בפרקליטות המדינה חווים הבוקר (יום ה') את הזיכוי המהדהד של רומן זדורוב מרצח תאיר ראדה במשפט החוזר ברגשות מעורבים: לצד התחושה של מכה תדמיתית, הזכירו שם שבכל זאת שופטת אחת מההרכב של בית המשפט המחוזי בנצרת אימצה את עמדת הפרקליטות במלואה, וכן שהפרקליטות "אינה קבלן הרשעות".

"הבאנו ראיות שמוכיחות שזדורוב אשם מעבר לכל ספק סביר, כפי שסברה גם השופטת בדעת המיעוט", אמרה הבוקר עו"ד מיטל חן רוזנפלד מצוות התביעה בבית המשפט המחוזי בנצרת. "הפכנו כל אבן כדי להגיע לחקר האמת. נלמד את הכרעת הדין במסרקות ברזל ואז נחליט בשאלת הערעור".
התחושה לאורך ניהול המשפט החוזר הייתה של רוח נגדית מהשופטים, שהערימו קשיים על דרך גבית הראיות על ידי צוות החקירה של המשטרה בגיבוי הפרקליטות, ועל יחסי העבודה המקצועיים הלעומתיים שניהלה עם המכון לרפואה משפטית.
נזכיר כי ההחלטה על ניהול משפט חוזר, שקיבל פרקליט המדינה עמית איסמן אחרי החלטת בית המשפט העליון, לא התקבלה בלב קל. איסמן עצמו עשה זאת בעקבות המלצת צוות בכיר שהקים במיוחד לשם הגשת כתב האישום המחודש.
עמית איסמןפרקליט המדינה עמית איסמןצילום: גיל נחושתן
בפרקליטות אמרו שהם מרכינים ראש בפני הכרעת הדין והיא תילמד. מצד אחד, דעת המיעוט מאפשרת הגשת בקשת רשות ערעור. מנגד, גורמים בפרקליטות מעריכים שזו לא תוגש בסופו של דבר. לדבריהם זדורוב כבר ריצה תקופת מאסר ארוכה וכי הסוגיה המשפטית כבר נדונה באינספור ערכאות ויש לשים מאחור את הפרשה.
"זוהי דרמה", פסק גורם משפטי בכיר אחרי החלטת בית המשפט המחוזי בנצרת הבוקר, על רקע סערת המהפכה המשפטית שהובילה הממשלה. "הזיכוי המהדהד של רומן זדורוב הוא הוכחה ניצחת לכוחה ולנחיצותה של מערכת שיפוט עצמאית שאינה חותמת גומי של הפרקליטות והמשטרה".
הגורם שמכיר היטב את פרטי התיק ציין בעיקר את עמדותיהם יוצאות הדופן של השופטים העליונים בדימוס, המשנה לנשיאה חנן מלצר והשופט יורם דנציגר, אשר הניעו את המהלכים המשפטיים שהביאו לפתיחת המשפט החוזר.
בכל מקרה, מעריכים במערכת המשפטית, בשל בעיית אמון הציבור בפרקליטות המדינה ובמערכת המשפט בכללה, נושא משפט זדורוב לא יירד עוד שנים רבות מסדר היום. ביטוי לכך נתנה גם אמה של תאיר, אילנה ראדה, שבחרה לתקוף במילים קשות את הפרקליטות מיד לאחר הכרעת הדין - ואף הוסיפה: "ממליצה לפרקליטות - אל תגישו ערעור, אתם תתבזו. חבל ממש".