בית המשפט השלום בעכו האריך הבוקר (ראשון) את מעצרו של ולאא רובין חלאילה (34), החשוד ברצח ספיר נחום שהייתה בת זוגו ואם ילדיו, עד יום חמישי הקרוב. ראש צוות החקירה בתיק, רב-פקד ביאן מולא, העומד בראש מחלק תפקידים מיוחדים ימ"ר חוף, הגיע במיוחד לדיון ואמר כי החשוד נבדק בפוליגרף: "הוא נשאל שאלה ישירה, אם רצח את המנוחה, ענה בשלילה והתברר כי שיקר".
3 צפייה בגלריה
ספיר נחום
ספיר נחום
"התברר כי שיקר". החשוד ברצח ובחטיפה, וספיר נחום ז"ל
(צילום: נחום סגל, באדיבות משטרת ישראל )
לפני תחילת הדיון טען חלאילה כי הוא חף מפשע והוסיף: "עצרו אותי רק בגלל הסרטון בטיקטוק. ראש צוות החקירה אמר כי "יש מניע מובהק לרצח, הוא טוען בחקירה שהוא לא זוכר. לנו יש שני פרקליטים מלווים וכבר התחלנו לקבל בקשות להשלמות". על מעצרו של האח אמר נציג המשטרה כי החשד נגדו הוזם ולכן הוחלט לשחררו בתנאים מגבילים.
השופט זיאד סלאח אמר כי המשטרה קיבלה בקשות ל-40 פעולות של השלמת חקירה, ואמר כי כמעט ולא הייתה התקדמות עד כה. עם זאת, השופט ציין כי הראיות הקיימות מספיקות כדי לחייב הארכת מעצר נוספת להשלמת החקירה.
3 צפייה בגלריה
הארכת מעצאר וולא חלאילה
הארכת מעצאר וולא חלאילה
ממשיך להכחיש. ולאא חלאילה, החשוד ברצח
(צילום: נחום סגל)
3 צפייה בגלריה
הלוויתה של ספיר נחום
הלוויתה של ספיר נחום
הלווייתה של ספיר נחום
(צילום: איתן גליקמן)
הסנגור של חלאילה, עו"ד אביעד חייט, אמר כי "גם השופט אומר שאין התקדמות בחקירה, כבר 23 ימים מאז הרצח. הגרסה של אחיו הייתה זהה - והוא שוחרר למעצר בית". חייט אמר כי הוא לא מוטרד מתוצאות הפוליגרף, וציין כי המשטרה הציגה לשופט רק שאלה אחת למרות שהייתה שאלה נוספת. "הראיות הנסיביות שהוטחו בפניו מזכות אותו", טען הסנגור.
גופתה של נחום אותרה לפני כשבועיים בתוך באר מים ישנה סמוך ליישוב הבדואי איבטין שליד קריית אתא, לאחר שנעדרה במשך 11 ימים ונערכו סריקות רבות כדי לנסות למצוא אותה. בהצהרה לתקשורת לאחר ההלוויה, אמרה האם סוזי: "אני רוצה שהוא (חלאילה) יגיע לבית המשפט, שיראה איך אני סובלת בתור אמא. אני קברתי את הבת שלי. זה הסבל הכי גרוע. זה היה רצח אכזרי".