באישור המשנה ליועץ המשפטי לממשלה, בית משפט השלום בעכו האריך היום פעם נוספת את מעצרו של ולאא חלאילה, החשוד שחטף ורצח את אם ילדיו ספיר נחום. חלאילה יישאר במעצר שמונה ימים נוספים ויחצה את 30 הימים שניתן להישאר במעצר ללא אישור מיוחד למרות שלא הוגש נגדו כתב אישום.
2 צפייה בגלריה
סוזי נחום
סוזי נחום
ולאא חלאילה וסוזי נחום
(צילום:נחום סגל, שרון צור)
עוד לפני שהחל הדיון התעמתו בני המשפחה עם חלאילה. "רוצח, רוצח", קראו לעברו בני המשפחה. "רצחת את אחותי, זבל, חרא מנוול". קרוביה של ספיר תקפו גם את עורך הדין שמייצג את חלאילה ואמרו כי "לא מגיע לו ייצוג, לא מגיע לו עורך דין. אל תייצג אותו".
האם, סוזי, צעקה: "הוא רצח את הבת שלי. האמא של הילדים שלו. רצח אותה בדם קר, רק את הגולגולת השאיר לה". שמעון אבוטבול, דודה של ספיר, הוסיף: "לשרוף עליו (אותו) בתוך תא המעצר, לשפוך עליו חומצה. לא לתת לו אור יום".
נציג המשטרה טען בדיון כי החשד נגד חלאילה "התעצם", בעוד הסנגור טען שלמשטרה אין כלל ראיות חדשות מאז תחילת החקירה. השופט זיאד סאלח חזר על הדברים שאמר בדיון הקודם, ואמר כי למשטרה יש ראיות נסיבתיות בלבד, ואין לה את "ראיית הזהב". סלאח ציין כי המשטרה קיבלה מהפרקליטים שמלווים את התיק 46 פעולות חקירה שעליה להשלים, ולמרות שאישר את הארכת המעצר, אמר כי חלקה התקדמות מזערית בחקירה.
2 צפייה בגלריה
ספיר נחום
ספיר נחום
ספיר נחום
בתחילת השבוע אמר ראש צוות החקירה בתיק, רב-פקד ביאן מולא שעומד בראש מחלק תפקידים מיוחדים ימ"ר חוף, כי ולאא נבדק בפוליגרף ונכשל. "הוא נשאל שאלה ישירה, אם רצח את המנוחה, ענה בשלילה והתברר כי שיקר".
לפני תחילת הדיון טען חלאילה כי הוא חף מפשע והוסיף: "עצרו אותי רק בגלל הסרטון בטיקטוק. ראש צוות החקירה אמר כי "יש מניע מובהק לרצח, הוא טוען בחקירה שהוא לא זוכר. לנו יש שני פרקליטים מלווים וכבר התחלנו לקבל בקשות להשלמות". על מעצרו של האח אמר נציג המשטרה כי החשד נגדו הוזם ולכן הוחלט לשחררו בתנאים מגבילים.