מוהנד שחאדה (25) וחאלד סבאח (24) מהכפר עוריף שסמוך לשכם, הם המחבלים שרצחו היום (שלישי) ביריות ארבעה בני אדם בתחנת הדלק הסמוכה לעלי. ארבעה נוספים נפצעו, שחאדה נורה למוות על-ידי אזרח בזירה - ואילו סבאח שהגיע עימו נמלט צפונה ברכב שגנב בזירה. אותו רכב נמצא נטוש ובתום מצוד, ובהמשך חוסל גם סבאח במונית סמוך לכפר טובאס.
שחאדה שחוסל כבר בזירה משתייך לזרוע הצבאית של חמאס, שם אמרו כי הפיגוע בוצע בתגובה לפעולת כוחות הביטחון בג'נין אתמול. הוא היה עצור בידי שירותי הביטחון הפלסטיניים וזכה לכינוי "נסיך התא האיסלאמי של חמאס" בעת לימודיו בפקולטה לספורט באוניברסיטת א-נג'אח. כבר אז היה חבר בתא הסטודנטים של חמאס.
בג'נין חגגו את הפיגוע עם כרזות צהלה מהמסגדים ושלטים שעליהם הכיתוב "דם תחת דם". בשכם וברמאללה צולמו פלסטינים מחלקים ממתקים לעוברי אורח. להלוויות המחבלים שחוסלו הגיעו חמושים של הג'יהאד האיסלאמי מ"חטיבת טובאס", והקהל הריע להם. במקביל, הופץ ברשת סרטון קשה לצפייה המנחה פלסטינים כיצד לבצע פיגועי ירי.

5 צפייה בגלריה
חאלד מוסטפא עבדול לטיף סבאח ומוהנד שחאדה שני המחבלים מהפיגוע בעלי
חאלד מוסטפא עבדול לטיף סבאח ומוהנד שחאדה שני המחבלים מהפיגוע בעלי
שני המחבלים
5 צפייה בגלריה
בג'נין מחלקים ממתקים לאחר הפיגוע בעלי
בג'נין מחלקים ממתקים לאחר הפיגוע בעלי
"דם תחת דם". חגיגות בג'נין
5 צפייה בגלריה
אירוע ירי ליד עלי
אירוע ירי ליד עלי
זירת הפיגוע
(צילוןם: רויטרס )
5 צפייה בגלריה
שכם מחלקים ממתקים אחרי הפיגוע בעלי
שכם מחלקים ממתקים אחרי הפיגוע בעלי
חלוקת ממתקים בשכם
5 צפייה בגלריה
מוהנד שחאדה אחד המחבלים מהפיגוע בעלי
מוהנד שחאדה אחד המחבלים מהפיגוע בעלי
מוהנד שחאדה, אחד המחבלים. כונה "נסיך התא האיסלאמי"
בהתנחלויות, מצידן, חזרו על הקריאה לממשלה לפתוח במבצע נרחב למיגור קיני הטרור בצפון השומרון. יו"ר מועצת יש"ע וראש המועצה האזורית גוש עציון, שלמה נאמן, אמר כי "מדובר בפיגוע קשה מאוד, האויב הרים את ראשו ואותו צריך לחסל. אסור להמשיך ולספוג ולקוות שהגל יעבור. אנחנו דורשים מהממשלה לצאת למבצע רחב. צה"ל חייב להוריד כפפות מפני שרק טיפול ביד קשה בטרור לצד המשך הבנייה והתפתחות של ההתיישבות היהודית יחזירו את השקט לאזור. החלת הריבונות ביהודה ושומרון תגדע את התקוה של האויב ותסיר כל סימני שאלה מעל עתידנו בארץ".
יו"ר היישוב עלי, אריאל אלמליח, אמר כי אני קורא לממשלה להפסיק את אוזלת היד הזו ולהמשיך לפגוע במחבלים האלה בכל מקום, בכל מקום. לא יכול להיות שמגיעים פה לחצר האחורית שלנו ופשוט פוגעים באנשים שלנו ובעם ישראל. פשוט תפסיקו את הסיפור הזה. צאו למבצע 'חומת מגן' חדש, מיצינו את העניין. הגיע הזמן לשים לזה סוף".
לקריאות הללו יש גם תמיכה בתוך הממשלה והקואליציה. רק אתמול קראו השרים איתמר בן גביר ובצלאל סמוטריץ' לצה"ל לצאת למבצע נרחב ביהודה ושומרון, אחרי מבצע המעצרים שהסתבך בג'נין. השר לביטחון לאומי הגיע לזירת הפיגוע ושם הפציר באזרחים לשאת נשק, וקרא לראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הביטחון יואב גלנט לצאת למבצע צבאי רחב: "מתיישבים הפכו להיות ברווזים למטווח. אני קורא לראש הממשלה, אני קורא לשר גלנט, שאני מעריך אותם מאוד, כמו שאמרתי הגיע הזמן לצאת למבצע צבאי ביהודה ושומרון. כן, לחזור לסיכולים הממוקדים מהאוויר, להוריד בניינים, לשים מחסומים, לגרש מחבלים ולהעביר בקריאה שנייה ושלישית את חוק עונש מוות למחבלים".
גם חבר הכנסת דני דנון מהליכוד קרא גם הוא לצאת למבצע. באופוזיציה, הביע תמיכה חבר הכנסת אביגדור ליברמן במבצע שכזה: "הגיע הזמן שממשלת ישראל תתעורר ותצא למבצע צבאי רחב היקף ביהודה ושומרון ותפעל לא רק נגד דגי רקק ופעילי שטח זוטרים, אלא נגד מחוללי גל הטרור שיושבים ברצועת עזה ונהנים מחסינות שהעניק להם נתניהו. הגיע הזמן להחזיר את המשילות והביטחון לאזרחים, לא יכול להיות שתושבי יו״ש ירגישו כברווזים במטווח".