הוריה של טוהר דוד, החיילת שהתמוטטה ומתה במסיבת טבע ב-2017, מותחים ביקורת חריפה על החלטת בית המשפט לזכות את אחד הנאשמים בהריגת בתם. "שלושתם אשמים, יש כאן אי-צדק גדול עם טוהר", אמרה האם ויויאן בריאיון לאולפן ynet הבוקר (רביעי).
בית המשפט המחוזי בבאר שבע הרשיע אתמול את אחד ממארגני המסיבה, ליאון בגיו, בהמתה בקלות דעת, ואת המארגן השני, שלמה פשרל, בגרימת מוות ברשלנות. הנאשם השלישי, עומרי חיון, זוכה מחמת הספק. חלק מבני משפחתה של טוהר נטשו את הדיון בזעם אחרי ההחלטה על פסק הדין. "אתמול יצאתי בהתרסה מהדיון. פשוט הרגשתי שעושים פה עוד עוולה", אמרה האם.
3 צפייה בגלריה
אברהם וויויאן דוד
אברהם וויויאן דוד
הוריה של טוהר, ויויאן ואברהם. "יש כאן אי-צדק גדול עם טוהר"
(צילום: בראל אפרים)
3 צפייה בגלריה
טוהר דוד. "הראתה את כול הסימנים של מצוקה"
טוהר דוד. "הראתה את כול הסימנים של מצוקה"
טוהר דוד. "הראתה את כול הסימנים של מצוקה"
לפי כתב האישום חיון, שהיה סטודנט לרפואת שיניים ועבד במסיבה כמוכר כרטיסים, הוזעק לעזור לטוהר. הוא הציג את עצמו כסטודנט לרופאה וחובש, ואמר שאין צורך לפנותה לבית חולים - והציע למארגני המסיבה להותיר אותה בצל. בעקבות הצעתו נשארה טוהר במקום עוד ארבע שעות, וזאת לאחר שכבר הועלתה על טנדר במטרה לפנות אותה. רק כאשר חיון הבחין שאין לה דופק, ביקש מבגיו להזמין לה אמבולנס. היא טופלה בבית החולים סורוקה אך כעבור יומיים הלכה לעולמה.
לדברי ההורים, הסיבה היחידה שחיון זוכה היא ריבוי הגרסאות מהאירוע, שהקשו על השופט להוכיח את אשמתו בצורה חותכת. אביה אברהם אמר כי "היו הרבה מאד שקרים בתוך בית המשפט". על חיון עצמו אמר אברהם: "מאיפה באה היהירות לבוא ולהגיד שהוא יודע לטפל בה ושהוא הסמכות המקצועית? היא הראתה את כול הסימנים של מצוקה והייתה חסרת אונים. הוא לקח אחריות ב-100 אחוז על החיים שלה והסיק כל מיני מסקנות והיא נשארה לו בידיים ארבע שעות".
מישהו מהפרקליטות דיבר אתכם מאז אתמול יודעים על כוונה לערער? "אנחנו מבקשים לערער, ובפרקליטות אמרו שהם בוחנים את האפשרות הזו והם יעדכנו אותנו. אנחנו מבחינתנו יודעים ב-100 אחוז ששלושתם אשמים. אנחנו יודעים שנעשתה עבודה מכובדת על ידי השופט, שלקח את התיק בכובד ראש וכתב 172 עמודים, אבל אנחנו יודעים את האמת. איך יכול להיות שהוא לקח 100 אחוז אחריות והוא יוצא מזה מחמת הספק? זה לא מתקבל על הדעת".
3 צפייה בגלריה
עמרי חיון, הסטודנט החשוד במעורבות בגרימת מוות של טוהר דוד במסיבת טבע
עמרי חיון, הסטודנט החשוד במעורבות בגרימת מוות של טוהר דוד במסיבת טבע
עמרי חיון. הכחיש שהנחה לא לפנות את טוהר
(צילום: חיים הורנשטיין)
לפני כשלוש שנים, לאחר הגשת כתב האישום, עומרי חיון התראיין ל-ynet והכחיש כי הנחה לא לפנות את טוהר. לדבריו, בגיו אמר לו שאמור להגיע פרמדיק. "אמרתי לו: 'לפי דעתי אתה צריך להוציא אותה. על הראש שלך אם יקרה לה משהו'", אמר חיון בראיון. בגיו, לעומת זאת, סיפר בחקירתו כי "עומרי אמר: 'אחי, הכול טוב, אני שנה רביעית ברפואה. אין ממה לחשוש. אני ילד מד"א. ראיתי המון אנשים מתפלפים במסיבות טבע, ותוך שעה וחצי- שעתיים זה עובר להם'".