שגרירת ארה"ב באו"ם לינדה תומאס גרינפילד הגיעה שלשום (ראשון) לביקור ראשון בישראל במהלכו נועדה עם נשיא המדינה יצחק הרצוג, ראש הממשלה נפתלי בנט, שר החוץ יאיר לפיד ושרת התחבורה מרב מיכאלי, לבקשת הממשל. השגרירה אמרה לבכירים הישראלים ששוחחה עם הנשיא ביידן ביום שישי האחרון, שלדבריה תומך מאוד במסעה בארץ ואישרר את תמיכתו בישראל.
בפגישות השתתף שגריר ישראל באו"ם גלעד ארדן, שמלווה את ביקורה בישראל. בפגישתם דנו הנשיא והשגרירה בנושאים אזורים אסטרטגיים ובינלאומיים. הנשיא הודה לשגרירה על עמידתה לצד ישראל במוסדות האו"ם, כמו גם במהלך מבצע שומר החומות, ושיבח את עבודתה בקידום נושאים גלובליים חשובים ובחיזוק פורומים רב-צדדיים. עוד הוסיף הנשיא כי מדינת ישראל מחויבת למאבק העולמי בשינויי האקלים וכי התחייבה להגיע לאפס פליטות עד שנת 2050. הוא הדגיש כי ישראל תשמח לשתף פעולה עם ארה"ב בקידום טכנולוגיות סביבתיות חדשניות.
2 צפייה בגלריה
ראש הממשלה נפתלי בנט פגש הערב את שגרירת ארה"ב לאו"ם לינדה תומאס גרינפלד
ראש הממשלה נפתלי בנט פגש הערב את שגרירת ארה"ב לאו"ם לינדה תומאס גרינפלד
בנט ותומאס גרינפלד
(צילום: חיים צח/ לע"מ)

"אני מקווה שבמהלך ביקורך כאן במולדתנו ההיסטורית, תוכלי לראות במו עינייך את מהותה של ישראל", אמר ראש הממשלה נפתלי בנט בפתח פגישתו עם גרינפילד. "ישראל היא מדינה נהדרת עם אנשים נפלאים, דמוקרטיה תוססת עם רוח בלתי רגילה. אני בטוח שתרגישי את האווירה פה. יש שוני משמעותי בין המציאות בישראל לבין מה ששומעים עלינו במסדרונות האו"ם. אני מודה לך על כך שאת מייצגת קול של הגינות והיגיון במוסד ששנינו יכולים להגיד עליו באופן אובייקטיבי שהוא מוטה נגד ישראל. אני מקווה שבזמן ביקורך תקבלי תמונה טובה יותר לגבי האתגרים הייחודיים שאנו מתמודדים עמם כאן, עם ארגוני טרור שנתמכים על ידי איראן וממוקמים לאורך גבולותינו".
בנט הוסיף: "אני יודע שארה"ב, ואת באופן אישי, תמיד תמכתם בנו לאורך השנים, עמדתם לצדה של ישראל וביטאתם קול של אמת. גברתי השגרירה, הקדשת את רוב חייך לשירות הדיפלומטי ולחתירה לצדק וסובלנות, והבהרת שבכוונתך להמשיך לחתור לכך באו"ם. אני מאחל לך ביקור נפלא כאן בישראל, אנו רואים בך ידידת אמת".

ראש הממשלה החליפי לפיד אמר בפתח הפגישה כי "שגרירת ארה"ב לאו"ם ידועה כידידת אמת של ישראל, שנלחמת איתנו כתף אל כתף באחת הזירות היותר מסובכות בקהילה הבינלאומית. החברות הזאת מבוססת לא רק על אינטרסים משותפים אלא גם ערכים משותפים ועל תפיסת עולם משותפת. אנו מודים לשגרירה על הביקור ושמחים לארח אותה בישראל".
הפנייה לקיום הפגישה עם מיכאלי הגיעה באופן חריג מהצד האמריקני. גרינפילד צייצה בתום הפגישה: "שמחתי לפגוש את שרת התחבורה ויו"ר מפלגת העבודה של ישראל מרב מיכאלי. כמו הנשיא ביידן, היא יודעת שתשתית היא בעיה של ביטחון לאומי. אני מברכת על פועלה לקידום שיוויון מגדרי בכל תחומי החברה".
2 צפייה בגלריה
מרב מיכאלי עם שגרירת ארה"ב לאו"ם לינדה תומאס גרינפלד
מרב מיכאלי עם שגרירת ארה"ב לאו"ם לינדה תומאס גרינפלד
מיכאלי ותומאס גרינפלד
(צילום: Matty Stern / U.S. Embassy Jerusalem)
מיכאלי אמרה: "שמחתי לפגוש שגרירה מרשימה כל כך, לשמוע ממנה אישור מחודש למחויבות האמריקנית לקשר המיוחד עם ישראל ולהחזיר באותה מחויבות מצד ישראל ומצד הממשלה הנוכחית - ארה"ב היא בת בריתנו החשובה ביותר והקשרים הללו הם קריטיים להמשך שמירה על ביטחונה. שמחתי לשמוע מהשגרירה שגם הנשיא ביידן רואה בתחבורה נושא בעל חשיבות ביטחונית לאומית. ומעל לכל - מצאתי בת ברית לנחישות לשילוב נשים וקולן של נשים בנושאי בטחון ובמאבק למען בטחונן של נשים".
גרינפילד ביקרה אתמול במוזיאון יד ושם בירושלים והניחה זר באוהל יזכור. היום היא תצא לסיור ביטחוני בצפון ובדרום בליווי סגן הרמטכ"ל. כמו כן תיוועד עם שר הביטחון בני גנץ. מחר היא תבקר ברמאללה ובתום הביקור תטוס בחזרה לארה"ב.
פורסם לראשונה: 22:11, 15.11.21