מדינת ישראל תממן בשנתיים הראשונות את עלויות הנכס שבו הוקמה שגרירות פפואה גינאה החדשה בירושלים. כך הצהיר ראש ממשלת פפואה גינאה החדשה, ג'יימס מרפה, שהשתתף אתמול (שלישי) בטקס החניכה.
1 צפייה בגלריה
פפואה ניו גיני חונכת שגרירות בירושלים במעמד ראש הממשלה בנימין נתניהו, ראש ממשלת פפואה ניו גיני ג'יימס מראפה ושר החוץ אלי כהן
פפואה ניו גיני חונכת שגרירות בירושלים במעמד ראש הממשלה בנימין נתניהו, ראש ממשלת פפואה ניו גיני ג'יימס מראפה ושר החוץ אלי כהן
(צילום: חיים צח, לע"מ)
פפואה גינאה החדשה פתחה אתמול שגרירות ראשונה בישראל במשרד קטן בגן הטכנולוגי בירושלים. על פי ההסכם בין המדינות, ממשלת ישראל תממן את השכירות במשך שנתיים ותמסור לפפואה ניו גיני קרקע שעליה היא תבנה שגרירות קבע בשנים הקרובות. בביקורו בישראל אמר מרפה כי כל עוד הוא במשמרת ארצו תתמוך בישראל בהצבעות באו"ם.
פפואה גינאה החדשה הצטרפה לארבע מדינות שכבר פתחו שגרירויות בבירת ישראל - ארה"ב, גוואטמלה, הונדורס וקוסובו. ישראל מממנת את השגרירויות גם להונדורס וקוסובו - וגם בעולם מדובר בדבר מקובל. בטייוואן, לדוגמה, ממומנות שגרירויות של מדינות איים קטנות שפותחות בשטחה נציגויות. משרד החוץ מסר בתגובה כי "המדיניות היא לתת סיוע במקומות שנדרש, כך היה גם בהונדורס וקוסבו ועכשיו גם במקרה של פפואה ניו גיני".
בטקס החניכה, שבו נכחו גם ראש הממשלה בנימין נתניהו, שר החוץ אלי כהן, ראש העיר ירושלים משה ליאון ומשלחת שרים בכירה מפפואה גינאה החדשה, אמר מרפה כי מבחינתו זה מובן מאליו לפתוח שגרירות בירושלים, מאחר שלדבריו הוא "מחובר לארץ הקודש" - והוא ואשתו אף שומרים שבת. דבריו של מרפה הגיעו בצל ההערכה שהמדינה תהיה נתונה ללחצים מצד מדינות מהעולם הערבי והמוסלמי, בדגש על שכנתה הקרובה אינדונזיה, עקב החלטתה לפתוח את השגרירות דווקא בירושלים.
נתניהו אמר בטקס: "התרגשתי מאוד כששמעתי את ההמנון שלכם. שמעתי את המילים 'תפילה' ו'תקווה'. מקורן של רוב התפילות הללו הוא העיר הזו, בירתנו מזה שלושת אלפים שנה. לכן אני מאמין שמן הראוי שמדינה ועם שמחויבים עמוקות לערכים הללו יעשו את בדיוק מה שאתם עשיתם - יפתחו את השגרירות פה". ראש הממשלה הוסיף כי "פפואה גינאה החדשה היא המדינה הראשונה מאזור אסיה והאוקיינוס השקט לעשות זאת. אנו גאים ומעריכים מאוד את העובדה הזו".
כהן הוסיף לדבריו של נתניהו, ואמר כי "חיזוק מעמדה הבינלאומי של ירושלים הוא חיזוק מעמדה הבינלאומי של מדינת ישראל. אני מברך את ממשלת פפואה גינאה החדשה להקים שגרירות בבירת ישראל. ההחלטה תחזק ותעמיק את היחסים עם פפואה גינאה החדשה, שכבר הוכיחה כי היא ידידה אמיתית של ישראל גם בזירה הבינלאומית".