חודש הגאווה בפתח: 60 אירועי גאווה אמורים להתקיים השנה, מצפון ועד דרום, ובהם גם בעפולה, מצפה רמון, אשדוד, אשקלון, שדרות, נהריה, חריש, טבריה, רחובות, קריית ביאליק, ועוד עשרות רשויות מקומיות אחרות. אירועי הגאווה הם חלקי מרכזי במאבק לשוויון זכויות, ביטחון ומרחב בטוח עבור הקהילה הגאה בישראל. גם השנה, יתקיימו עשרות אירועים ברשויות מקומיות קטנות וגדולות ולעיתים ללא תמיכת העירייה, בזכות פעילות יזומה של הפעילים המקומיים, אותם מלווה האגודה למען הלהט"ב.
"אירועי הגאווה שמתקיימים ברחבי הארץ הם המחאה הגדולה בישראל לשוויון זכויות מלא וביטחון עבור כולנו בכל מקום בישראל", אמר רן שלהבי, מנכ"ל האגודה למען הלהט"ב. "הם התשובה ללהט"בופוביה והשנאה שהרימו את ראשן בימים האחרונים והתשובה לחושך ולהסתה. כל אירוע גאווה הוא שונה ומשקף את הציביון והגיוון שקיימים בכל קהילה מקומית גאה בארץ", אמר.
6 צפייה בגלריה
מצעד הגאווה בתל אביב
מצעד הגאווה בתל אביב
מצעד הגאווה בתל אביב, אשתקד
(צילום: גיא יחיאלי)
6 צפייה בגלריה
לוז האירועים הצפוי בחודש הגאווה
לוז האירועים הצפוי בחודש הגאווה
לו"ז אירועי הגאווה
לדבריו, "זאת מחאה על האפליה הקיימת בחוק ועל הלהט"בופוביה והאלימות שעדיין נוכחות בכל מקום ובכל שעה. לא נשתוק בזמן שאנחנו מופלים בחוק, לא נשתוק כשמאיימים עלינו ברצח ולא נשתוק שמדווח על מקרי שנאה ואלימות נגדנו. זאת מחאה, וגם חגיגה של כולנו".
האירוע הגדול הראשון שיזניק את חודש הגאווה יהיה מצעד הגאווה והסובלנות בירושלים שמציין 20 שנה למצעד הראשון שהתקיים בבירה. המצעד יתקיים בעוד שבוע בדיוק - ביום חמישי, 2 ביוני, בהפקתו של הבית הפתוח בירושלים לגאווה ולסובלנות. המצעד יתחיל בשעה 15:00 עם הפנינג גאווה בגן הפעמון, ויוזנק בשעה 16:30 במסלול המסורתי של המצעד - דרך רחוב קרן היסוד, כיכר פריז, מרכז העיר ועד לסיום בגן העצמאות בשעה 19:00 בבמה המרכזית עם הופעות וחגיגות. המשתתפים יעברו במקום בו נרצחה שירה בנקי לפני שבע שנים.
6 צפייה בגלריה
מצעד הגאווה בירושלים
מצעד הגאווה בירושלים
בירושלים יציינו 20 שנה למצעד הראשון. ארכיון
(צילום: AFP)
6 צפייה בגלריה
עצרת הגאווה בשדרות הנשיא בחיפה
עצרת הגאווה בשדרות הנשיא בחיפה
עצרת הגאווה בשדרות הנשיא בחיפה. 2020
(צילום: גיל נחושתן)
מצעד הגאווה בתל אביב, אירוע הגאווה הגדול בישראל ובמזרח התיכון יתקיים ביום שישי, 10 ביוני, במסלול חדש. המצעד נערך בהפקת המרכז הגאה ועיריית תל אביב-יפו. המצעד יצא ממתחם הספורטק החל מהשעה 12:00 וייערך לאורך דרך רוקח. לאורך המסלול תוצבנה משאיות עם מגוון דיג'יים. בגבעת המופעים בפארק הירקון יתקיים אירוע השיא, בהשתתפות מיטב האמנים.
אירוע הגאווה הגדול בדרום, מצעד הגאווה בבאר שבע, יערך ביום חמישי, 16 ביוני, בהפקת "בית גאה בבאר שבע". המצעד יחל בשעה 17:00 ביריד גאווה ומשם ייצא המצעד עד לרחבת העירייה, שם יתקיים אירוע גאווה חגיגי במיוחד.
בחיפה, יציינו את השנה ה-15 למצעד הגאווה החיפאי בהפקת העירייה שיתקיים ביום שישי, 24 ביוני. ההתכנסות לצעדה תחל בשעה 10:00 בבוקר ובשעה 13:15 יערך האירוע המרכזי בחגיגה של הופעות, מוסיקה וגאווה. המיקום יפורסם בהמשך.

6 צפייה בגלריה
הקליע שהונח בכניסה למשרד
הקליע שהונח בכניסה למשרד
בנתיבות איימו ברצח והניחו קליע למארגנים. יקיימו מפגשים בסלון
גם באשדוד יקיימו את מצעד הגאווה השנתי שייצא לדרך ביום חמישי, 23 ביוני, החל בשעה 18:00. התכנסות תהיה ברחבת העירייה, שם יתקיים הפנינג גאווה בשילוב אמנים להט"בים מקומיים ולאחר מכן יוזנק המצעד ברחבי העיר.
בנתניה יערך "פיקניק גאווה" למשפחות ביום שישי, 1 ביולי, החל בשעה 15:00 במתחם פיאנו בעיר. באירוע יהיו הפעלות לכל המשפחה, דוכני הסברה, מתנפחים, פינות יצירה ועוד הפתעות. אירוע הגאווה באשקלון יתקיים יממה קודם לכן, ביום חמישי, בחניון אשקלונה, ויכלול הופעות של אמנים, תערוכת אמנות להט"בית, מתחם פעילויות לילדים, מתחם נוער שיובל על ידי הנוער ב"איגי" וגם תחרות העוגה הגאה שיכינו התושבים.
בגבעת שמואל יתקיים הפנינג שמח וצבעוני לכל המשפחות בעיר שיערך ביום שלישי, 14 ביוני, החל בשעה 17:00, לציון חודש הגאווה והסובלנות בעיר המותאם לכלל הציבור ומיועד גם לקהל הדתי. האירוע יערך באמפי תיכון גבעת שמואל ויכלול גם שעת סיפור ומופע מוזיקלי לכל המשפחה.
6 צפייה בגלריה
(צילום: דוברות עירית חיפה)
בעפולה, יקיימו התושבים את אירוע הגאווה המרכזי ב-23 ביוני בחגיגה של יצירה מקומית, מוסיקה וגאווה. בטבריה יקיימו את אירוע הגאווה השנתי שבוע לאחר מכן, בטיילת העיר - ב-30 ביוני החל ב-18:00 עם הפנינג לכל המשפחה, דוכני הסברה של כל הקשת הלהט"בית ובמה עם הופעות.
במצפה רמון ייערך מצעד הגאווה השני סך הכל. הוא יכלול השנה צעדה שתעבור בפעם הראשונה בין רחובות העיירה. המצעד יתקיים ב-1 ביולי, יום שישי. הוא יופק שוב באופן עצמאי על ידי קבוצת הפעילים והפעילות "מרחב גאווה". ההתכנסות תיערך בשעה 10:00 ברחבת המרכז המסחרי במצפה רמון כשאחריה מספר נאומים. לסיום ייערך הפנינג גאווה שיכלול הופעות ומסיבת רחוב ברובע דרכי הבשמים.
ומה יעשו בנתיבות? לאחר האיומים ברצח על מארגני מצעד הגאווה בעיר מתוכנן חודש שלם של סובלנות וקבלה במיזם, שהתחיל מפניות של תושבי העיר. יתקיימו עשרות מפגשים בסלון ביתם של תושבי העיר עם חברי וחברות הקהילה הגאה המקומית, בהם יספרו את סיפור חייהם והיכרות אישית במטרה לקדם סובלנות - לכל אורך חודש יוני. גם בחריש, הפעילים והפעילות יקיימו אירוע גאווה מגוון במסיבת גאווה עם הופעות ושמחה גדולה. האירוע ייערך ביום חמישי, 30 ביוני, החל מהשעה 18:00.
אירועי גאווה נוספים ייערכו ברעננה, שוהם, רמת גן, כפר סבא, גבעתיים, יהוד, פתח תקווה, קריית ביאליק, ראשון לציון, שדרות ועוד. אירועים יתקיימו גם במוסדות אקדמיים - בהם אוניברסיטת תל אביב, אוניברסיטת חיפה, המכללה למנהל, אוניברסיטת בר אילן, הטכניון, אוניברסיטת אריאל ועוד.