עורכי דינו של שי אביטל, סוכן הדוגמניות החשוד בעבירות מין, שלחו למשטרה מכתב, ובו ביקשו שטרם הגעתו לישראל מהונגריה, ייפגשו קודם איתו – ורק אז אביטל יוסגר למשטרה. במכתב מבקש עורך הדין ששי גז גם לבחון שחרור בערבות, במקום מעצר. נגד אביטל הוגשו 26 תלונות על ידי נשים, בגין תקיפה מינית.
במשטרה אמרו בתגובה כי "קיים צו מעצר נגד החשוד ולפיכך הוא ייעצר לחקירה על פי דין עם נחיתתו בארץ. כלל זכויותיו, לרבות היוועצות עם עורך דין, ימומשו כמקובל".
בשבוע שעבר ציינו במשטרה כי לאחר שנגבו עדויות, הוצא נגדו צו מעצר שימומש בנמל התעופה בן גוריון מיד לאחר חזרתו לארץ מהונגריה. עורכי דינו של אביטל אמרו בעבר שמרשם יגיע לארץ כשהמשטרה תבקש זאת ממנו.
החקירה הגיעה לשלב מתקדם לאחר שנגבו העדויות מכל הבנות שהתלוננו נגד סוכן הדוגמניות בן ה-44. מהמשטרה נמסר עם ההודעה על זימונו לחקירה כי "במסגרת החקירה שמתנהלת ביחידה המרכזית של מחוז תל אביב, שעניינה חשד לביצוע עבירות מין, זומן החשוד לחקירה והתבקש לשוב ארצה".
1 צפייה בגלריה
26 תלונות. שי אביטל
26 תלונות. שי אביטל
26 תלונות. שי אביטל
(צילום: ענת מוסברג)
דיווחים על הטרדות מיניות מצדו של אביטל פורסמו בתקשורת כבר ב-2008, אולם החקירה נגדו אז לא הבשילה לכתב אישום פלילי. עם זאת, באותה השנה פסק בית משפט השלום בתל אביב כי על אביטל לשלם פיצוי בסך 100 אלף שקל לדוגמנית שהגישה נגדו תביעה אזרחית בגין הטרדה מינית.
לפני כמה חודשים שודרו תחקירים שבהם סיפרו דוגמניות כי אביטל תקף אותן מינית לכאורה. בעקבות כך הגיעו הנשים למשטרה והתלוננו כי אביטל פגע בהן. בבוקר שבו הודיעה המשטרה על פתיחת החקירה, במספר הטלפון "המיוחד" (050-6437087) שאותו פרסמו במחוז תל אביב "שיהיה זמין 24/7 לסיוע לקורבנות בתיאום הגשת תלונה ביחידה" - לא היה מענה.
עו"ד ששי גזעו"ד ששי גזצילום: אביגיל עוזי
אחת התלונות נגד הסוכן היא של הדוגמנית גל גברעם, שחשפה את הטענות נגד אביטל בפוסט באינסטגרם. גברעם, שהגיעה להגשת התלונה במחוז תל אביב, תקפה אז את המשטרה: "הלכתי להתלונן ושלחו אותי הביתה להגיש תלונה מקוונת. משטרת ישראל, אתם צריכים להתבייש". המשטרה התנצלה על היחס: "תקלה חמורה, נתחקר". גם השר לביטחון הפנים עמר בר-לב התנצל אז: "אירוע רע שלא היה צריך לקרות".