3 צפייה בגלריה
חיליק חייבי
חיליק חייבי
חיליק חייבי
התעשיין יחיאל (חיליק) חייבי (65) נעצר בירדן לפני כחודש לאחר שנפל לטענתו קורבן לעוקץ בינלאומי. במהלך מעצרו חלה חייבי - בעל ריאה אחת המתפקדת חלקית - בקורונה ומצבו הבריאותי הידרדר. הוא הובהל לטיפול נמרץ עם דלקת ריאות חמורה ומצבו הוגדר אנוש. היום (ראשון) לקראת 18:00 הוא שוחרר בערבות של מיליון שקל לאחר שמטה המאבק למענו העביר ביום שישי את הכסף לירדנים. הוא הועבר לטיפול במחלקה לטיפול נמרץ בבית החולים הדהה עין כרם בירושלים.
בנו ליאור אמר לאחר מכן: "שחרורו התאפשר בזכות אנשים טובים שעשו הכול כדי להציל חיים, וזכות למצווה נוספת רגע לפני ראש השנה. בזכות המצווה הזו נצליח להציל את אבא".
3 צפייה בגלריה
יחיאל חייבי בהדסה
יחיאל חייבי בהדסה
יחיאל חייבי בהדסה
(צילום: דוברות הדסה)

"אבא בישראל", אמר הערב ליאור חייבי. "העברנו לירדנים יותר ממיליון שקל בפיקדון מזומן, והוא שוחרר לשוב לישראל רגע לפני ראש השנה. אמבולנס ירדני העביר אותו לניידת טיפול נמרץ של מד"א שתעביר אותו לבית חולים ישראלי. מצבו הרפואי עדיין קשה, והגעתו לטיפול בישראל קריטית לייצוב מצבו ולהצלת חייו".
הוא הודה "למשרד החוץ ולשר הממונה, ובמיוחד לקונסולית בירדן אתי בנימין. לנשיא המדינה, שפעל באופן אישי והזכיר לכולנו מחדש את ההערכה שיש אליו בזירה הבינלאומי, ולעוד רבים וטובים שסייעו להגיע אל האישור לשחרורו".
3 צפייה בגלריה
חיליק חייבי
חיליק חייבי
אושפז בירדן במצב קריטי. חייבי
חברו של חייבי מילדות וראש מטה המאבק, קובי אגמון, מספר כי לאחר האישור לשחרור בערבות, נדרשו כמה ימים לגייס את הסכום הגבוה - 3.6 מיליון שקל בערבות או מיליון שקלים בהפקדת מזומן - האפשרות שבה בחרה המשפחה: "אנו חייבים הוקרה אדירה לבנק לאומי ולבנק פועלים, שפעלו – מההנהלה הבכירה ביותר ועד למנהלי הסניפים ועובדיהם עד שעות הלילה הקטנות – כדי למצוא כל דרך להשיג את הסכום ולהעביר אותו בצורה מהירה, ועם מינימום ביורוקרטיה".
חייבי, שסובל מנכות בעקבות תאונת דרכים, הובהל ביום ראשון שעבר במצב קריטי עם דלקת ריאות מהכלא שבו היה עצור לטיפול נמרץ בבית חולים בירדן. באותו הערב נודע למשפחה כי הוא נמצא חיובי לקורונה ומצבו שהיה קשה עוד קודם לכן, הפך למסכן חיים והוא הורדם והונשם.
חייבי הוא תעשיין ישראלי בעל אזרחות אמריקנית. הוא נעצר בירדן לאחר שאיש עסקים ירדני עקץ אותו בהונאה חוצת גבולות, שהסתיימה בתפירת תיק. הוא יליד אשקלון ובנו של השופט אהרון חייבי, לימים ראש העיר אשקלון.
הפרטים הנוגעים למעצרו אינם ברורים עדיין, אבל ידוע שהתעשיין הוותי החליט ב-2016 להקים מפעל פלסטיק בירדן. לטובת התהליך הסתייע באנשי עסקים מקומיים, שלימים התברר שהונו אותו והוציאו כספים רבים במרמה. הסכסוך עם שותפיו המקושרים הוביל למעצרו עם הגעתו לירדן ב-9 באוגוסט.
נינה פוקס השתתפה בהכנת הידיעה