על רקע המלחמה בין ישראל לחמאס, שבמהלכה תקפו את ישראל גם המורדים החות'ים מתימן, ערוץ הטלוויזיה הסעודי אל-חדת' דיווח הלילה (בין שני לשלישי), מפי תושבים מקומיים, על כמה פיצוצים שנשמעו בבירת תימן, צנעא.
2 צפייה בגלריה
פיצוץ בג'בל עטאן בבירת תימן צנעא
פיצוץ בג'בל עטאן בבירת תימן צנעא
הפיצוץ בצנעא בשבוע שעבר
הדיווחים הלילה מגיעים פחות משבוע לאחר תקיפה שבוצעה באזור ג'בל עטאן בדרום-מזרח צנעא, שבו נמצא בסיס של החות'ים. אותה תקיפה בעיר הבירה יוחסה לישראל, ואחריה דיווחו בתקשורת הערבית כי "אזור צבאי חות'י סגור" הותקף בטילים. מקורות מקומיים בתימן טענו כי מחסן נשק של המורדים החות'ים, שמכיל טילים וכטב"מים, היה יעד המתקפה בעיר. עם זאת, נדגיש כי בתגובה לשאלות דובר צה"ל הבהיר: "לא אתייחס למה שצה"ל לא עשה. יש עוד שחקנים אזוריים וטוב שהם מסתכלים על האזור הזה".
המקורות החות'ים הכחישו אז כי הפיצוץ היה במחסן נשק, וטענו כי מדובר בפיצוץ שאירע בתחנת דלק. חזאם אל-אסד, חבר הלשכה המדינית של החות'ים, טען בטוויטר כי הסיבה לפיצוץ היא שרידים של פצצות שהיו באזור כתוצאה מלחימה קודמת.
מקורות ספנות תימנים מסרו לאל-אחבאר כי סדרה של פיצוצים נשמעה אתמול בערב מדרום-מערב לאיי זובייר הנמצאים בים האדום, באזור הסמוך למשחתת קרני. המים הבינלאומיים בים האדום עדים למתיחות רבה על רקע דיווחים על כוונה אמריקנית לספק הגנה צבאית לספינות ישראליות במהלך כניסתן למים הבינלאומיים הסמוכים לחופים שבשליטת החות'ים בחוף המערבי של תימן. לאל-אחבאר נודע כי כוחות משמר החופים של איחוד האמירויות הגבירו נוכחות באזור העיר אלמוחא בתימן, לצד ליווי סיורים אוויריים אמריקנים לאורך האזורים של נתיב השייט, כחלק מהניסיון להגן על ספינות ישראליות מפעולות של החות'ים.
הכותרת
כך הגיעו לוחמות צה"ל ללב עזה
26:44
2 צפייה בגלריה
ספינה מספר תשע
ספינה מספר תשע
הספינה Number Nine
(צילום: Marinetraffic mick prendergast)
ההתפתחויות הללו אירעו יום אחרי שהחות'ים הודיעו כי ספינות בבעלות ישראלית הותקפו. לדברי אל-אחבאר, את הספינה שנפגעה, Number Nine, לא הצליחו לחלץ והיא נשארה במקומה עד אתמול בבוקר והספינה השנייה יצאה מהאזור תחת הגנת הכוחות האמריקנים. גורם בצנעא אישר לאל-אחבאר כי מנוטרות תנועות זרים בים הערבי ומפרץ עדן והזהיר כי כל ניסיון בריטי, אמריקני או ישראלי יזכה לתגובה מטלטלת שתפתיע את האויב.
החות'ים, שנתמכים על-ידי איראן, שיגרו טילים וכטב"מים לעבר ישראל מפתיחת המלחמה - ואף תקפו ספינות שזיהו כ"ישראליות". לאחר תום הפסקת האש בין ישראל לחמאס, הצבא החות'י חידש בשבוע שעבר את האיומים שלו לעבר ישראל. הדובר יחיא סריע פירסם סרטון והודעה, ובה נכתב: "הכוחות החות'ים התימנים מודיעים כי הם מוכנים לחידוש הפעולות הצבאיות נגד ישראל, במקרה של חידוש התוקפנות נגד רצועת עזה.
"הכוחות החות'ים לא יהססו להרחיב פעולותיהם הצבאיות נגד ישראל ולא מהססים להרחיב את הפעולות הצבאיות נגד מטרות בים או ביבשה", הוסיף. לפי ההודעה, החות'ים ממשיכים למנוע מספינות ישראליות להגיע לים האדום. לדבריהם, הפעולות הצבאיות ייפסקו כאשר ישראל תפסיק את התקיפות נגד הפלסטינים בעזה.