3 צפייה בגלריה
שמחה רוטמן, מני מזוז ,אמיר אוחנה
שמחה רוטמן, מני מזוז ,אמיר אוחנה
"בחירה שתראה כי מדבור בהליך מוטה". רוטמן, מזוז ואוחנה
(צילום: יואב דודקביץ', אוהד צויגנברג, הדר יואביאן)
בעקבות הפרסום ב-ynet, ח"כ אמיר אוחנה (הליכוד) וח"כ שמחה רוטמן (הציונות הדתית) דורשים מראש הממשלה יאיר לפיד להימנע ממינוי שופט בית המשפט העליון לשעבר מני מזוז לתפקיד יו"ר הוועדה המייעצת למינויי בכירים בשירות המדינה.
כפי שפורסם אתמול, הממשלה עתידה לאשר את מינוי מזוז, אז יוכל שר הביטחון בני גנץ להגיש את מועמדו לרמטכ"ל ה-23 לאישור הוועדה. נזכיר כי לפני שבועיים צמצם גנץ את רשימת המועמדים לרמטכ"לות לשניים, וכעת הוועדה צפויה לדון בשבוע הבא בהחלטה, לפי בקשתו.
במכתב שכתבו אוחנה ורוטמן, ציינו השניים כי תפקידה של הוועדה המייעצת הוא לחוות את דעתה "בנוגע לטוהר המידות במינוי, על מנת להבטיח כי לא ייעשו מינויים לא ראויים". לטענתם, מזוז "לוקה באמינותו" והוא בעל "נטייה פוליטית מובהקת ועמדות שמאל קיצוני", ולכן, לדבריהם, לא יוכל לפעול ללא משוא פנים.
3 צפייה בגלריה
ישיבת ממשלה
ישיבת ממשלה
פנו אליו במכתב: "בחירתו של מזוז תפגע בהליך מינוי הרמטכ"ל". לפיד
(צילום: מארק ישראל סלם)
3 צפייה בגלריה
שני המועמדים הסופיים. האלופים הלוי וזמיר
שני המועמדים הסופיים. האלופים הלוי וזמיר
שני המועמדים הסופיים. האלופים הלוי וזמיר
(צילום: מוטי קמחי)
הם הוסיפו כי "אין מקום למינוי של 'שופט בדימוס' שפרש טרם זמנו בנסיבות לא ברורות, לאחר שנתפס כמה וכמה פעמים בהתנהלות הפוגעת בכבודו של בית המשפט העליון. בחירתו של אדם כזה לפיקוח על מינויים בשירות הציבורי תפגע אנושות באמון הציבור, בהליך המינוי ובמינויים הבכירים שיבואו בעקבותיו. בנוסף, הבחירה אף תראה שמדובר במינויים פוליטיים לכל דבר ועניין ובהליך מוטה".
לדבריהם, בתקופת כהונתו כשופט בבית המשפט העליון התבטא מזוז באופן פוליטי ותקף את אוחנה, שהיה אז שר המשפטים, על תפקודו והתנהלותו. זאת, לטענתם, בניגוד לכללי האתיקה החלים על שופטים. הם הדגישו כי "לאחר מכן, ואף על פי שהביע בפומבי את דעתו כי מדובר ב'שר לעומתי', לא נמנע מלעסוק בענייניו של אוחנה ולהוציא צווים בעניין מינויים שביצע".
הם סיכמו כי "כעת, ממשלה בתקופת בחירות מבקשת למנות את מזוז עצמו לתקופה של שמונה שנים, במחטף, ואין פוצה פה ומצפצף. עמדתנו בנושא זה ברורה וידועה - ההגבלות שמזוז עצמו הטיל על שרים בתקופת בחירות פגעו ביכולתם לבצע את תפקידם והיו מנוגדות לדין. הדעת אינה סובלת שהאדם שאחראי ליצירת סטנדרט בלתי אפשרי למינויים בתקופת בחירות, ימונה בתקופה זו לתפקיד האחראי על טוהר המינויים - לצורך הכשרת מינוי אחר - שגם בו אין צורך דחוף בתקופת בחירות".