בתום הקראת הכרעת הדין שזיכתה את רומן זדורוב ברצח תאיר ראדה, פנה סגן נשיא בית המשפט המחוזי אשר קולה לאילנה ראדה, אמה של תאיר, ואמר לה כי "ניסינו לפתור את התעלומה, אבל יכול להיות שתאיר לקחה את סודה לקבר. תם ולמרבה הצער לא נשלם".
בהקראת הכרעת הדין הוא אמר כי "קיים חשש משמעותי שהודאתו של זדורוב היא הודאת שווא", ואף העביר ביקורת חריפה על הפרקליטות: "היא כשלה ולא הוכיחה מעל לכל ספק סביר שהודאתו תואמת לממצאי הזירה".
ראדה השיבה לדבריו, ואמרה: "לא תם ולא נשלם. השלב הבא זה להתחיל לחפש את הרוצחים, ואנחנו יודעים לאן ללכת". היא פרצה בבכי מחוץ לאולם בית המשפט, ואמרה כי "סוף סוף רואים שהפרקליטות זה גוף עברייני. 16 שנה של שקרים וטיוח, בהן למעשה פרקליטות מדינת ישראל רצחה את הבת שלי. המלחמה רק מתחילה.
"כלום לא נגמר. תאיר לא לקחה את סודה לקבר. היא הופקרה ונרצחה בצורה אכזרית. רק היום בית המשפט נתן לי אמון וחזרה לאמת. נפתחה לי דלת שהייתה סגורה שנים רבות". היא אף הוסיפה כי "אמשיך לחפש את האמת, לא אוותר - אמצא את הרוצחים. אני ממליצה לפרקליטות: אל תגישו ערעור אתם תתבזו".
1 צפייה בגלריה
אילנה ראדה
אילנה ראדה
אילנה ראדה מחוץ לאולם. "16 שנה של שקרים וטיוח"
(צילום: נדב אבס)
זדורוב זוכה ברוב של שני שופטים מול אחת. השופט דני צרפתי הסביר את עמדתו באמצעות רצף של סימני שאלה, שיכולים להעיד על חפותו של רומן זדורוב. "למה שהנאשם ירצח ילדה במקום העבודה שלו, וישאיר תיק גדוש בראיות? למה שיחשוש שהיא גם נאנסה? למה שיקרוס נפשית? איך לא נותרו טביעות לחובתו? איך לא נותרו עקבות נעליו מבוססות בדם?", תהה.
את רצף השאלות הוא פרס לאחר שהשופטת שהייתה בדעת המיעוט, תמר ניסים שי, אמרה כי לא כל סימן שאלה הוא סיבה לזיכוי. היא נימקה את עמדתה ואמרה כי "הודאתו של זדורוב הייתה מפורטת ועשירה - ולא ניתנה מתוך פחד". השופט קולה, שעמד בראש הרכב השופטים, סיכם את הכרעת הדין ואמר כי "פעלנו להגיע רק לחקר האמת".

זדורוב הגיב לראשונה על זיכויו, ואמר כי "האמת ניצחה, אני מאושר. עכשיו אקח את הילדים לטייל". הוא התבקש להעביר מסר לאילנה ראדה, על רקע התפרצותה הכואבת לאחר הכערת הדין: "אני מחזק אותה. אמרתי לה מההתחלה, אני לא הרגתי את הבת שלך".