1 צפייה בגלריה
היום הראשון ללימודים בבית ספר ארזים בתל אביב
היום הראשון ללימודים בבית ספר ארזים בתל אביב
ארכיון
(צילום: רויטרס )
חרף ההשגות סביב הפיילוט הוחלט במשרד החינוך כי תוכנית "הכיתה הירוקה" תצא לדרך ביום ראשון הקרוב, 24 באוקטובר, במטרה ליצור סביבה לימודית בריאה ולהבטיח רצף ושגרת לימודים לצד מגפת הקורונה. תוכנית "הכיתה הירוקה" מופעלת כשמתגלה בכיתה ילד חיובי לקורונה. במקרה כזה ייכנס המאומת מיד לבידוד, כשיתר התלמידים בכיתה וצוותי החינוך האחרים ייבדקו במשך שבעה ימים. מי שיימצא שלילי יחזור ללימודים, ומי שיימצא חיובי – ייכנס לבידוד. הנה כל מה שרציתם לדעת על הדרך שבה היא תפעל:
למי מיועדת תוכנית "הכיתה הירוקה"? לתלמידי כיתות א'-ו' בבתי הספר היסודיים ולתלמידי גני הילדים.
באילו רשויות היא תפעל? התוכנית תפעל ברשויות מקומיות ירוקות וצהובות. סיווג צבע הרשות נקבע מדי יום חמישי בידי משרד הבריאות.
מה יקרה ברשויות אדומות וכתומות? משרדי החינוך והבריאות יגבשו להן תוכנית נפרדת.
מה קורה לתלמיד שהוריו מסרבים לאשר את השתתפותו בתוכנית? אם ההורים אינם מאשרים את השתתפות התלמיד – הוא ייכנס לבידוד.

אילו בדיקות יבצעו תלמידים שבכיתתם התגלה חולה מאומת? הבדיקה הראשונה והאחרונה יהיו בדיקות PCR וכל הנוספות, ביתר הימים, יהיו בדיקות מהירות (אנטיגן).
האם תלמידי הכיתות הירוקות יוכלו להשתתף בפעילויות אחרי שעות הלימודים? התלמידים שמשתתפים במתווה "הכיתה הירוקה" לא ישתתפו אחרי שעות הלימודים בפעילויות מרובות משתתפים שלא כוללות את תלמידי הכיתה, ולא ייכנסו למקומות שחל בהם התו הירוק. זאת במטרה לצמצם את סיכויי ההדבקה ולשמור על בריאות התלמידים, במקביל להשארת מערכת החינוך פתוחה.
היכן יתבצעו הבדיקות ומי מבצע אותן? הבדיקה של היום הראשון והבדיקה של היום האחרון – שתיהן בדיקות PCR – יתבצעו במתחמי פיקוד העורף וקופות החולים בקהילה, ויתר הבדיקות המהירות (אנטיגן) יתבצעו בבית בידי ההורים.
באילו מצבים תיסגר "הכיתה הירוקה" והתלמידים יישלחו לבידוד? אם מתגלים ארבעה מאומתים באותו היום – הכיתה נכנסת אוטומטית לבידוד. אם הדבר מתרחש יום אחרי יום, יתקיים דיון פרטני בנושא ותתקבל החלטה.
האם כיתת חינוך מיוחד או כיתה שבה תלמידים עם צרכים מיוחדים יכולות להשתתף במתווה "הכיתה הירוקה"? כן. הדבר ייעשה בהתאם לשיקול הדעת של מנהל בית הספר ובהתאם למידת יכולתם של התלמידים הללו לשתף פעולה ולבצע בדיקות.
כמה ערכות אנטיגן חולקו עד עכשיו? עד עתה חולקו 3.7 מיליון ערכות אנטיגן לבתי ספר יסודיים ולגנים. החלוקה תתבצע רק כאשר יאותר חולה מאומת.