7 צפייה בגלריה
פגישת אל-עארורי, נחאלה ומזהר בביירות
פגישת אל-עארורי, נחאלה ומזהר בביירות
"הסלמת ההתנגדות החמושה". פגישת מנהיגי ארגוני הטרור בביירות
כוחות הביטחון עצרו הלילה (בין שבת לראשון) שמונה סטודנטים שהסתתרו באוניברסיטת ביר-זית, שליד רמאללה. לפי צה"ל ושב"כ, השמונה תיכננו לבצע פיגוע בטווח הזמן המיידי. מספר שעות לאחר מכן, בשעות הבוקר, התרחשו כמה פיגועי ירי בצפון השומרון, תוך זמן קצר. לא היו נפגעים מהירי, אך בית ביישוב חיננית ספג קליעים ואחד מחלונותיו התנפץ. במקביל, מנהיגי חמאס, הג'יהאד האיסלאמי והחזית העממית נפגשו בביירות ופרסמו הודעה משותפת שבה הם מודיעים על "הסלמת פעולות ההתנגדות, במיוחד ההתנגדות החמושה".
אחרי הודעת ארגוני הטרור פרצו שלוש שריפות בעוטף עזה, והחשד הוא שנגרמו כתוצאה מבלוני תבערה שהופרחו מהרצועה. שתיים מהשריפות פרצו ליד קיבוץ בארי, והשלישית בקיבוץ כיסופים.
7 צפייה בגלריה
הזכוכית שהתנפצה מהירי
הזכוכית שהתנפצה מהירי
חלון הבית בחיננית שנפגע מהירי
עם סיומה של הפגישה בביירות שכללה את סגן ראש הלשכה המדינית של חמאס סאלח אל-עארורי, מנהיג הג'יהאד האיסלאמי זיאד נחאלה וסגן מזכ"ל החזית העממית ג'מיל מזהר, מסרו השלושה: "אנו מדגישים את החשיבות של הסלמת פעולות ההתנגדות המקיפה, במיוחד ההתנגדות החמושה, וכן חיזוק כל צורות התיאום בין הארגונים בכל הנושאים".
כאמור, במקביל לירי לעבר חיננית נפתחה גם אש לעבר סיור צבאי סמוך ליישוב אבני חפץ. גם באירוע הזה לא היו נפגעים. צה"ל פתח בסריקות באזור. לפני כן, מחבלים ירו לעבר עמדה צבאית בסמוך לכפר שוויכה שבמרחב חטיבת מנשה. גם במקרה זה לא היו נפגעים. לאחר סריקות באזור אותרו תרמילים על ידי כוחות הביטחון. צה"ל פתח במרדף אחר המחבלים.
7 צפייה בגלריה
 דגלי החמאס שאותרו אצל המבוקשים
 דגלי החמאס שאותרו אצל המבוקשים
דגלי החמאס שאותרו אצל המבוקשים שנעצרו באוניברסיטת ביר-זית
(צילום: דובר צה"ל)
7 צפייה בגלריה
מחבלים משגרים בלוני תבערה לישראל בח'אן יונס
מחבלים משגרים בלוני תבערה לישראל בח'אן יונס
מחבלים מפריחים בלוני תבערה לכיוון ישראל, השבוע
(צילום: SAID KHATIB / AFP)
בחודשים האחרונים ניהלו צה"ל ושב"כ מאמץ מודיעיני וחקירתי כדי לסכל פעילות של חוליות טרור המורכבות מסטודנטים בתאי החמאס, "הכתלה איסלאמיה", שפועלים באוניברסיטאות ביהודה ושומרון. במהלך הפעילות נעצרו לחקירה מספר חוליות טרור הפועלות באוניברסיטת ביר-זית. בחקירת השב"כ עלה כי אותם פעילים גויסו על ידי פעילי חמאס מרצועת עזה וקיבלו לידיהם נשק ותחמושת למימוש פיגועי טרור נגד יעדים ישראליים. מלבד השמונה שהסתתרו באוניברסיטה נעצר מבוקש נוסף באזור. כמו כן, ארבעה מבוקשים נוספים נעצרו בכפר חירבת כרמה.
במהלך פעילות כוחות הביטחון אותרו חומרי הסתה, ובהם דגלי חמאס ואמצעים טכנולוגיים. לפי צה"ל ושב"כ, "זו דוגמה נוספת לשימוש שעושה ארגון הטרור חמאס במוסדות לגיטימיים על מנת לקדם פעילות טרור ולשמש מקלט למבצעיה". המבוקשים שנעצרו והאמצעים שהוחרמו הועברו להמשך חקירת שב"כ, אין נפגעים בקרב הכוחות.
שר הביטחון יואב גלנט הגיעה הבוקר לאזור עוטף עזה כדי לקבל סקירה ממפקדי השדה. הוא ציין כי קיים "הערכת מצב עם הרמטכ"ל, ראש אמ"ן וראש אגף המבצעים. צה"ל ולוחמיו, יחד עם כלל מערכת הביטחון, ניצבים על משמרתם - באוויר, בים וביבשה".

7 צפייה בגלריה
תיעוד מפעילות הכוחות
תיעוד מפעילות הכוחות
פעילות כוחות הביטחון במחנה נור א-שמס, הלילה
(צילום: דובר צה"ל)
7 צפייה בגלריה
תיעוד מטענים ובלוני הגז
תיעוד מטענים ובלוני הגז
מטעני חבלה מבוססים בלוני גז(
(צילום: דובר צה"ל)
7 צפייה בגלריה
תיעוד מחדר ניהול הלחימה ואמצעי התצפית
תיעוד מחדר ניהול הלחימה ואמצעי התצפית
תיעוד מהחמ"ל שהושמד
(צילום: דובר צה"ל)
בשעות הלילה פעלו כוחות גדולים של צה"ל במשך שעות ארוכות במחנה הפליטים נור א-שמס, שנמצא מזרחית לטול כרם, וחיסלו לפחות שני מחבלים חמושים שהשליכו מטענים על הכוחות. בנוסף, הכוחות חשפו באמצעות דחפורים של ההנדסה הקרבית עשרות מטעני חבלה מוטמנים בקרקע, ובהם מטען גחון גדול - ותפסו עשרות מטענים אחרים שהוסתרו במחסני אמל"ח. לוחם צה"ל נפצע באורח בינוני במהלך הפעילות מפגיעת רסיסים ופונה לקבלת טיפול רפואי בבית חולים, משפחתו עודכנה.
במהלך פעילות הכוחות, מיחידת אגוז, יהל"ם, סיירת גולני, הנדסה, מג״ב ושב"כ, התגלו גם חומרי גלם לייצור מטעני חבלה גדולים וקטלניים וחמ"ל עם מצלמות ומסכים - שהושמד. מדובר צה"ל נמסר כי בחדר אותרו אמצעי תצפית, מחשבים ואמצעים טכנולוגיים. עוד נמסר כי הכוחות איתרו במבנה חדר נוסף והשמידו בו עשרות מטענים מוכנים לשימוש ומטענים מבוססי בלוני גז.
לפני כשבועיים וחצי כינס שר הביטחון יואב גלנט הערכת מצב לקראת חגי תשרי, על רקע הירידה בכשירות חלק ממערכי צה"ל, ובהם חיל האוויר. גלנט אמר כי "אנחנו נמצאים בתקופה ביטחונית מורכבת בכלל הגזרות". לדבריו, "בתקופה הזו יהיו מי שינסו לפגוע בנו בחסות החגים. כדי לוודא שאזרחי ישראל יעברו בבטחה את התקופה הזו מערכת הביטחון נערכת בפריסה רחבה - במודיעין, בהגנה על הצירים והיישובים ובפעולות לסיכול פעילי הטרור ומשלחיו. המסר שלי למערכת הביטחון ברור: עלינו להגן על אזרחי ישראל". הוא אף שלח מסר לגורמי הטרור, ואמר כי "נפעל בפעולות ההגנה, ואם נדרש להתקפה - נעשה זאת באופן מוחץ. אל תנסו אותנו".