התפתחות בחקירת החשד לעבירות מין: המשטרה הודיעה לסוכן הדוגמניות שי אביטל כי הוא דרוש לחקירה, ושעליו לחזור לישראל בעקבות 26 התלונות שהוגשו נגדו על ידי נשים בגין תקיפה מינית.
במשטרה ציינו כי לאחר שנגבו העדויות, הוצא נגדו צו מעצר שימומש בנמל התעופה בן גוריון מיד לאחר חזרתו לארץ מהונגריה. עורכי דינו של אביטל, ששי גז ושרון נהרי, אמרו בעבר שמרשם יגיע לארץ כשהמשטרה תבקש זאת ממנו.
2 צפייה בגלריה
שי אביטל
שי אביטל
שי אביטל
(צילום: ענת מוסברג)
החקירה הגיעה לשלב מתקדם לאחר שנגבו העדויות מכל הבנות שהתלוננו נגד סוכן הדוגמניות בן ה-44. מהמשטרה נמסר כי "במסגרת החקירה שמתנהלת ביחידה המרכזית של מחוז תל אביב, שעניינה חשד לביצוע עבירות מין, זומן החשוד לחקירה והתבקש לשוב ארצה".
דיווחים על הטרדות מיניות מצדו של אביטל פורסמו בתקשורת כבר ב-2008, אולם החקירה נגדו אז לא הבשילה לכתב אישום פלילי. עם זאת, באותה השנה פסק בית משפט השלום בתל אביב כי על אביטל לשלם פיצוי בסך 100 אלף שקל לדוגמנית שהגישה נגדו תביעה אזרחית בגין הטרדה מינית.
לפני כמה חודשים שודרו תחקירים שבהם סיפרו דוגמניות כי אביטל תקף אותן מינית לכאורה. בעקבות כך הגיעו כאמור 26 נשים למשטרה והתלוננו כי אביטל פגע בהן.

2 צפייה בגלריה
ששי גז, שרון נהרי
ששי גז, שרון נהרי
עורכי הדין של אביטל, ששי גז ושרון נהרי
(צילום: אביגיל עוזי)
בבוקר שבו הודיעה המשטרה על פתיחת החקירה, במספר הטלפון "המיוחד" (050-6437087) שאותו פרסמו במחוז תל אביב "שיהיה זמין 24/7 לסיוע לקורבנות בתיאום הגשת תלונה ביחידה" - לא היה מענה.

הליקויים בגביית העדות שביקשה למסור הדוגמנית

אחת התלונות נגד הסוכן היא של הדוגמנית גל גברעם, שחשפה את הטענות נגד אביטל בפוסט באינסטגרם. גברעם, שהגיעה להגשת התלונה במחוז תל אביב, תקפה אז את המשטרה: "הלכתי להתלונן ושלחו אותי הביתה להגיש תלונה מקוונת. משטרת ישראל, אתם צריכים להתבייש". המשטרה התנצלה על היחס: "תקלה חמורה, נתחקר". גם השר לביטחון הפנים עמר בר-לב התנצל אז: "אירוע רע שלא היה צריך לקרות".
גברעם כתבה עוד בפוסט: "כולם אמרו שאם את יכולה אז תלכי להעיד ותעידי, ואולי סוף-סוף יעשו לבן זונה הזה משהו והגעתי לתחנת המשטרה. הגעתי, באתי לתת את העדות שלי. באתי לתת עוד סיפור שהחרא הזה עשה".

הדוגמנית הוסיפה כי בעת שציינה שברצונה להגיש תלונה על הטרדה מינית, נשאלה על ידי הפקיד התורן מתי זה קרה. "אמרתי - לפני שנתיים", סיפרה וטענה שהשוטר שאל: "למה באת רק עכשיו?". גברעם הגיבה בפוסט: "מי שמך? מי אתה בכלל? הוא לא אשם, פשוט לא תדרכו אותו. זה רק עוד כשל קטן בתוך המערכת, אבל אני אמשיך".
"עניתי לו - כי פחדתי ועכשיו אני לא מפחדת יותר. והוא שתק", אמרה אז גברעם בדמעות והמשיכה לתקוף את המשטרה. "אמרו לי - יש חוקרת אחת בלילה וזה ייקח עוד שעתיים-שלוש. אתם יכולים לחכות או להגיש תלונה במחשב. באתי, הגעתי עד למקום. צעקתם בכל מקום שפתחתם חקירה מיוחדת. השר לביטחון פנים עמר בר-לב – קראתם לכולנו לבוא להעיד, וזה לא משהו פשוט לעשות. משטרת ישראל, איפה אתם? אתם אמורים להגן עלינו.
"אז פחדתי, לא אמרתי מילה, אבל אני לא יכולה לשתוק. אני מצטערת שלא עשיתי את זה קודם. אבל אתם המשטרה, איפה אתם? איפה מפקד המחוז? הגעתי להתלונן ושלחו אותי הביתה או לשלוח תמונה במחשב. איפה היחס למישהי שחוותה משהו? משטרת ישראל, אתם צריכים להתבייש. אם שאלתם את עצמכם איך זה הגיוני ש-20 שנה הבן אדם מטריד סדרתי וכולם שותקים, אז הנה התשובה שלכם. אני הלכתי וגלגלו אותי מכל המדרגות. אתם אמורים לשמור עליי. איך אישה תבוא להתלונן כשאתם מזלזלים בה?".
רן בוקר השתתף בהכנת הידיעה