה בגלריה
מתפללים יהודים עולים ל הר הבית ירושלים בתשעה באב
מתפללים יהודים עולים ל הר הבית ירושלים בתשעה באב
יהודים ברחבת אל-אקצא, אתמול
(צילום: AP)
3 צפייה בגלריה
 יאיר לפיד בישיבת הסיעה: "אין שום שינוי בסטטוס קוו של הר הבית, שאומר יהודים יש חופש ביקור בהר הבית "
 יאיר לפיד בישיבת הסיעה: "אין שום שינוי בסטטוס קוו של הר הבית, שאומר יהודים יש חופש ביקור בהר הבית "
לפיד בישיבת הסיעה: "אפשר להתפלל בכותל"
(צילום: יואב דודקביץ)
רע"מ הביעה אתמול כעס על ההודעה הראשונית של לשכת בנט ואיימה כי לא תשתתף יותר בהצבעות הממשלה. יחד עם הפלג הדרומי של התנועה האסלאמית, היא פרסמה הודעה לתקשורת הערבית שבה הבהירה כי "אם יהודים יפגעו בקדושת אל-אקצה, הדבר עלול להוביל למלחמת דת". בהודעה הבהירה המפלגה כי "רק למוסלמים יש זכות על מסגד אל-אקצה, ולאחרים אין".
בישיבת הסיעה של מרצ אמרה ח"כ מיכל רוזין: "שמחתי על ההודעה של משרד ראש הממשלה שתקינה את ההודעה אתמול שדיברה על חופש פולחן בהר הבית. אנחנו מתנגדים לתפילות בהר הבית ומתנגדים לשינוי הסטטוס קוו. הסיפור אינו פולחן דתי אלא של ריבונות ובעלות על שטח, ולכן אנחנו לא משתפים פעולה עם קומץ משיחי שרוצה להבעיר את ישראל. הר הבית חשוב אבל מדינת ישראל חשובה יותר. לכן רדו מההר. פשוט רדו מההר".
ח"כ עיסאווי פריג' הוסיף: "מה שקרה אתמול באל אקצא, בהר הבית, זו הפרת סטטוס קוו. זה לא קשור לקואליציה. אנחנו לא ניתן יד להבעיר את השטח הזה ולקחת אותנו למקומות שאנחנו לא רוצים להיות בהם. אני אישית וחבריי שמחים שראש הממשלה תיקן את האמירה שלא הייתה במקום".