אחרי קצת יותר משבוע של רגיעה יחסית בחזיתות השונות במלחמה, בעקבות הפסקת האש בין ישראל לחמאס בעזה, התחדשו האיומים מצד גורמים שונים בעולם הערבי. ההערכות לפיהן הלחימה תתחדש הובילו לשורה של תגובות לאות הזדהות ותמיכה בחמאס וברצועת עזה, ואכן הבוקר (שישי) התחדשה הלחימה והתגברו גם האיומים השונים.
זה קרה יממה לאחר פיצוץ מסתורי בבירת תימן צנעא, באזור שנחשב למעוז של החות'ים. היום כבר דווח ברשת הסעודית אל חדת' כי לפי גורמים ישראל היא שתקפה במקום, והיעד היה מחסני טילים וכטב"מים.
2 צפייה בגלריה
פיצוץ בג'בל עטאן בבירת תימן צנעא
פיצוץ בג'בל עטאן בבירת תימן צנעא
הפיצוץ אתמול בצנעא
מקורות חות'ים הכחישו אתמול כי הפיצוץ היה במחסן נשק. לדבריהם הפיצוץ היה בתחנת דלק. חזאם אל-אסד, חבר הלשכה המדינית של החות'ים, טען בטוויטר כי הסיבה לפיצוץ היא שרידים של פצצות שהיו באזור כתוצאה מלחימה קודמת.
החות'ים, שנתמכים על-ידי איראן, שיגרו טילים וכטב"מים לעבר ישראל מפתיחת המלחמה - ואף תקפו ספינות שזיהו כ"ישראליות".

2 צפייה בגלריה
צנעא תימן
צנעא תימן
מחדשים את האיומים. החות'ים בתימן
(צילום: EPA/YAHYA ARHAB)
אתמול חידש הצבא החות'י את האיומים שלו. הדובר יחיא סריע פירסם סרטון והודעה, ובה נכתב: "הכוחות החות'ים התימנים מודיעים כי הם מוכנים לחידוש הפעולות הצבאיות נגד ישראל, במקרה של חידוש התוקפנות נגד רצועת עזה. הכוחות החות'ים לא יהססו להרחיב פעולותיהם הצבאיות נגד ישראל ולא מהססים להרחיב את הפעולות הצבאיות נגד מטרות בים או ביבשה". לפי ההודעה, החות'ים ממשיכים למנוע מספינות ישראליות להגיע לים האדום. לדבריהם, הפעולות הצבאיות ייפסקו כאשר ישראל תפסיק את התקיפות נגד הפלסטינים בעזה.
גם גדודי חיזבאללה בעיראק, מיליציה פרו-איראנית הנתמכת על ידי כוח קודס, פרסמו הודעה ובה מסרו כי לא ינטשו את האנשים בעזה במלחמה נגד ישראל. הם הצהירו כי הם מוכנים להסלים את הפעולות הצבאיות בעיראק ומחוצה לה, אם האויב האמריקני יתעקש על המשך "מכונת ההרג הציונית" בעזה או בדרום לבנון.
בימים האחרונים הורגשה השפעת הפסקת האש בין ישראל לחמאס גם בגזרות נוספות. בעיתון "אל-ערבי אל-ג'דיד" פורסם כי המצב בחזית הלבנונית נרגע באופן יחסי, מלבד מספר הפרות מוגבלות. מקור בצבא לבנון אמר לעיתון: "סיורי הצבא ויוניפי"ל על הגבול מתוגברים, והעבודה נמשכת לשמירה על היציבות". עם כניסת הפסקת האש לתוקפה, נשמעו קולות מצד לבנון וחיזבאללה, לפיהם חיזבאללה יעמדו בתנאי הפסקת האש כל עוד שישראל תעמוד בהם.