2 צפייה בגלריה
אייל זמיר והרצי הלוי
אייל זמיר והרצי הלוי
האלוף זמיר והאלוף הלוי. אחד מהם יהיה הרמטכ"ל הבא
(צילום: מוטי קמחי )
הרמטכ"ל ה-23 יהיה סגן הרמטכ"ל האלוף הרצי הלוי או קודמו האלוף אייל זמיר. כך הודיע היום (ראשון) שר הביטחון בני גנץ, שצמצם לשניים את רשימת המועמדים לרמטכ"לות ויחל השבוע בסבב התייעצויות. גנץ שוחח הבוקר עם המועמד השלישי, האלוף יואל סטריק, ועדכן אותו שלא ימונה לתפקיד.
גנץ הודיע על כך, בהמשך להחלטת היועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב-מיארה, שהתירה קידום תהליך מינוי הרמטכ"ל על אף תקופת הבחירות. בשיחתו עם סטריק, שנשאר מחוץ לרשימה הסופית, אמר לו שר הביטחון כי הוא מעריך מאוד את יכולותיו וכישוריו ואת התהליכים שהוביל בזרוע היבשה, וכי הוא בטוח שימשיך לתרום לצה"ל ולמערכת הביטחון גם בשנים הבאות. גנץ הודיע כי השבוע יחל בהתייעצויות עם שרי ביטחון ורמטכ"לים לשעבר במטרה לקדם את תהליך בחירתו של מחליפו של הרמטכ"ל אביב כוכבי.
2 צפייה בגלריה
אלוף יואל סטריק
אלוף יואל סטריק
אלוף יואל סטריק
(צילום: דובר צה"ל)
אלוף הרצי הלוי (54) נולד וגדל בירושלים, ומגיע מאחת המשפחות הוותיקות בבירה. אביו שלמה הוא בנם של חיים שלום הלוי (גורדין), שהיה פעיל בארגון הצבאי הלאומי ובגדוד מגיני השפה, וצילה הלוי, בתו של הרב דב בער הכהן קוק, ואחייניתו של הרב אברהם יצחק הכהן קוק. אמו לינה היא נצר למשפחת פרנס ולמשפחת מזרחי-צורף. הוא נקרא על שם דודו, הרצל הלוי, שנהרג בקרב על ירושלים במלחמת ששת הימים.
לפני כהונתו כסגן הרמטכ"ל, שימש אלוף הלוי בין היתר כמפקד פיקוד הדרום, ראש אגף המודיעין, מפקד המכללה הבין-זרועית לפיקוד ולמטה, מפקד עוצבת הגליל, מפקד חטיבת מנשה ומפקד סיירת מטכ"ל.
הלוי מתגורר בכפר האורנים, נשוי לשרון ואב לארבעה ילדים. הוא בעל תואר ראשון בפילוסופיה ומנהל עסקים מהאוניברסיטה העברית בירושלים, ותואר שני בניהול משאבים לאומיים מהאוניברסיטה לביטחון לאומי בוושינגטון.

אלוף אייל זמיר (56) שימש בתפקידו האחרון בצה"ל כסגן הרמטכ"ל, עד שהלוי החליפו ביולי אשתקד. בעבר שימש כמפקד פיקוד הדרום, מפקד חטיבה 7, מפקד אוגדה 143, מפקד אוגדה 36 וכמזכיר הצבאי של ראש הממשלה. הוא בוגר מחזור ט"ז של הפנימייה הצבאית לפיקוד בתל אביב והתגייס לחיל השריון בשנת 1984. בשריון עבר הכשרה כלוחם וקורס מפקדי טנקים. השלים קורס קציני שריון והיה מפקד מחלקה ומפקד פלוגה בחטיבה 500 ובחטיבה 460.
זמיר נולד וגדל באילת. הוא בוגר פו"ם והמכללה לביטחון לאומי, ובעל תואר ראשון מאוניברסיטת תל אביב ותואר שני מאוניברסיטת חיפה. כיום הוא מתגורר בהוד השרון, נשוי לאורנה ואב לשלושה ילדים. לבנו אורי המשרת כקצין בחיל השריון הוענק אות מצטיין הרמטכ"ל ביום העצמאות ה-73 למדינת ישראל.