1 צפייה בגלריה
לינדה תומאס גרינפילד
לינדה תומאס גרינפילד
לינדה תומאס גרינפילד וסגן טובה
(צילום: דובר צה''ל)
אחות אחת בחיל האוויר האמריקני - אחות אחת בכיפת ברזל: שגרירת ארה"ב באו"ם לינדה תומאס גרינפילד, שמבקרת בימים אלה בישראל, ביקרה אתמול בבסיס חיל האוויר בפלמחים - ופגשה את סגן טובה (21), שעלתה לישראל במיוחד כדי להתגייס כחיילת בודדה, המשרתת כקצינה במערך כיפת ברזל. תומאס גרינפילד התבשרה כי אחותה של טובה משרתת גם היא בצבא - אך בחיל האוויר האמריקני, ושמחה לשמוע על כך.
סגן טובה, שהגיעה לישראל לפני שלוש שנים דרך גרעין צבר וגרה בקיבוץ ניר יצחק שבעוטף עזה, תיארה את עצמה לשגרירה כגשר בין שני העולמות: "אני, שגדלתי בסגן דייגו שבאמריקה, עליתי לישראל כדי להגן על ארץ אבותיי. אחותי משרתת כקצינה בחיל האוויר האמריקני, אני בחיל האוויר הישראלי. כל אחת מאיתנו נותנת את חלקה בהגנה על הבית – היא בארה"ב, ואני בהגנה על הקיבוץ ועל הארץ".
אחרי שחוותה את שגרת היומיום של תושבי העוטף אמרה כי השירות הצבאי משמעותי מאוד עבורה בעיקר אחרי שחוותה את ההסלמות בדרום ואמרה: "ידעתי שעליי להתגייס לכיפת ברזל ולהגן על הקיבוץ שקיבל אותי לחיקו. ממש הגנתי על הבית", אמרה.
השגרירה שאלה את סגן טובה על מערכת כיפת ברזל, והקצינה הסבירה לה מנקודת מבט של תושבת העוטף ושל קצינה במערך על חשיבות המערכת מול האיומים על ישראל ותושביה. תומאס גרינפילד צייצה בטוויטר על ביקורה בבסיס וכתבה: "צה"ל שיתף אותי במבט על מערכות כיפת ברזל ושרביט קסמים ששתי המדינות שלנו פיתחו יחד כדי להציל את חייהם של אזרחים חפים מפשע. אנחנו נחדש את מלאי כיפת הברזל ונתמוך ביכולתה של ישראל להגן על עצמה".