בית משפט השלום בתל אביב האריך הבוקר (יום ה') בארבעה ימים את מעצרו של החשוד בהתקנת מצלמה נסתרת בשירותי מכללת תל אביב-יפו, בפרשייה שנחשפה אמש ב-ynet, והתיר גם לפרסם את פרטיו: מדובר באב בית במקום, חאלד דמראני בן ה-60.
2 צפייה בגלריה
תיעוד של מצלמות האבטחה שהתגלו
תיעוד של מצלמות האבטחה שהתגלו
המצלמה הנסתרת בשירותי המכללה
בבית המשפט אמר נציג המשטרה, רנ"ג משה פויסטרו, כי אמנם לחשוד אין עבר פלילי אבל מדובר בעבירות חמורות. "אנו רק בראשית החקירה. על-פי החשד, החשוד הזה שהוא חלק ממספר אבות בית במכללה ביפו, התקין מצלמה שהותקנה מהמשרד שלו לשירותי נשים שצמודים למשרד שלו, וזאת במטרה לפגוע בפרטיותן וכל העבירות הנלוות. אציין שהחשוד בחקירה נלחץ מהחקירה, כעס במהלך החקירה, יש לנו הרבה פעולות לבצע".
פרקליטו של החשוד, עו״ד רותם סרי, טען כי לא קיים חשד סביר בעניינו של החשוד. "סיפור המקרה הוא שהגיעה אליו סטודנטית מבוהלת ומסבירה לו את הסיטואציה, ולכן כל מגע שלו עם האינסטרומנט שהיה שם, ברור שזו תולדה ישירה של אותה סטודנטית שהגיעה וביקשה ממנו עזרה. אני מבין שמדובר בשירותים שיש להם קיר משותף עם המשרד שלו, אבל חברי בהגינות גם הסביר שאם אדם מהיישוב נכנס לתוך המשרד, הוא לא יכול להבחין שמותקנת שם מצלמה", אמר סרי - והוסיף: "כאשר מישהי באה ומבקשת ממנו עזרה וקוראת לו לתוך השירותים והוא מסתכל ובודק, הוא אב בית שם שמכיר את מבנה הדברים, אז קשה לי להבין האם באמת יש חשד סביר".
החשוד עצמו אמר: "כשניגשה הילדה, לא הייתה מצלמה בשירותים. אני הייתי מחוץ לבניין. כשבאתי אליה לראות, איך אני יכול לשלוף אם אני מחוץ לבניין? זה כבל ארוך".
החשוד, נזכיר, נעצר אחרי שסטודנטית במכללה גילתה אתמול את המצלמה הנסתרת שהותקנה בתא הנכים באחד משירותים הנשים. היא דיווחה להנהלת המכללה, שעירבה את משטרת מחוז תל אביב - וזו עצרה תוך זמן קצר את אב הבית. בהודעה שנשלחה באחת מקבוצות הוואטסאפ של סטודנטים במכללה, נכתב כי מדובר ב"מצלמות נסתרות" שאותרו בשירותי הנכים של הבנות - ומובילות לכאורה אל חדר של איש צוות.
אחת הסטודנטיות סיפרה כי החשש העיקרי כעת הוא שישנן מצלמות בתאי שירותים נוספים. "מה שירגיע אותנו הוא שהמכללה תודיע שיתר השירותים נבדקו, ואנחנו יכולות להגיע ללמוד בשקט", אמרה. "מהבוקר לא נכנסנו לשירותים כי אי-אפשר לדעת אם יש מצלמות בעוד מקומות". בהמשך הודיעה המכללה לאנשי הסגל כי קצין הביטחון של המוסד בדק את כל תאי השירותים האחרים, ומצא כי הם "תקינים ובטוחים לשימוש".
בהודעה לסטודנטים כתבה המכללה: "סביבת לימודים ועבודה בטוחה ומוגנת עומדת בראש סדר העדיפויות של המכללה. היום התקבלה תלונה מסטודנטית על הימצאות מצלמה בשירותי הנכים בבניין 3, בקומת קרקע. אנו מעוניינים לעדכנכם כי המכללה רואה את המקרה בחומרה רבה. מרגע שהמקרה הובא לידיעת הנהלת המכללה, היא פעלה באופן מיידי, הן בעדכון קצין הביטחון של המכללה והממונה על מניעת הטרדות מיניות - וכן בהגשת תלונה למשטרה. אנו משתפים פעולה באופן מלא עם חוקרי המשטרה. לאחר מיצוי הבירור, תפעל המכללה בהתאם לתוצאותיו ובמלוא הרצינות".