4 צפייה בגלריה
הקליע שהונח בכניסה למשרד
הקליע שהונח בכניסה למשרד
הקליע שהונח בכניסה למשרדה של האם
האגודה למען הלהט"ב ביטלה הבוקר (רביעי) את אירוע הגאווה שתוכנן להתקיים בחודש הבא בנתיבות, עקב קליע שנשלח לאימו של מארגן האירוע. "זו פעם ראשונה שהחלטנו לבטל את האירוע בשל סכנה לחיי הפעילים", נמסר מהאגודה. "מדובר באירוע ולא במצעד, אך ראש העיר סירב לתמוך בקיומו".
כאמור, התקרית שהיוותה חותמת סופית לביטול האירוע היא שליחת הקליע לאימו של מארגן האירוע. אלמונים הניחו אותו בכניסה למשרדה, ולאחר שחזתה במראה המבהיל הגישה תלונה במשטרה. "אני חוששת לחיי", אמרה גלית כהן. "זה עבר כל גבול. יש דרך לבטא התנגדות למצעד, אני בסך הכול אימא שתומכת בבן שלה". בשבוע שעבר אף נופצה שמשת רכבה של האם כאות מחאה של המתנגדים לקיום האירוע.
4 צפייה בגלריה
הפוסט שפרסמה האם
הפוסט שפרסמה האם
הפוסט שפרסמה האם בפייסבוק לאחר התקרית
אחד ממתנגדי האירוע, הרב חיים אברג'ל - רב מוכר בעיר, פרסם סרטון ובו טען כי קיום אירוע גאווה עלול להוביל לפיגועים רצחניים ולירי טילים. "מה שמצער את השם זה המצעדים שעושים. מה שנקרא מצעד גאווה", אמר בסרטון. "חס ושלום, זה מעורר הרבה גזרות קשות ורעות. הרבה סכנות. טילים. פיגועים חס ושלום, נוראיים בכל עיר. כל מקום שיתקיים שם חס ושלום מצעד גאווה".
הרב אברג'יל ביקש שלא לתת יד לאירוע כזה: "כל ראש עיר בעיר שלו ימנע את זה. כל אזרח בדרכי נועם ימנע את זה. בהסבר. זה מסכן ליתומים, לאלמנות, לפיגועים רצחניים. סכנות איומות. לטילים חס ושלום". ואכן, נציגי הקהילה הגאה בעיר נפגשו עם ראש העיר שהבהיר להם כי אין לו כוונה לתמוך בקיום האירוע, על אף שהובהר כי מדובר באירוע שנועד לקדם סובלות ומרחב בטוח.
רבים בעיר סברו כי האירוע יכלול "עירום, תועבה, מיניות ואביזרים לא צנועים". "חשוב לנו להגיד מראש שזו לחלוטין לחלוטין לא דרכנו", אמרו מארגני האירוע, בניסיון לשכנע את התושבים שאפשר לקיים אירוע גאווה ברוח שתתאים לכל הצדדים. "האירוע תוכנן מלכתחילה כאירוע שמח, מכבד, מתאים לאופי העיר ומתאים להשתתפות של משפחות וילדים קטנים. אנחנו מניחים כי מקור הבלבול הוא בקונוטציה שיש לאנשים עם מצעד אחד ספציפי בתל אביב".
4 צפייה בגלריה
מצעד הגאווה בנתיבות
מצעד הגאווה בנתיבות
המתנגדים לאירוע הביעו את כעסם ברשתות החברתיות
(מתוך פייסבוק)
4 צפייה בגלריה
מצעד הגאווה בנתיבות
מצעד הגאווה בנתיבות
(מתוך פייסבוק)
נראה כי המתנגדים לאירוע לא השתכנעו, שכן הרשתות החברתיות שעסקו בנושא התמלאו בתגובות שנאה. "יש מספיק ערים שיכולים להכיל את המצעדים הללו וטוב שהם שם", כתב אחד המגיבים בפייסבוק בדף "נתיבות העיר שלי". "מצעד התאווה!!! אין לי משהו נגד הקהילה הזאת אבל!!! יש כאן בעיר נתיבות רוב דתי וחרדי. למה לפגוע בהם? מי שרוצה לצעוד בזה שייסע לתל אביב, שם יש המון אנשים שצועדים ויש חילונים שלהם לא מפריע. יש לנו כאן צדיקים ענקיים בבית העלמין וזה יבזה את כבודם". מגיב אחר כתב: "אתם קולטים כמה זה גרוע? זה סכנת נפשות של ממש המצעד הזה". יש לציין כי מנגד, גולשים רבים הביעו תמיכה בקיום האירוע וקראו לכבד כל אדם באשר הוא.
מנכ"ל האגודה למען להט"ב רן שלהבי הגיב על ביטול האירוע ואמר כי "אנחנו למודי ניסיון וזוכרים שקליעים שמופיעים במערכה הראשונה כבר רצחו אותנו פעמיים. מתוך אחריות לביטחונם ולשלומם של חברי הקהילה הגאה, לא יתקיים האירוע - וזו תעודת עניות למדינת ישראל ולעיר נתיבות. העובדה שבשנת 2022, במדינה דמוקרטית, עצם הכוונה לקיים אירוע שמהותו סובלנות וקבלה מוביל לאיומים מפורשים ברצח - היא ההוכחה הניצחת לכך שהמאבק שלנו לא תם".
מחר תערוך האגודה הפגנת תמיכה בחברי הקהילה הגאה בנתיבות, שתתקיים בשעה 18:00 בערב מול בניין העירייה בעיר. יו"ר האגודה הילה פאר אמרה כי "איום ברצח על אחד מאיתנו, הוא איום על כולנו. לא נוותר על הזכות לחיות בביטחון, בגאווה ובלי פחד בנתיבות ובכל הארץ. מול האלימות והאיומים ברצח כולם מחויבים להשמיע קול גדול. לכן, נהיה שם כדי להביע תמיכה בחברי הקהילה שלנו".