1 צפייה בגלריה
ניסו שחם בבית המשפט
ניסו שחם בבית המשפט
ניסו שחם
(צילום: אביהו שפירא)
בית המשפט המחוזי בנצרת דחה היום (חמישי) את ערעור המדינה על החלטת ועדת השחרורים של כלא צלמון, והורה לקצר את מאסרו של עבריין המין, ניצב בדימוס ניסו שחם, ולהעניק לו שחרור מוקדם - בתום כמחצית מתקופת המאסר שנגזרה עליו.
שחם, קצין משטרה בכיר ביותר ששימש כמפקד מחוז ירושלים, הורשע בעבירות של מרמה והפרת אמונים, מעשה מגונה והטרדה מינית, ונשלח ל-10 חודשי מאסר שאותם החל לרצות בחודש מרץ האחרון. ההחלטה היום התקבלה ברוב של שני שופטים, לעומת אחד שהתנגד. שחרורו מעוכב ב-48 שעות כדי לאפשר למדינה לערער שוב על ההחלטה לבית המשפט העליון.

"אומנם המרכז לבריאות הנפש קבע ממצאים שליליים וברשות לשיקום האסיר מתנגדים לשחרור, אך בשונה מהתרשמות נציגי הרשות לשיקום האסיר, ההתרשמות של עורכי התוכנית הפרטית לשיקומו היא כי האסיר לוקח אחריות מלאה על מעשיו", קבעו השופטים. "שאלת האשמה הפלילית נידונה בבית המשפט העליון שקבע תקדים בעניינו.
"בהחלטה הוצגה דעת מיעוט אשר סברה כי מעשיו אינם מגיעים לכדי הרף הפלילי, ושעמדותיו ותפיסותיו כלפי האשמה הפלילית אינן סותרות את לקיחת האחריות המלאה על מעשיו, אותם ביטא גם בפני עורכי התוכנית וגם בפני גורמי הטיפול בכלא. האסיר בר שיקום ובעל מוטיבציה אותנטית להשתקם ולהמשיך את העבודה הטיפולית. אחת מעדות התביעה לא התנגדה לשחרור מוקדם. את עמדתה של עדה אחרת לא ניתן היה להשיג. האסיר שילם את הקנסות והפיצויים שהוטלו עליו, והמסקנה של הוועדה היא שהאסיר ראוי לשחרור מוקדם".
עו"ד חן מאיריעו"ד חן מאיריצילום: גליה פלד
עו"ד חן מאירי, שמייצגת את שחם, מסרה: "זהו יום גדול, סוף סוף נעשה צדק עם מרשי אחרי 10 שנים של עינוי דין. אני מברכת על החלטת המחוזי שקיבלה את טענותינו ואימצה את החלטת הוועדה שקבעה את הברור מאליו - שניסו ראוי לשחרור מוקדם ואין ממנו כל מסוכנות".
החלטת ועדת השחרורים באשר לשחם, נזכיר, התקבלה בניגוד לעמדת הפרקליטות והרשות לשיקום האסיר, שאף מצאה את שחם בלתי מתאים לתוכנית שיקומית בטענה כי הוא לא הודה בצורך לטפל בעבירות שביצע, ולכן לא נבנו עבורו תוכניות שיקום. בערעור שהגישה הפרקליטות על החלטת השחרור נטען כי שחם לא ראוי לשחרור מוקדם, לא לקח אחריות על מעשיו ולא עבר תוכנית שיקום בכלא.