1 צפייה בגלריה
פרנק־וולטר שטיינמאייר
פרנק־וולטר שטיינמאייר
"מרגישים צורך לפייס את הישראלים". הנשיא פרנק-וולטר שטיינמאייר
(צילום: EPA)
נשיא גרמניה, פרנק-וולטר שטיינמאייר, שוקל להגיע לישראל כדי להיפגש עם קרוביהם של י"א חללי מינכן שנרצחו באולימפיאדה ב-1972 כדי לשכנע אותם להגיע לטקס הזיכרון, אחרי שאלה הכריזו כי יחרימו אותו.
פקיד בכיר בירושלים אמר אמש (רביעי) ל-ynet כי הגרמנים מרגישים שעליהם לפייס את הישראלים בעיקר בגלל הזעם שהתעורר על דבריו של יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן, אך ציין כי אם אכן ימריא לישראל, זה יהיה רק אם תגובש הצעה טובה יותר בעניין הפיצויים שדרשו.
גם בגרמניה, לפי אותו פקיד, התעוררה סערה ציבורית בשל טענתו של אבו מאזן - שאמר מול המצלמות כי ישראל ביצעה "50 שואות" לפלסטינים - ואפילו הקנצלרית לשעבר אנגלה מרקל גינתה את דבריו.

בתוך כך, ראש הממשלה יאיר לפיד צפוי לשוחח היום עם הקנצלר אולף שולץ, שעמד לצדו של אבו מאזן בזמן שנשא את הדברים, על סוגיית הפיצויים למשפחות. השיחה נקבעה עוד לפני הנאום, אך תעסוק גם באבו מאזן. בלשכת רה"מ בוחנים אפשרות שלפיד יטוס לברלין בחודש הבא וייפגש בעצמו עם הקנצלר.
הגרמנים מתכוונים לקיים את הטקס כך או כך, כדי להנציח את הספורטאים שנרצחו על אדמתם והגישו לאחרונה הצעה נוספת למשפחות, על סך 200,000 אירו לכל אחד מ-34 הקרובים הנותרים (כך שסך ההצעה תעמוד על 6.8 מיליון אירו לעומת 5.5 מיליון), אך המשפחות החליטו לדחות גם אותה.
פורסם לראשונה: 23:10, 17.08.22