בתגובה לירי הרקטות לעוטף עזה, ולראשונה מאז מבצע "עלות השחר", חיל האוויר תקף הלילה (בין חמישי לשישי) אתר צבאי תת-קרקעי במרכז רצועת עזה, המשמש מתחם פיתוח וייצור רקטות של חמאס. "התקיפה תוביל לפגיעה בניסיונות ההתעצמות וההתחמשות הרקטיים של ארגון הטרור", אמרו בצה"ל, והבהירו כי "חמאס נושא באחריות לנעשה ברצועת עזה - והוא זה שישלם את מחיר ההפרות הביטחוניות נגד מדינת ישראל".
3 צפייה בגלריה
תקיפה צה"ל חייל ה אוויר רצועת עזה
תקיפה צה"ל חייל ה אוויר רצועת עזה
תקיפת צה"ל, הלילה
(צילום: רויטרס)
לאחר כמעט שלושה חודשים של שקט, נשמעו אמש אזעקות צבע אדום בשעה 21:10 בכמה יישובים במועצה האזורית אשכול, ובהם נירים, עין השלושה וכיסופים. רקטה אחת שוגרה וכיפת ברזל יירטה אותה בהצלחה. מדובר צה"ל נמסר תחילה כי הפרטים בבדיקה, ואז צוין כי "זוהה שיגור אחד משטח רצועת עזה לשטח ישראל. שוגר מיירט כיפת ברזל והשיגור יורט על ידי לוחמי ההגנה האווירית".
ההתרעות שנשמעו בעוטף עזה הן הראשונות מאז 7 באוגוסט, אז הסתיים מבצע "עלות השחר" ברצועה. בהמשך זוהו שלושה שיגורים כושלים שנפלו בשטח הרצועה, ולא הופעלה אזעקה.
3 צפייה בגלריה
פארוק סלאמה איש חטיבת ג'נין ואיש גוב האריות בג'נין חוסל על ידי כוחות הביטחון
פארוק סלאמה איש חטיבת ג'נין ואיש גוב האריות בג'נין חוסל על ידי כוחות הביטחון
פארוק סלאמה
3 צפייה בגלריה
ג'נין הלוויה מחבל פארוק סלאמה
ג'נין הלוויה מחבל פארוק סלאמה
הלווייתו של פארוק סלאמה
(צילום: AFP)
הירי לעוטף עזה בוצע כמה שעות אחרי חיסולו של פעיל הג'יהאד האיסלאמי פארוק סלאמה במבצע משותף של כוחות צה"ל, שב"כ, ימ"ס איו"ש ומג"ב בג'נין. סלאמה היה מעורב באירוע שבו נהרג לוחם הימ"מ רב-נגד נעם רז בחודש מאי השנה. סלאמה, שהיה מפקד בכיר בחוליית הטרור "חטיבת ג'נין", חשוד בנוסף בקשירת קשר לתשתית הטרור "גוב האריות", ובניסיון להוציא לפועל פיגועים משמעותיים יחד עם פעילי הארגון.
במהלך הפעילות, שהחלה באופן מסוערב והפכה לגלויה, ובוצעה בעזרת מידע מודיעיני של שב"כ, פשטו הכוחות על מבנה שבו נכח סלאמה, ובמקום התפתחו חילופי אש. הוא נמלט מהמקום, והלוחמים פתחו אחריו במרדף שבמהלכו המחבל שלף אקדח לעברם. הם הגיבו בירי והוא חוסל. כמו כן, הלוחמים ירו לעבר חמושים נוספים שירו לעברם.