2 צפייה בגלריה
הרוג בתאונת דרכים בסכנין
הרוג בתאונת דרכים בסכנין
ההרוג מוראד שלש וזירת התאונה הקטלנית
שני רוכבי אופנוע נהרגו הבוקר (שישי) בתאונות דרכים. בכך עלה ל-79 מניין רוכבי האופנוע שנהרגים בכבישים מתחילת השנה - מספר גבוה בהרבה בהשוואה לשנים קודמות.
בכביש 805 בין סכנין לעראבה נהרג מוראד שלש, בן 25 מעראבה, בהתנגשות עם רכב פרטי. צוות מד"א קבע את מותו במקום. בוחני תאונות דרכים של המשטרה פתחו בחקירת נסיבות התאונה.
החובש איאד סלימאן סיפר: "מדובר בתאונת דרכים קשה מאוד. רוכב האופנוע שכב מחוסר הכרה סמוך למעקה הבטיחות בצד הדרך כשהוא סובל מפגיעה רב מערכתית קשה מאוד. ביצענו בדיקות רפואיות אבל הוא היה ללא סימני חיים ולא נותר לנו אלא לקבוע את מותו".
בהמשך נפצע רוכב אופנוע שטח בן 45 לאחר שהתהפך במהלך רכיבה בשטח פתוח בוואדי שילה הסמוך לבית אריה בשומרון. אנשי מד"א בסיוע כוח רפואה של צה"ל ניסו לבצע בו החייאה, אך לבסוף קבעו את מותו.
2 צפייה בגלריה
הרוג בתאונת דרכים בסכנין
הרוג בתאונת דרכים בסכנין
זירת תאונת הדרכים בסכנין
(צילום: תיעוד מבצעי מד"א)
החובש אלי פכטר אמר: "הגענו עם האמבולנס לתוך השטח עד המיקום שהתאפשר, ומשם המשכנו רגלית לפצוע עם כל הציוד הרפואי הנדרש. הוא סבל מפגיעה רב מערכתית קשה והענקנו לו טיפול רפואי ראשוני בשטח. צוות המסוק הצבאי שנחת בקרבת מקום חבר אלינו, אבל לצערנו במהלך הטיפול מצבו של הפצוע הדרדר ולאחר מאמצי החייאה מותו נקבע על ידי רופא צבאי".
מספר ההרוגים בתאונות אופנוע השנה הגיע לשיא בהשוואה לשנים האחרונות. לשם השוואה, ב-2019 - עוד לפני מגפת הקורונה - נהרגו 65 אופנוענים ובשנה שלפני כן נהרגו 44.
יו"ר עמותת אור ירוק ארז קיטה אמר השבוע כי "במשך שנים המדינה הפקירה את הרוכבים והתוצאה היא עלייה חדה ורצופה במספר הרוכבים ההרוגים מתאונות דרכים. במשרד התחבורה והבטיחות בדרכים חייבים להכין תוכנית לצמצום הקטל בקרב הרוכבים".
לפי מחקר שנכתב ברשות הלאומית לבטיחות בדרכים, כדי לצמצם את מספר הנפגעים בתאונות אופנוע הצעדים הנדרשים הם טיפול בתשתית, בבטיחות כלי הרכב ובמודעות הרוכבים. הומלץ על התקנת פס הגנה לרוכבים במעקות בטיחות וצביעת סימוני כביש על פי התקן. עוד הוצע לשנות את מחיר הביטוח שכן בעקבות הפער במחיר ביחס לרכב פרטי רוכבים רבים לא מחזיקים בביטוח חובה. גם תפיסת האכיפה של הרוכבים היא לא הוגנת ורבים מהם מרגישים נרדפים על ידי המשטרה - מצב זה ניתן לשנות באמצעות מיקוד אכיפה לעבירות מצילות חיים.
בקרב הרוכבים, על פי המחקר, יש להגביר את תפיסת הסיכון של הרוכבים משום שרבים מהם לא מודעים לסכנות הכלי והדרך. הגברת נראות הרוכבים, המלצה שלא לרכוב במזג אוויר קיצוני, הפחתת הרכיבה בשעות החשיכה והתקנת מערכות בטיחות יכולים לסייע.
פורסם לראשונה: 10:16, 05.11.21