החרפת המאבק של חלק ממשפחות החטופים והקריאה שלהן לבחירות ולהדחת נתניהו, לא הייתה מקובלת על כל המשפחות. חלק מהמשפחות לא תומכות בקו שהוצג אמש בהצהרה וטוענות כי כל מהלך שיוביל לבחירות רק יעכב את חזרתם של החטופים.
3 צפייה בגלריה
הפגנת מחאה להשבתם של החטופים דרך בגין ת"א
הפגנת מחאה להשבתם של החטופים דרך בגין ת"א
המדורה אמש בקפלן, ההפגנות התערבבו זו עם זו
(צילום: שמוליק דודפור )
ראש מועצת קריית ארבע לשעבר אליהו ליבמן, שבנו אליקים חטוף בעזה, אמר ל-ynet: "כולנו רוצים את החטופים והנעדרים, כולנו גם מבינים שהיה פה אירוע משמעותי. גם ראשי המדינה וגם ראשי המערכת הביטחון צריכים לקחת אחריות ובהזדמנות שתתאפשר צריך לתת לעם לבחור איזה הנהגה הוא רוצה ולעשות חישוב מסלול מחדש. אך במקביל כרגע לא ייתכן שאלו שרוצים לאורך השנים בהפלת הממשלה מכוח קפלן וממתנגדי הרפורמה ישתמשו במשבר החטופים לרצונות שלהם. גם אם יש עשרה אחוז ממשפחות החטופים שהם בעד להבעיר את המדינה, יש 90 אחוז שלא חושבות".
אליהו ליבמן, שבנו מוחזק בעזה: "הבערת המדינה מאפשרת לאויב לצהול ולשמוח ולחזור לאירועי 6 באוקטובר של האווירה הלא טובה שהייתה. ולכן מה שצריך לעשות זה להגביר את הלחץ הצבאי"
"לא צריך לעשות הנחה לראש הממשלה - הוא צריך לבצע מהלכים התקפיים כמו כיבוש רפיח וציר פלדלפי - אבל מבחינת המשפחות בחירות לא יקדמו את השבת החטופים", הוסיף ליבמן. "הבערת המדינה מאפשרת לאיוב לצהול ולשמוח. גם לא ייתכן שיהיה שחרור רוצחים ומחבלים והתנהלות תבוסתנית שתעודד טרור וחטופים נוספים. אני מבין הרבה מהמשפחות שרוצות עסקה של פעימה אחת, אבל בטח לא לשרוף את המדינה. הרבה מאוד מהמפגינים משתמשים במשפחות החטופים למשהו שלא דמוקרטי. כי גם מחר אם הימין ייבחר והשר סופר ייבחר למשל לראשות הממשלה הם ימצאו סיבה אחרת. את הקפלניסטים לא מעניינים החטופים, אלא להפיל את הממשלה".
3 צפייה בגלריה
רן גואילי
רן גואילי
רן גואילי ז"ל. גופתו מוחזקת ברצועת עזה
טליק גואילי, אמו של לוחם היס"מ רן גואילי שנרצח במתקפה ב-7 באוקטובר וגופתו נחטפה לרצועת עזה, אומרת ש"ידענו על הקו שחלק מהמשפחות צפויים לנקוט בו. היה לנו זום משותף עוד קודם ולא הסכמנו עם זה. היום כשהתעוררתי נבהלתי ממש. הבן שלי, לפני שנחטף היה מאבטח בהפגנות של הקפלניסטים - והיום הרגשתי שירקו עליו שוב. זו לא הדרך לפעול".
"אני לא חושבת שבחירות עכשיו יביאו את החטופים", היא הוסיפה. "המדינה לא נמצאת במצב של בחירות. ידענו שחלק מהמשפחות רוצות להחריף את המאבק, אבל לא הסכמתי עם הדרך הזו. אני חושבת שאנחנו חד משמעית צריכים להשמיע את קולנו, אבל אני לא בעד ההפגנות הללו ומדורות והבערת המדינה. זה ברור כאן שהקפלניסטים וגורמים אחרים תוספים טרמפ על חלק מסוים מהמשפחות השכולות וזה לא לעניין".
הן טליק והן ליבמן הם חברים בפורום תקווה, שמאגד משפחות חטופים וקורא להמשך הלחימה עד השבת החטופים. אנשי הפורום מתנגדים לעסקה בפעימות.

3 צפייה בגלריה
 יהונתן לובר
 יהונתן לובר
יהונתן לובר ז"ל
דברים חריפים אף יותר פרסם חגי לובר, מנהל תיאטרון אספקלריא ואביו של יהונתן לובר ז"ל לוחם צה"ל שנפל במלחמה בקרב בצפון רצועת עזה, שאמר כי "אתמול כשראיתי את ההפגנות ראיתי הרבה כאב ואני מאוד מזדהה עם הכאב של יהונתן שלי וראיתי הרבה מאוד תסכול על כך שהחטופים לא חוזרים וגם אני מרגיש תסכול וראיתי גם הרבה מאוד געגוע וגם אני מזדהה עם הגעגוע כי אני מתגעגע לבני, אבל יש אמירות שהן מחוץ לקו האדום בימים כאלה.
הוא הוסיף: "אנחנו לא קוראים לשרוף את המדינה כי המדינה היא לא של ביבי או של גנץ היא שלי ושלך ושלהם. אני מתנגד נחרצות לאמירות שמבזות את נבחרי הציבור שבני יהונתן ז"ל הצביע להם. כל הדעות האחרות מקובלות אבל הסגנון חייב להיעשות עם גבולות גם אם לאנשים קשה זה לא מותיר להם לפגוע בי או בבני ז"ל".

"עם ישראל איתי, אבל אם אני לא אשבש - יחזרו לחיים כרגיל"

אילה מצגר, כלתו של החטוף יורם מצגר, ציינה: "חמאס נשאר עם הדרישות שלו מההתחלה ועד הסוף. זה לא מעניין. הבעיה היא מריחת הזמן. ככל שמושכים את הזמן, אז כמובן שההישגים שלנו ייהרסו. זה לא בגללנו, זה לא בגלל מחאה. לצערי ראש הממשלה הצליח למסמס עוד הרבה הצלחות של צה"ל במהלך חצי השנה הזאת. 176 ימים ושום דבר לא השתנה, אז כנראה צריך גם לשנות את אופן הפעולה. אני יודעת שעם ישראל איתי, אבל אם אני לא אשבש, יחזרו לחיים והכול רגיל".
היא הוסיפה: "האהבה הבינלאומית שהייתה, האמפתיה והתמיכה הענקית מכל העולם - תראו איפה אנחנו נמצאים היום. זה לא משפחות החטופים עשו. זה בטח לא המאבק שלנו עשה את זה. זו מריחת זמן, התנהלות קבועה, איזושהי תבנית של דחיינות. הוא לא מביא תוכניות, הוא לא חושב על אחר כך, הוא חושב רק על ה'כאן ועכשיו' - על הכיסא שלו. זהו. אז אם הוא זה שמונע וזה שמטרפד, הוא זה שמפריע".

משה אור, אחיו של החטוף אבינתן אור, אמר: "השבוע חסמנו את איילון, אני מודה ומתוודה, כדי לעשות איזשהו רעש - אחרת לא יתייחסו אלינו. והמשטרה הגיעה עם צעקה על הגב, שזה לא חוקי להשתמש בזה, והפעילה אותה. החרישו לנו אוזניים כדי שנזוז, ועוד צעקו עלינו שאנחנו עושים משהו לא חוקי. הם משתמשים בפעולות לא חוקיות כדי להזיז אותנו, אתמול כיבו מדורות ויצרו בעיות נשימה לאנשים מסביב".
הוא סיכם: "לדעתי האזרחים איתנו. על מלא. הלב שלהם איתנו, המחשבות שלהם איתנו, הרצונות שלהם איתנו. אני פחות מתחבר לכל הפעילויות האלה של לחסום את האזרחים וכל ההפגנות, אני לא יודע איך לקרוא לזה, אבל שהן עושות קצת בלגן במרחב הציבורי. אני חושב שאנחנו צריכים את כל העם איתנו. ההפגנות האלה לא מזיקות, כי כולם איתנו בסופו של דבר, אבל הן בטח לא תורמות. השוטרים איתנו, החיילים איתנו - וגם היס"מ שנמצא שם והפרשים - הם כולם איתנו. אנחנו כולנו בסופו של דבר בנושא של החטופים, כולנו באותו צד. כולנו רוצים לראות אותם. גם לגבי כל נושא המחירים - אני חושב שכולם פחות או יותר נמצאים באמת באותן דעות. אז כל ההפגנות הסוערות האלה מיותרות לטעמי. הן בעיקר בעיקר מכבידות עליי כמשפחה".