"האיומים על ד"ר שרון אלרעי פרייס מלחיצים. זה מתחיל בהסתה ונגמר במקומות גרועים יותר. כבר רצחו פה ראש ממשלה. יש אנשים שלא רוצים לצאת ולדבר בתקשורת, בין אם על חיסוני ילדים או בכלל, מתוך פחד". כך אמרה הבוקר (ראשון) בדאגה פרופ' גילי רגב, מנהלת היחידה למניעת זיהומים במרכז הרפואי שיבא בתל השומר, לאחר שהוצמד מאבטח לראש שירותי בריאות הציבור.
בריאיון לאולפן ynet סיפרה פרופ' רגב כי גם היא מקבלת "קללות ונאצות". לדבריה, "ככה זה מתחיל בקטנה. קוראים לי 'נאצית', 'מרעילת ילדים', כל מיני דברים מהסוג הזה. זה בעיקר סביב החיסונים. אין מה להשוות למה שעוברת שרון, אני חושבת שזה מזעזע, אי-אפשר לעבור על זה לסדר היום".
עם זאת פרופ' רגב לא חשה פחד או איום, כלשונה. "אני לא חושבת שזה המצב, אבל השיח האלים הזה, משם זה מתחיל. זה יכול להסלים ולהגיע לכל אחד מאיתנו", ציינה. פרופ' רגב טוענת כי כעת, עם אישור חיסוני הילדים בגילים 5 עד 11 על ידי ה-FDA, אנשי מערכת הבריאות פוחדים לדבר בתקשורת מחשש לאיומים. "יש אנשים שלא אומרים את עמדותיהם, וחבל. לא יכול להיות שנגיע למצב כזה. משהו בבסיס לא תקין".

4 צפייה בגלריה
"זה מתחיל בהסתה ונגמר במקומות גרועים יותר". פרופ' רגב על האיומים נגד ד"ר אלרעי פרייס
"זה מתחיל בהסתה ונגמר במקומות גרועים יותר". פרופ' רגב על האיומים נגד ד"ר אלרעי פרייס
"זה מתחיל בהסתה ונגמר במקומות גרועים יותר". פרופ' רגב על האיומים נגד ד"ר אלרעי פרייס
(צילום: אלכס קולומויסקי)
- לדעתך ההסתה תחמיר עם חיסוני הילדים? "אני נורא מקווה שלא. חושבת שצריך לטפל בכל אירוע כזה ובכל איום שכזה מיד. צריך שאנשים ירגישו מספיק בטוח להגיד את עמדותיהם. אני אגיד את עמדותיי, ואני חושבת שזו ברכה גדולה שהחיסון של הילדים כנראה יאושר בקרוב גם בארץ, ומקווה שכמה שיותר ילדים יתחסנו כי אני חושבת שזה יכול להחזיר אותנו לחיי שגרה ולהתגבר על המגפה".
היא המליצה להורים לחסן את ילדיהם נגד קורונה, עם אישור חיסון הילדים בישראל שצפוי במהלך נובמבר. "אני חושבת שיש לנו מספיק ידע מילדים קצת יותר גדולים ומבוגרים שהחיסון הזה בטוח. כבר מיליארדים של אנשים קיבל ואת החיסון", ציינה, "בתחילת הדרך הבנתי את החשש, גם היום אני מבינה שהורים מפחדים לתת לילדים משהו חדש. אבל החדש הזה התגלה כמשהו יותר בטוח מחלק מהחיסונים האחרים".
4 צפייה בגלריה
פרופ' גילי רגב
פרופ' גילי רגב
"אמשיך להגיד את עמדותיי. אנשים מפחדים - לא יכול להיות שנגיע למצב הזה". פרופ' גילי רגב
(צילום: דנה קופל)

"אני בוודאי מרגישה מספיק ביטחון להמליץ לאנשים, ממה שאנחנו יודעים עדיין, המחלה עצמה - גם לילדים - יותר מסוכנת מהסכנה בחיסון", הבהירה פרופ' רגב. לדבריה, הסכנה במגפה אצל הילדים היא לאו דווקא מבחינה רפואית. "בכל הדברים מסביב, הבית ספר לדוגמה. את הדברים האלה אנו יכולים לעצור על ידי החיסון, לא תהיה שום התלבטות, לא צריכים בידודים, יוכלו ללכת לבית ספר. זה מאוד חשוב".
- אם נחסן את הילדים נגיע לנקודה בה נוכל להגיד שישראל נקייה מקורונה? "לצערי לא. זה לא יגמור את העניין מכיוון שאנחנו חיים בעולם גלובלי ולכן כרגע בעיניי גם אחת הסכנות האפילו עוד יותר משמעותיות היא הסכנה מחו"ל. בעולם המגפה משתוללת. באנגליה מספרים הולכים ועולים, רוסיה, אוקראינה, חלקים נוספים ממערב אירופה הגל שם הולך ועולה. לכן אנשים שחוזרים מחו"ל, גם אם הם מחוסנים, צריכים להיות במודעות שיש סכנה להבאת וריאנט חדש. ברגע שהמגפה בעלייה תמיד יש סכנה לעוד וריאנטים".
"נושא ההגעה לארץ, בין אם ישראלים או תיירים, עדיין לא מפוקח כמו שצריך. זה נהדר מה שעושים כרגע בשדה, אבל זה לא מספיק. צריך בדיקה נוספת וצריך מודעות של אנשים שחוזרים. אם כל אזרח ייקח אחריות מעבר למה שהמדינה מציבה, אני חושבת שנוכל לפחות לדחות את הגל הבא. אני חושבת שצריך לחזור לשגרה וחלק מזה זה להחזיר לפה תיירים. עם זאת, צריך שהנושא יהיה מפוקח יותר ממה שהוא מפוקח במתווה הנוכחי".
4 צפייה בגלריה
עמדת בדיקה של 'צ'ק טו פליי' בנתב"ג
עמדת בדיקה של 'צ'ק טו פליי' בנתב"ג
"נושא החזרה לארץ צריך להיות יותר מפוקח". עמדת הבדיקות בנתב"ג
(צילום: אוהד צויגנברג)
4 צפייה בגלריה
נשיא רוסיה ולדימיר פוטין חיסון ספוטניק ל קורונה
נשיא רוסיה ולדימיר פוטין חיסון ספוטניק ל קורונה
על ה"מחווה" של בנט לפוטין: "לא בטוח שצריך לאשר את החיסון הרוסי"
(צילום: AFP, shutterstock)
- יש ממצאים לגבי הווריאנט החדש? אפשר להירגע? "אני לא חושבת שאפשר להירגע, עוד אין מספיק ממצאים על מנת לקרוא לו 'וריאנט מדאיג', אבל כן צריך לפקוח עיניים. באנגליה אנחנו יודעים שהוא מהווה חלק מהעלייה הגדולה של תחלואה שם, ולכן בהחלט צריך להמשיך עם עיניים פקוחות ודגל מורם. מי שצריך להיות מוטרד כרגע זה הצוותים הרפואיים, משרד הבריאות. הציבור עצמו יכול ליהנות מהרגיעה היחסית שיש לנו ולחזור לשגרה עד כמה שניתן".
על החלטת ראש הממשלה נפתלי בנט להכיר באופן חלקי בחיסון הרוסי "ספוטניק" לאחר פגישתו עם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין אמרה כי "מהמעט שקראתי עליו, אני לא בטוחה שצריך לאשר אותו כי אני מבינה שארגון הבריאות העולמי לא אישר אותו. חושבת שצריכים להיות שמרניים יותר".