3 צפייה בגלריה
השיחזור בזירת האירוע
השיחזור בזירת האירוע
השחזור בזירת האירוע
(צילום: ynet)
הנער החשוד בדחיפה לכביש של הנער שלו אפללו בן ה-16, שנדרס למוות לפני שמונה חודשים - ועל פי החשד למעשה נרצח, הובא בצהריים (ראשון) לשכונת נווה עופר-תל כביר כדי לבצע שחזור של האירוע. כך נודע ל-ynet. עם זאת, בעקבות המולה שנוצרה במקום, המשטרה לקחה אותו משם ועצרה את השחזור. שכנים רבים ירדו לרחוב במהלך ניסיון השחזור, ולפני הגעתו של החשוד הרחוב נסגר לתנועה על ידי המשטרה. חלק מהשכנים צעקו לעבר הנער "רוצח".
אפללו נדרס למוות בספטמבר האחרון ברחוב מנחם ארבר בתל אביב. הנהג הפוגע, החייל חן זיו בן ה-19, נעצר אחרי שנסע ללא רישיון. כעת חושדת המשטרה כי ברכב היו ארבעה בני אדם וכי הדריסה הייתה מכוונת, על רקע סכסוך בין הצדדים.
3 צפייה בגלריה
שליו אפללו נהרג בתאונת דרכים בתל אביב
שליו אפללו נהרג בתאונת דרכים בתל אביב
שלו ושניים מהחשודים ברציחתו
(צילום: מתוך עמוד הפייסבוק של מכבי פנאטיקס)
בפתח הדיון בבקשת המשטרה להאריך את מעצרו של זיו, אמר ראש צוות החקירה, רב פקד חגי סטול, כי "גם במישרין וגם בעקיפין בוצעו פעולות רבות המחזקות את החשד נגדו". מנגד, זיו מכחיש שנהג ברכב הפוגע.
השופטת אביטל אמסלם גלבוע אמרה בתום הדיון: "החשד בעניינו התחזק והוא נסמך על עדויות, דוחות פעולה, וממצאים נוספים. בחשוד הוטחו תמונות וממצאים נוספים מן הזירה והחשוד לא מסר גרסה באשר לממצאים אלה".
כמו בדיונים קודמים קרובי משפחתו של אפללו הגיעו לבית המשפט בהרכב מלא ושוב התעמתו עם משפחתו של זיו. מאבטחי בית המשפט ליוו את קרובי זיו עד ליציאתם מבית המשפט.

זיו לא משתף פעולה בחקירה

בשלישי האחרון האריך בית משפט השלום בתל אביב בשישה ימים את מעצרו של זיו, החשוד המרכזי ברצח אפללו. לפי החשדות המיוחסים לו, זיו החליט להביא למותו של אפללו יחד עם ארבעה חשודים נוספים - ודרס אותו למוות בעקבות סכסוך בין אחד החשודים הקטינים לאחותו התאומה של אפללו. זיו לא משתף פעולה בחקירה ושומר כמעט לחלוטין על זכות השתיקה. באותו הלילה, זיו שנהג ברכב היה זה שהעניק עזרה ראשונה לאפללו, שמאוחר יותר נפטר מפצעיו.
בחמישי האחרון הוארך פעם נוספת מעצרם של בר שמאי ויצחק לוריא בן דוד, שניים מהחשודים במעורבות ברצח. בפתח הדיון אמר רב פקד חגי סטול, ראש צוות החקירה: "ככל שאנחנו מעמיקים בחקירה אנחנו מגלים שהאירוע בוצע בצורה מתכוננת ומתוזמנת". נציג המשטרה טען כי בסיס החשד הוא ששמאי שכנע את חן זיו, הנהג, להאיץ את הרכב ולפגוע באפללו. בנוסף עלה בדיון כי היחידה החוקרת חדרה לטלפונים של החשודים ובמסגרת החקירה הוטחו בפניהם "ראיות שקשורות גם לזה".
3 צפייה בגלריה
חן זיו הנהג החשוד בדריסת שליו אפללו בן ה16
חן זיו הנהג החשוד בדריסת שליו אפללו בן ה16
חן זיו, הנהג החשוד בדריסת אפללו
על פי פרטים שהגיעו לידי ynet ו"ידיעות אחרונות", במסגרת החקירה בוצע גם תרגיל שבמסגרתו קובצו כל החשודים במקום אחד. גורם המעורה בחקירה הוסיף כי "יש תיעוד מצולם של כל האירוע. עוד כמה ימים והם עוד לא יחזיקו מעמד". בנוסף, גרסתו של שמאי, שישב ליד הנהג וטען כי ישן, "נסתרה" כבר בראשית החקירה על ידי חשוד אחר שאמר כי "בר ראה את הכל".
מהחקירה עולה כי כבר בזירה אמר אחד המעורבים לקרובת משפחתו של שלו: "מה את עושה, מה את אומרת, יא שוטרת?!". חלק מהמעורבים חשודים גם בשיבוש הליכי החקירה. ל-ynet ו"ידיעות אחרונות" נודע כי אחד הנערים שמעצרו הוארך תחילה, אך לבסוף שוחרר, התייעץ עם הרב שלו - שהנחה אותו "לא לדבר ולא לפתוח כלום בחקירה".