קיבוץ ניר עוז הודיע הבוקר (שישי) כי תמיר אדר, שהוגדר כחטוף מאז 7 באוקטובר, נרצח בשבת ההיא כאשר יצא להגן על הקיבוץ. תמיר, בן 38 במותו, הוא נכדה הבכור של יפה אדר בת ה-85 שנחטפה גם היא לעזה - ושוחררה בעסקה.
3 צפייה בגלריה
תמיר אדר
תמיר אדר
תמיר אדר ז"ל. "איש משפחה, אוהב אדם וטבע"
תמיר אדר נולד וגדל בקיבוץ וחי בו עם משפחתו - אשתו הדס ושני ילדיו, בני 3 וחצי ו-7. הוא היה חקלאי ואיש חינוך במקצועו. "תמיר היה איש משפחה, אוהב אדם וטבע. אוהד מכבי תל אביב מושבע ותמיד מוקף בחברים", נכתב בהודעת הקיבוץ.
ההודעה האחרונה של תמיר לרעייתו הייתה "את לא פותחת לאף אחד, גם אם זה אני שמבקש ממך לפתוח". כעת התברר שהוא נפל לאחר שיצא להילחם במחבלים, וגופתו נחטפה לרצועה.
3 צפייה בגלריה
תמיר אדר
תמיר אדר
תמיר אדר. הותיר אחריו אישה ושני ילדים
מטה המשפחות להחזרת החטופים והנעדרים הגדיר את תמיר כ"איש משפחה מסור, נשוי להדס ואב לשני ילדים קטנים שהיו כל עולמו. תמיר הוא דור שלישי בקיבוץ ניר עוז, חקלאי בנשמה שהאמין בתוצרת ארץ-ישראלית. הוא היה שורשי ומחובר לאדמה, אהב את הארץ, אהב לטייל עם תרמיל על הגב, והיה אדם של מרחבים ונחלים. נהג לבלות עם הילדים בטבע ולראות ביחד את השקיעה".
מהמטה נמסר כי "תמיר אהב מאוד מוזיקה ובמיוחד אהב את מאיר אריאל. רק לפני יומיים, שחר, בנו של מאיר אריאל, הגיע לאירוע לכבודו ושר את השיר האהוב על תמיר, 'זרעי קיץ'. כולם מספרים עליו שהיה אדם חברותי מאוד, מלא בחברים קרובים. איש שיחה עמוק ורגיש ובעל חוש הומור מפותח. אחד שתמיד מחייך ואוהב את החיים בפשטותם".

סבתו של תמיר, יפה אדר, נחטפה לרצועת עזה כשהיא יושבת בזקיפות קומה על קלנועית. היא שוחררה בנובמבר לאחר 49 ימים בשבי. אדר הביעה רצון להשתתף בעצרת לשחרור החטופים שהתקיימה יום אחד בלבד אחרי שחרורה, כפי שסיפר נכדה אלון, בן דודו של תמיר: "אני חי את הקונפליקט האדיר הזה. לראות את סבתא שלי עומדת על הרגליים, גאה, עוצמתית ובעיקר מעוררת השראה, נותן תקווה לכך שכולם יחזרו. אבל כדי שכולם יחזרו חייבים להמשיך להילחם. אסור לנו לעצור לשנייה. סבתא שלי ביקשה להגיע הערב לעצרת. אנחנו חשבנו שזה עדיין מוקדם".
3 צפייה בגלריה
יפה אדר
יפה אדר
התיעוד של יפה אדר, סבתו של תמיר, נחטפת לרצועת עזה. שידרה עוצמה
בהמשך, בעצרת למען החטופים בדצמבר, הוקרן סרטון של יפה אדר שבו היא אמרה: "הייתי 49 יום בתופת הזאת, אני מבקשת, מתחננת, בכל פה, למקבלי ההחלטות - תוציאו את הילדים, תוציאו את כולם. זה לא קל. לא להם ולא למשפחות ולא לאף אחד. שחררו את הילדים עכשיו. אני רוצה לראות אותם, לא כשאני אהיה בארון. עכשיו אני רוצה לראות. בבקשה. זה הזמן".