ירי, דקירות, מטעני חבלה: חצי יממה לאחר שקבלן מוכר נורה למוות בראשון לציון, נדקר אמש (חמישי) בעיר נער בן 15 ונפצע באורח אנוש. שוטרי תחנת ראשון לציון פתחו בסריקות ותוך זמן קצר עצרו חשוד, צעיר תושב העיר. הוא יובא היום להארכת מעצרו. מפקד מחוז מרכז, ניצב אבי ביטון, החליט שהחקירה תנוהל ביחידה המרכזית (ימ"ר) של המחוז.
הדיווח על פציעת הנער ברחוב רש"י בראשון לציון התקבל אתמול בשעה 21:32 במוקד מד"א במרחב איילון. חובשים ופרמדיקים של מד"א החלו להעניק לו טיפול רפואי ופינו אותו לבית החולים אסף הרופא, כשמצבו קשה ולא יציב.
הפרמדיקים של מד"א איל רוט ושיר שאנאנס סיפרו: "הנער שכב על הרצפה בסמוך לכניסה לבניין מגורים כשהוא סובל מפציעה חודרת ומדממת בגופו. הענקנו לו טיפול רפואי שכלל עצירת דימומים, מתן תרופות והנשמה ופינינו אותו תוך המשך טיפול רפואי מציל חיים לבית החולים כשמצבו קשה ולא יציב". מבית החולים נמסר בהמשך שמצבו מוגדר אנוש.

2 צפייה בגלריה
זירת אירוע הדקירה בראשון לציון
זירת אירוע הדקירה בראשון לציון
זירת אירוע הדקירה בראשון לציון
(צילום: דוברות המשטרה)
זמן קצר לפני כן נפצעו חמישה בני אדם מירי ביישוב זרזיר שבצפון, ובהם נער בן 17 שמצבו מוגדר קשה. אחד מהפצועים הנוספים הוא ילד בן 10, שמצבו מוגדר בינוני. גם מצב שאר הפצועים (צעירים בני 27, 23 ו-19) מוגדר בינוני. הפצועים פונו לבתי החולים רמב"ם בחיפה והעמק בעפולה. במשטרה אמרו כי לפי ההערכה הרקע לירי הוא סכסוך מתמשך בין עבריינים.
בינתיים, אתמול בטבריה התפוצץ מטען חבלה מחוץ לבית ברחוב אוסישקין בעיר. כוחות משטרה רבים הגיעו לזירה עם חבלן במטרה לברר את הגורם לפיצוץ. במשטרה אמרו כי בשלב זה החקירה בראשיתה ונבדקים כל כיווני החקירה.
2 צפייה בגלריה
זירת אירוע הירי בזרזיר
זירת אירוע הירי בזרזיר
הערכה: סכסוך מתמשך בין עבריינים. זירת אירוע הירי בזרזיר

מוקדם יותר אתמול נקבע מותו של קבלן הבנייה, שהגיע במונית לרחוב פריימן בראשון לציון, למפגש עם אדם. כשירד מהמונית הוא שוחח קצרות עם אותו גבר, ואז נורה מקרוב. במשטרה מעריכים בשלב זה כי הקורבן הכיר את המתנקש. לאחר הירי רץ הקבלן שנורה בחזרה למונית, שהסיעה אותו לתחנת דלק בדרך המכבים, שם חבר לאמבולנס של מד"א.
במקרה אחר אתמול בבוקר, שגם בו הרקע ככל הנראה פלילי, עלה באש קטנוע ברחוב הלבונה ברמת השרון. כוחות משטרה וחבלה הגיעו למקום ועלה חשד כי מדובר בפיצוץ של מטען. החשד הוא שבעליו של הקטנוע פתח בנק אינטרנטי, שם קיבל מאנשים כספים שלא החזיר. לפני כשבועיים בוצע גם ירי לעבר ביתו. נסיבות האירוע עדיין נחקרות, והרקע כאמור כנראה פלילי.
פורסם לראשונה: 22:11, 05.01.23