אתר החדשות האיראני "פארס" פרסם שלשום (ראשון) רשימה של חמישה אנשי עסקים ישראלים, שנמצאים על הכוונת של משמרות המהפכה. לפי האתר, החמישה הם "מומחים בתחומי הצבא, הביטחון, הסייבר והטכנולוגיה של המשטר הציוני".
2 צפייה בגלריה
עמוס מלכא, אמיר לוינטל, גל גנוט, ענבל אריאלי ועמית מלצר
עמוס מלכא, אמיר לוינטל, גל גנוט, ענבל אריאלי ועמית מלצר
מומחי ביטחון וסייבר. "רשימת החיסול" של משמרות המהפכה
האתר האיראני טוען שהם היו מעורבים ב"חבלה במדינות איסלאמיות והתנקשות בפעילי התנגדות". לצד הרשימה נכתב: "אלה ציונים שצריכים לחיות במחבוא". "פארס" פרסם תמונות של החמישה וסרטונים, לצד פרטים על בני משפחותיהם, כתובות הבית והעבודה שלהם, מספרי טלפון ומסלולי הנסיעה שלהם.
הראשון ב"רשימת החיסול" הוא אלוף בדימוס עמוס מלכא, לשעבר ראש אגף המודיעין בצה"ל ומפקד חילות השדה. כיום הוא מעורב בכמה חברות כשותף או יו"ר מועצת המנהלים, כולל Windare Ventures, Aitech, ומייסד שותף של Spire Security Solutions, חברת אבטחה ומודיעין.
השני ברשימה הוא עמיר לוינטל, המייסד של Cylus, חברת אבטחת סייבר ברכבות. בעבר היה קצין בצה"ל ולפי "פארס" שירת באגף המודיעין של צה"ל.
2 צפייה בגלריה
חסן ציאד ח'דאירי
חסן ציאד ח'דאירי
מפקד משמרות המהפכה נשבע לנקום. חודאי
העיתון האיראני הציג גם פרופיל של גל גנוט, מנכ"ל חברת מודיעין הסייבר "אנאליזה". בעבר היה מפקד ביחידה 8200 של אגף המודיעין של צה"ל. לפי "פארס", גנוט קשור גם ל-IntSights, ושתי החברות פועלת כחברות קבלן של ממשלת ישראל ושל המוסד.
עוד ברשימה ענבל אריאלי, המוצגת כאחת מ-100 האנשים המשפיעים ביותר "בטכנולוגיות חדשות של המשטר הציוני הזמני". גם אריאלי קצינה לשעבר ביחידה 8200. באתר האיראני נכתב כי היא "סבורה שיש להשתמש בטקטיקות מבצעיות מיוחדות של היחידה גם בעולם העסקים".
האחרון ברשימה הוא עמית מלצר. ב"פארס" נכתב שהוא מומחה בתחום טכנולוגיות הסייבר ההגנתי ואחראי לפיתוח של כמה תוכנות סייבר הגנתי המשמשות את מערכות הביטחון של ישראל, ארה"ב וסינגפור.
אתמול פרסם האגף ללוחמה בטרור במטה לביטחון לאומי חידוד לאזהרת המסע לטורקיה עבור מבקרים ישראלים בעקבות חיסולו של קצין כוח קודס של משמרות המהפכה חסן סיאד חודאי בטהרן, שמיוחס לישראל. מפקד משמרות המהפכה, גנרל חוסיין סלאמי, נשבע אתמול לנקום את מותו של חודאי.